Škoda Auto pokračuje v růstovém kurzu. Od ledna do června vzrostly tržby automobilky o 10,8 % na 10,154 miliardy eur. Provozní výsledek vzrostl ve stejném období o 0,3 % na 824 milionů eur. Na vysoké úrovni je nadále i rentabilita tržeb, která v prvním pololetí dosáhla hodnoty 8,1 %. Ve sledovaném období Škoda Auto výrazně investovala do budoucnosti a zvýšila výdaje na výzkum a vývoj i hmotné investice (+33,8 %). Investice směřují nejen do nových produktů, technologií pohonů a baterií, ale i do dalšího rozvoje výrobních závodů. Automobilka to uvedla v tiskové zprávě.
Automobilka v prvním pololetí dodala zákazníkům na celém světě 620 900 vozů. Pohybuje se tak pod úrovní loňského rekordního výsledku (leden až červen 2018: 652 700 vozů; -4,9 %). Hlavním důvodem je především současná situace na čínském trhu s osobními vozy. Na ostatních světových trzích vzrostly dodávky zákazníkům za prvních šest měsíců o 1,6 % na 495 000 vozů (první pololetí 2018: 487 200 vozů).
V prvních šesti měsících roku 2019 vzrostl odbyt na 559 900 vozů (+9,6 %), tržby se zvýšily na 10,154 miliardy eur (+10,8 %). Na růst odbytu a tržeb mělo vliv také převzetí činností ostatních značek koncernu Volkswagen na indickém trhu značkou Škoda, což významně ovlivnilo také rentabilitu tržeb ve srovnání s předchozím rokem.
Člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast financí a IT, Klaus-Dieter Schürmann, říká: „Navzdory stále složitějšímu tržnímu prostředí spojenému s celkovým poklesem zahraničních trhů jsme v prvním pololetí roku 2019 zvýšili tržní podíly v Evropě i zámoří a dosáhli tak solidního provozního výsledku lehce nad úrovní předchozího roku ve výši 824 milionů eur. Pozitivní vliv přineslo nejen naše aktivní řízení odbytu s optimalizovanými objemy a produktovými mixy, ale i první účinky našeho rozsáhlého Performance programu na zlepšení výkonnosti. Tyto faktory vyvážily negativní vývoj směnných kurzů a nutné vyšší výdaje, zejména s ohledem na přechod na nový měřící cyklus WLTP.“
Škoda představila v polovině května v Bratislavě vedle modernizovaného modelu Superb a nové verze Superb Scout také novou dílčí značku iV určenou pro elektrifikované vozy. Kromě toho představila automobilka také první dva elektrifikované sériové modely v dosavadní historii podniku – vozy Citigo iV a Superb iV. Škoda tak oficiálně vstoupila do éry elektromobility. Do roku 2022 představí automobilka 30 nových modelů, z nichž více než deset bude elektrifikovaných.