😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Jak si za první půlrok letošního roku vedla Škoda Auto?

Jak si za první půlrok letošního roku vedla Škoda Auto?
  • Tržby na konci června ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku vzrostly o 10,8 % na 10,2 miliardy eur, rentabilita tržeb dosáhla 8,1 %
  • Automobilka v prvním pololetí dodala zákazníkům na celém světě 620 900 vozů
  • Zvýšené hmotné investice a výdaje na výzkum, vývoj, nové modely, digitalizaci a elektromobilitu se promítají do celkového výsledku

Škoda Auto pokračuje v růstovém kurzu. Od ledna do června vzrostly tržby automobilky o 10,8 % na 10,154 miliardy eur. Provozní výsledek vzrostl ve stejném období o 0,3 % na 824 milionů eur. Na vysoké úrovni je nadále i rentabilita tržeb, která v prvním pololetí dosáhla hodnoty 8,1 %. Ve sledovaném období Škoda Auto výrazně investovala do budoucnosti a zvýšila výdaje na výzkum a vývoj i hmotné investice (+33,8 %). Investice směřují nejen do nových produktů, technologií pohonů a baterií, ale i do dalšího rozvoje výrobních závodů. Automobilka to uvedla v tiskové zprávě.

Škoda Scala

Automobilka v prvním pololetí dodala zákazníkům na celém světě 620 900 vozů. Pohybuje se tak pod úrovní loňského rekordního výsledku (leden až červen 2018: 652 700 vozů; -4,9 %). Hlavním důvodem je především současná situace na čínském trhu s osobními vozy. Na ostatních světových trzích vzrostly dodávky zákazníkům za prvních šest měsíců o 1,6 % na 495 000 vozů (první pololetí 2018: 487 200 vozů).

V prvních šesti měsících roku 2019 vzrostl odbyt na 559 900 vozů (+9,6 %), tržby se zvýšily na 10,154 miliardy eur (+10,8 %). Na růst odbytu a tržeb mělo vliv také převzetí činností ostatních značek koncernu Volkswagen na indickém trhu značkou Škoda, což významně ovlivnilo také rentabilitu tržeb ve srovnání s předchozím rokem.



Člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast financí a IT, Klaus-Dieter Schürmann, říká: „Navzdory stále složitějšímu tržnímu prostředí spojenému s celkovým poklesem zahraničních trhů jsme v prvním pololetí roku 2019 zvýšili tržní podíly v Evropě i zámoří a dosáhli tak solidního provozního výsledku lehce nad úrovní předchozího roku ve výši 824 milionů eur. Pozitivní vliv přineslo nejen naše aktivní řízení odbytu s optimalizovanými objemy a produktovými mixy, ale i první účinky našeho rozsáhlého Performance programu na zlepšení výkonnosti. Tyto faktory vyvážily negativní vývoj směnných kurzů a nutné vyšší výdaje, zejména s ohledem na přechod na nový měřící cyklus WLTP.“

Škoda představila v polovině května v Bratislavě vedle modernizovaného modelu Superb a nové verze Superb Scout také novou dílčí značku iV určenou pro elektrifikované vozy. Kromě toho představila automobilka také první dva elektrifikované sériové modely v dosavadní historii podniku – vozy Citigo iV a Superb iV. Škoda tak oficiálně vstoupila do éry elektromobility. Do roku 2022 představí automobilka 30 nových modelů, z nichž více než deset bude elektrifikovaných.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze