Škoda odhalila Citigo pro rok 2020, svůj první sériově vyráběný elektromobil

aktualizováno o naše fotografie i video z místa
8
Škoda odhalila Citigo pro rok 2020, svůj první sériově vyráběný elektromobil
  • Novinka se nakonec bude jmenovat Citigo iV
  • Nabídne výkon 61 kW a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy
  • Kapacita baterie je 36,8 kWh, díky které urazí až 265 km v režimu WLPT
  • Vnější design se proti Citigo změnil minimálně, v interiéru je to ale jiný příběh
  • Automobil bude nabízen ve výbavových stupních Style a Style Plus

Škoda se dnes oficiálně postavila po bok dalších automobilek, které vkročily do moderní éry elektrických pohonů v automobilech. Naše domácí automobilka tak učinila se svou první čistě elektrickou sériovou vlaštovkou vycházející z modelu Citigo, která nakonec dostala jméno Citigo iV.

K prezentaci své novinky Škoda využila právě probíhající šampionát Mistrovství světa v ledním hokeji IIHF, který se koná ve slovenských Košicích a Bratislavě. A právě druhé jmenované město se dnes stalo dějištěm oficiální premiéry Škody Citigo iV a Superbu iV, který do řady Superb přináší i možnost hybridního pohonného ústrojí. Oba vozy jsou součástí nové značky Škoda iV, která zaštiťuje elektřinou poháněné modely a elektrická řešení mobility.

Dnešním dnem vstupuje společnost Škoda Auto do éry elektromobility. Jedná se tak o výjimečný moment pro společnost Škoda Auto, která příští rok slaví 125. výročí. Počátek vstupu do éry elektromobility označují hned dva modely: náš první plně elektrický vůz Citigo iV a Superb iV jako první plug-in hybridní vůz značky Škoda. Dále představujeme nové provedení naší vlajkové lodi Superb s vylepšeným vzhledem a novými technologiemi,“ říká Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.

Jak se předpokládalo již od začátku, Citigo iV se designově příliš neliší od standardního modelu Citigo. Rozdílů je u čtyřmístného kompaktu skutečně pomálu. Mezi nejvýraznější patří zaslepená maska chladiče v barvě vozu či lehce pozměněný tvar spodní části předního nárazníku, který je standardně vybavován LED denním svícením a předními mlhovkami. Automobil může stát na dvoubarevných 16" kolech Scorpius v černém či stříbrném provedení. Citigo iV bude nabízeno ve čtyřech barevných provedeních, a to nemetalické bílé Candy, červené Tornado, žluté Sunflower a zajímavé zelené Kiwi. Z metalických barev budou dostupné černá Deep, modrá Crystal a stříbrná Tungsten.

Díky rozměrům automobilu 3 597 mm na délku a 1 645 mm na šířku je i Citigo iV stále stejným kompaktním vozem určeným především do městských ulic. Přesto nabízí dostačující prostor v interiéru a zavazadlový prostor o objemu 250 l, který lze po sklopení zadních sedadel navýšit na 923 l.

Podstatně více změn se odehrálo pod kapotou vozu. Citigo iV přebírá celou řadu technických řešení od svého sesterského modelu Volkswagen e-up!. Ve voze nejdeme elektromotor o výkonu 61 kW s maximálním točivým momentem 210 Nm. Energie vozu je uložena v lithium-iontové baterii s kapacitou 36,8 kWh. Díky tomu má městský minivůz dojezd až 265 kilometrů v režimu WLPT. Z 0 na 100 km/h je nejmenší model z vozů Škoda schopen vystartovat za 12,5 sekundy a z 60 na 100 km/h za 7,6 sekundy.

Baterie automobilu je umístěna v podlaze vozu a dosahuje rozměrů 1,1 × 1,7 m. Její výška je pouhých 0,3 m. Celkově je tvořena 168 články a dobíjet ji bude možné pomocí kombinovaného napájecího systému, tedy CCS. V případě, kdy je k nabíjení použita rychlonabíječka na stejnosměrný proud o výkonu 40 kW, zabere nabití baterie na 80 % přesně jednu hodinu. Stejného nabití je u wallboxu o výkonu 7,2 kW možné dosáhnout za 4 hodiny 8 minut. Domácí nabíjení na 80 % pomocí stanice s výkonem 2,3 kW zabere 12 hodin 37 minut. Kabel pro dobíjení u wallboxu či běžné domácí stanice bude běžnou součástí vozu ve výbavovém stupni Style.

Změny se odehrály i v interiéru, který dostal přepracovaný design přístrojové desky a plochy nad ní. Součástí standardní výbavy jsou elektricky ovládaná okna, klimatizaci Climatronic, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio Swing druhé generace a dokovací stanice pro mobilní telefony Move&Fun na přístrojové desce, která je schopna propojit mobilní telefon s aplikací Move&Fun a vytvořit tak druhý displej k zobrazení údajů o voze, přehrávání médií nebo navigování. Kromě toho jsou pro tuto aplikaci nabízeny specifické mobilní online služby, které umožňují ovládat na dálku baterii nebo klimatizaci. Standardní součástí je i asistent Lane Assist pro hlídání jízdního pruhu a také přední, hlavové a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce.

Výbavový stupeň Style nabídne například ambientní osvětlení přístrojové desky, kožený volant, kožené madlo ruční brzdy a koženou hlavici řadicí páky. Výbavový stupeň Style Plus obohacuje vůz o tempomat, mlhové světlomety s bočním přisvěcováním při odbočování a také zadní parkovací senzory. Kromě této výbavy je možné dokoupit i zimní paket pro vyhřívání předních sedadel a čelního skla a také paket Simply Clever, který obsahuje mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, držák na multimediální přístroje a odpadkový koš ve výplni dveří.

Cena Citigo iV prozatím nebyla oficiálně potvrzena. Škoda tak učiní až před autosalonem ve Frankfurtu nad Mohanem. Přesto se mluví o částce startující na 420 tisících korun včetně DPH, což je přibližně o 100 tisíc korun méně než u modelu e-up! od Volkswagenu. Jak jsme informovali již dříve, výroba by měla začít koncem tohoto roku a první zákazníci se na dodání mohou těšit začátkem roku 2020.

Pro Škodu jsou první dva elektrifikované modely pouhým začátkem v její cestě napříč elektromobilitou. Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast technického vývoje, říká: „Vstup do éry e-mobility je pro značku Škoda důležitým krokem do budoucna. Vozy Superb iV s plug in hybridním pohonem a Citigo iV jsou pouze začátkem. Již v roce 2020 bude následovat první čistě elektrický vůz Škoda na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen.“

Škoda Citigo iV (2019)

Rozměry3 597 × 1 645 × 1 481 mm, 1 235 kg
Výkon61 kW
Baterie36,8 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd (WLTP)252 km
Diskuze ke článku
CarlosEV
rozdíl oproti eUp je skoro 200tis Kč
Kuk
Proč hned pod prvním obrázkem, kde je na spzetce jasně vidět název auta Citigoe iV, začínáte větou
"Novinka se nakonec bude jmenovat Citigo iV". I na zádi auta na 5. dveřích je nápis Citigoe. ;-)
Martin
Proč se všude udává nabíjená na 80 % ??Vždyť chci nabít auto na 100 % ..A ještě by se měly udívat ujeté km..v zimě..Někde jsem četl,že to"spadne"až o 45%.To je docela málý dojezd..

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze