Je to tady! Víme, kolik bude stát první elektrická škodovka a jaký bude mít dojezd

24
Je to tady! Víme, kolik bude stát první elektrická škodovka a jaký bude mít dojezd
  • Elektrická Škoda Citigo-e má baterii s kapacitou 37,7 kWh
  • Dojezd činí 270 km dle cyklu WLTP
  • Výroba bude zahájena na konci roku 2019
  • Cena bude startovat na zhruba 420 tisících Kč s DPH

Jak jsme vás již tento měsíc informovali, Škoda se chystá na příchod svého prvního elektromobilu, kterým bude čistě elektrický model Citigo-e. Českou republiku prozatím brázdí 10 prototypů, které sdílejí technologii (baterii, motor a podobně) s elektrickým Volkswagenem e-up!. Finální model však bude mít zcela jiné parametry a na jedno nabití ujede dvojnásobný počet kilometrů.

Elektrické Citigo se začne vyrábět na samém konci roku 2019, konkrétně ve 48. týdnu. Dodávky prvním zákazníkům proběhnou v lednu 2020. V útrobách se bude skrývat baterie s kapacitou 37,7 kWh, která zaručí dojezd až 270 kilometrů dle nového cyklu WLTP. To je zhruba dvojnásobná hodnota oproti reálnému dojezdu současného Volkswagenu e-up!, který může být limitující.

Prototyp Škoda Citigo e-Pilot na akci Čistá mobilita v Mladé Boleslavi

Samozřejmostí bude rychlonabíjení pomocí standardu CCS Combo s tím, že na 80 % kapacity se baterie na rychlonabíjecí stanici nabije za 40 minut. Výkon elektromotoru pak bude 75 kW. K představení finální podoby Citigo-e dojde na podzim tohoto roku. Na trhu ho ale předběhne jiná elektrifikovaná Škoda, a sice hybridní Superb. Kolik bude stát, to nevíme. Elektrické Citigo-e, které dnes Škoda odtajnila na akci čisté mobility v Mladé Boleslavi, ale cenu již zná – bude startovat kolem částky 420 tisíc Kč včetně DPH. To je asi o 100 tisíc korun méně, než za kolik je možno pořídit e-up! od Volkswagenu. Cenovka je tak už velmi příznivá.

Diskuze ke článku
Jan Tichy
Jan Tichy
Cena me prekvapila bude to dotovane 3000 E. Jinak velice pekne !!
Carlos
nevěřím...eUp stojí 540k s poloviční baterkou
Danny Czech
Danny Czech
Naposledy upraveno: 26. 4. 2019 17:23
Tuhle koncernovou strategii vůbec nechápu. Jde proti selskému rozumu. Nové technologie se vždy zavádějí od nejdražšího produktu směrem dolů. Tímto způsobem se jen snaží oddálit nástup elektromobilů, ale na to už je teď pozdě. Ve skutečnosti se jen obírají o pozici na trhu. Dát baterky s podprůměrným dojezdem (dle nově uváděných aut, nezapočítávám auta 5 let zpátky), přilepit tomu cenovku 400 tisíc a myslet si, že to bude někdo kupovat je buď dost naivní, nebo kalkul, ze kterého se pak udělá statistika dokazující, že o elektromobily není zájem. Za 400 tisíc si raději koupím zbrusu novou Hondu Civic, která bude mít v základní výbavě víc než Citigo-e v plné palbě.
Lojza
Spise by to chtelo vetsi auto Superb ci Koktavku v elektrice a cena do 600 000Kc v zakladu u Supa napr. 800 000kc. Baterku alespon 80kWh.Lidi jim utrhaji ruce.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze