Škoda Citigo-e iV
test

Škoda Citigo-e iV

Elektromobil pro masy je tady
4

Elektrické Citigo-e iV začíná psát zcela novou kapitolu v historii automobilky Škoda a zároveň tu nejdůležitější. Kapitolu elektrickou. Jde o první novodobý elektromobil s okřídleným šípem ve znaku, který je zároveň v Česku velmi úspěšný. Prodalo se ho už přes tisíc kusů a díky svojí relativní cenové dostupnosti má naučit Čechy milovat elektromobily. Povede se mu to? To ukáže náš test.

Škoda Citigo-e iV je společně s Teslou Model 3 nejdůležitějším elektromobilem na českém trhu v letošním roce. A také nejprodávanějším. Za krátký čas se ho prodalo více než tisíc kusů. Jen pro srovnání, to je víc, než kolik se v celém roce 2019 zaregistrovalo všech elektromobilů všech značek dohromady. Téměř 300 kusů aut už bylo navíc předáno zákazníkům. Zároveň jde společně se Superbem iV o první elektrifikovaný model v nabídce automobilky a Škoda s ním chce změnit to, jak Češi nahlíží na elektromobilitu. Spadá do nové řady iV, kam bude Škoda zařazovat své elektrické a hybridní modely. Ještě na jaře do této řady přibude hybridní a zároveň ostrá Octavia RS iV, zároveň se na jaře dočkáme prvního čistě elektrického SUV od Škody o velikosti mezi Karoqem a Kodiaqem. Ale zpět k Citigu.

Jaký je první elektromobil od Škody v každodenním životě? Test ŠKODA CITIGOe iV (4K)

Technické parametry Škoda Citigo iV (2019)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 597 × 1 645 × 1 481 mm, 1 235 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon80 koní, toč. moment: 212 Nm
Baterie36,8 kWh, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,8 kWh / 100 km, dojezd: 252 km
Infotainment5" nedotykový displej
Cena479 900 Kč

Elektrické Citigo je však znatelně dražší než spalovací verze: stojí 450 000 Kč. To ale současně znamená, že jde o jeden z vůbec cenově nejdostupnějších elektromobilů na našem trhu. Stále je však o 100 tisíc Kč dražší než srovnatelně vybavená spalovací verze, tedy verze s kompletní příplatkovou výbavou, kterou má elektromobil již v základu. Dnes se tak kromě samotného hodnocení auta zaměříme také na to, komu se ekonomicky vyplatí pořídit si elektrickou verzi místo té spalovací.

Design: poznáte čistotu?

Nalijme si čistého vína. Stejně jako spalovací Citigo, i to elektrické je pouze převlečený Volkswagen e-Up! v jeho inovované verzi. Elektrické Citigo zároveň nedoznalo vzhledově oproti spalovacímu velkých úprav a stále jde o kompaktní a sympatické městské vozítko bez designových výstřelků s účelným, ale líbivým vzhledem.

A rozdíly oproti spalovací verzi? Částečně zaslepená přední maska (elektromotor takový průduch nepotřebuje), jiná jsou elegantní černá 16palcová kola Scorpius a samozřejmě je zde všudypřítomné pojmenování iV. Jinak elektrické Citigo moc nepoznáte a největším vodítkem vám tak zřejmě bude zvláštní registrační značka začínající na „EL“, na kterou má samozřejmě i Citigo jako čistý elektromobil nárok.

Na výběr pak máte ze čtyř barev, přičemž originální kanárkově žlutá je bez příplatku. Za bílou, zelenou a červenou si už připlatíte, stejně tak za metalické barvy nebo za dvoubarevnou kombinaci s černou střechou. S tou ale vypadá Citigo velmi dobře.

Technika a výbava: nejživější a nejlepší ze všech verzí

S Volkwagenem e-up! sdílí Citigo také pohonné ústrojí a kompletní techniku. To znamená v podlaze uložený akumulátor s kapacitou 36,8 kWh a využitelnou kapacitou 32,3 kWh + výkon synchronního elektromotoru s permanentními magnety 61 kW (80 koní). V kombinaci s okamžitě přístupným maximálním točivým momentem, který nabídne jen elektromotor, jde o zdaleka nejživější Citigo v nabídce. A to i přes hmotnost 1,2 tuny, což je o zhruba 250 kg více než u spalovací verze. Ostatně na kompletní technické údaje se můžete podívat do našeho katalogu.

Pokud máte o elektrické Citigo zájem, mám pro vás dobrou zprávu. Nebudete mít žádnou rozhodovací paralýzu. Kromě barvy si totiž nemůžete prakticky nic nakonfigurovat. Citigo-e iV se dodává v jediné verzi Style a zároveň s kompletní příplatkovou výbavou, kterou si jinak do spalovací verze musíte přidávat. Ta je vcelku bohatá a zahrnuje například světla s denním LED svícením, dešťový senzor, vyhřívání předního a zadního okna, automatickou klimatizaci, hlídání pruhu včetně aktivního pohybu volantem, zadní parkovací senzory a základní tempomat či vyhřívání předních sedadel. Škodovka se tak snaží vyvážit znatelně vyšší cenu oproti spalovací verzi lepší výbavou.

Diskuze ke článku
SVN
Nevím jestli bylo City Go v automatu, ale rozdíl 100000,- se u elektromobilu za 50000 km vrátí.
Vasky
> Zatímco výrobce tak uvádí dobu rychlonabíjení o délce 40 minut Vyrobca hovori 0-80% = 1h tzn. 0-100% = 2h Najvacsi nedostatok tohoto auta je prave to nie rychle rychlonabijanie ...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze