smart EQ fortwo a forfour
test

smart EQ fortwo a forfour

První jízdní dojmy
  • Změnou prošly zadní světlomety i maska
  • Nový smart EQ bude od druhého čtvrtletí letošního roku nabízen s 8" dotykovým displejem
  • K dispozici bude také varianta s 22kW palubní nabíječkou
  • Zachovány zůstaly skvělé jízdní vlastnosti ve městě i délka 2,69 metru u verze fortwo

V uplynulém týdnu jsem měl příležitost poprvé otestovat nový smart EQ, který opět přichází v klasickém dvojmístném provedení fortwo a větší čtyřmístné verzi forfour. Co nového nabízí a jak se s ikonickým smartem jezdí? Tady máte odpověď.

Ve Valencii jsme vyzkoušeli smart EQ. Jaký je?

Během dvoudenního testování ve Valencii, kterou otřásla bouře Gloria, jsem mohl vyzkoušet klasické fortwo, ale také prostornější forfour, v němž se mohou svézt až tři pasažéři a řidič. Hned na začátek prozradím, že co se jízdních vlastností týče, žádné významné změny jsem oproti předchozí verzi, kterou jsem testoval na začátku roku 2019, nezaregistroval. To však rozhodně nepovažuji za negativum a ihned vysvětlím proč.

Stále se totiž jedná o elektromobil zrozený pro město, který je až nevídaně mrštný v hustém provozu a zároveň jej zaparkujete takřka kdekoliv. Díky délce 2,69 metrů (u fortwo) se opravdu nacpete takřka kamkoliv a stále platí, že můžete v případně nouze zaparkovat kolmo k podélně stojícím automobilům. Například v ČR počítá většina parkovacích míst s maximální šířkou vozidla 2,5 metru, takže po zaparkování přesahujete jen minimálně.

smart EQ fortwo

Zachováno zůstalo pochopitelně také pro elektromobily typické hbité zrychlení. V případě smarta EQ se výrobce chlubí zrychlením z 0 na 60 km/h za 4,8 sekundy. Hravě tak přejedete do dalšího jízdního pruhu při rozjezdech ze semaforu. Ve Valencii, kde je několik poměrně velkých a komplikovaných kruhových objezdů, jsem „mrštnost“ vozu často využíval, abych kruhový objezd v případě potřeby rychle a bezpečně opustil.

Žádných zásadních novinek se nedočkáme ani v interiéru, který je dostatečně prostorný a nabízí praktické úložné prostory ve dveřích i loketní opěrku. Největší inovací je tak podle mého názoru nový mediální systém s 8" dotykovou obrazovkou a možností propojení se smartphonem, který bude dostupný od druhého pololetí 2020. Za velmi užitečnou pak považuji chytrou aplikaci ve spojení se službou „ready to“, pomocí níž je možné vyhledávat nabíjecí místa, sdílet auto s přáteli a obecně zvýšit jeho využitelnost.

V podvozku je baterie o kapacitě 17,6 kWh, která slibuje dojezd 133 km podle cyklu WLTP. Podle statistik výrobce denně průměrný uživatel smartu ujede přibližně 35 kilometrů, udávaný dojezd by tak měl vystačit na dva až tři dny komfortního ježdění. Výkon 60 kW (82 koní) a točivý moment 160 Nm je přitom (k primárně městskému provozu) zcela dostačující. Ve výbavě nebude chybět ani možnost si připlatit za palubní nabíječku s výkonem 22 kW, která smart zvládne nabít z 10 na 80 % zhruba za 40 minut (třífázovou nabíječkou). Standardní 4,6kW palubní nabíječkou lze pak smart nabít z wallboxu z 10 na 80 % za zhruba 3,5 hodiny, případně za 6 hodin ze standardní domácí zásuvky.

smart EQ forfour

Zvenčí si nelze všimnout přepracovaných zadních světlometů, které jsou nyní rozděleny do čtyř částí. Stejně tak byla upravena maska – smart díky průduchům u předních kol nově působí sportovnějším dojmem. Nově si také můžete všimnout nápisu „smart“ namísto loga, čímž se výrobce vrací ke kořenům.

Cena novinek startuje na 591 690 Kč za verzi smart EQ forfour nebo smart EQ fortwo kupé. U smart EQ fortwo ve verzi kabriolet je potřeba počítat s příplatkem, kdy konečná cena činí 664 290 Kč včetně DPH.

Technické parametry smart fortwo (2020)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 2 695 × 1 663 × 1 553 mm, 1 085 kg
PohonElektřina
Výkon81 koní, toč. moment: 160 Nm
Baterie17,6 kWh, konektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 155 km
Infotainment7" dotykový displej
Cena591 690 Kč

Technické parametry smart forfour (2020)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 495 × 1 665 × 1 554 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon81 koní, toč. moment: 160 Nm
Baterie17,6 kWh, konektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 155 km
Infotainment7" dotykový displej
Cena591 690 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze