Škoda Kodiaq Laurin & Klement
test

Škoda Kodiaq Laurin & Klement

Jaké je nejluxusnější SUV Škoda Auto?
1
  • Škoda Kodiaq ve výbavě L&K je nejluxusnější verze, kterou můžete koupit
  • Cenovka vrcholné výbavy startuje lehce nad hranicí milionu korun
  • Nechybí prvky Simply Clever, velký zavazadelník či sedmimístné provedení
  • Pod kapotou jsme měli benzinovou patnáctistovku s výkonem 150 koní, sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol

Stejný příběh u Škoda Auto jako například u Porsche se nekonal. Myslím Porsche Cayenne, které německou automobilku prakticky zachránilo od krachu. Škoda Auto si i bez SUV vedla dobře, ale doba si tento typ karosérie prostě žádá. Důkaz, že to byla trefa do černého, můžete vidět každý den nejen na českých silnicích. Ostatně hlad dnes není jenom po velkých SUV, jako je Kodiaq, Touareg či BMW X5, ale i po menších modelech či crossoverech, jako je Škoda Kamiq, BMW X2 či Volkswagen T-Roc.

A to moc dobře ví i Škoda Auto, proto v aktuální nabídce automobilky najdete hned trojici modelů s vyšší světlou výškou: Kamiq, Karoq a právě Kodiaq, který je ve výbavě Laurin & Klement to nejlepší, co si můžete pořídit. Co všechno výbava zahrnuje? Jak Kodiaq L&K funguje a opravdu se do něj vyplatí investovat více než milion korun?

Hned na úvod si řekněme, že Škoda Kodiaq Laurin & Klement je výbavový stupeň, nikoli derivát jako například Kodiaq RS, Kodiaq Scout či Kodiaq Sportline. Škoda Kodiaq L&K je nejvyšší stupeň výbavy, který ve zkratce zahrnuje například 19palcová kola, vyhřívané čelní sklo, adaptivní podvozek nebo parkovací asistent. V interiéru se pak můžete usadit do kožených sedadel (samozřejmě s nápisem Laurin & Klement na opěradle) a zapnout si jejich vyhřívání, ať už sedíte za volantem, nebo se vezete na nejčestnějším místě v autě. Příjemný je i vrcholný infotainment Columbus, který běží na 8palcovém dotykovém displeji. Pár hardwarových tlačítek v interiéru najdete, ale pro mě osobně to nejdůležitější otočné kolečko pro ovládání hlasitosti budete hledat marně. Co naplat, že máte multifunkční volant, kde můžete hlasitost ovládat. Zvyk je železná košile.

Nebyla by to Škoda, kdyby nevyužívala Simply Clever. Škrabku na led ve víčku nádrže, plastové ochranné prvky, které se vyklopí jakmile otevřete dveře, odpadkový koš v interiéru, dva deštníky v předních dveřích, ale také držák na tablet a příjemné stolečky včetně držadla na nápoj, které mohou využívat cestující na zadních sedadlech. Tohle prostě Škoda Auto umí perfektně a například síťový program, který si můžete objednat do zavazadlového prostoru, je jednoduše geniální záležitost.

Stěžovat si nebudete ani na prostornost, pokud tedy neměříte metr sedmdesát a více a někdo vás neposadí do třetí řady sedadel. Ano, Kodiaq si můžete objednat i v sedmimístném provedení, ale pro nikoho jiného než pro děti poslední řada určená není. Dobrou zprávou však je, že i po instalaci třetí řady sedadel zůstane nějaký prostor v zavazadelníku. Šesté a sedmé sedadlo je v podlaze a jednoduchým hmatem ho zvednete. Pokud k autu nesete větší předmět a máte plné ruce, pak si stačí „zahrát fotbálek“. Tím nemyslím, že Kodiaqa nakopnete, ale jen decentně máchnete nohou pod zadním nárazníkem a víko zavazadlového prostoru se otevře. Designové stránce jsem se nevěnoval záměrně. Kodiaq rozhodně není nejkrásnější SUV na trhu, ale nepatří ani na chvost. Chromová maska chladiče, 19palcová kola nebo specifický zadní nárazník – to jsou poznávací znamení Kodiaqu ve výbavě L&K.

Pokud nepotřebujete nutně benzinový motor, volil bych variantu RS, která má vyšší výkon a předjíždění je s ní daleko komfortnější.

Musím říci, že Kodiaq se mi velmi líbil po jízdní stránce. Především podvozek mě pozitivně překvapil, je komfortní, až trochu houpavý. Je přesně takový, jaký ho na dlouhé cesty chcete mít. Trochu rozpačitý jsem byl z pohonné jednotky. Benzinová patnáctistovka s výkonem 150 koní nebude úplně nejideálnější variantou, říkal jsem si. Pokud nepotřebujete nutně benzinový motor, volil bych variantu RS, která má vyšší výkon a předjíždění je s ní daleko komfortnější. Z tohoto benzinového motoru jsem občas měl pocit, že by mu nějaká ta porce koní navíc prospěla. O to více, když jsem v autě nejezdil sám a v kufru měl nějaké ty kilogramy navíc. Jestli jste však klidný řidič, který v autě spíše poslouchá uklidňující hudbu a přemýšlí, tak vám bude asi úplně jedno, co budete mít pod kapotou.

Kodiaq ve výbavě L&K měl samozřejmě pohon všech kol. Převodovka DSG má sedm stupňů. Mohla by mít i více stupňů, což byste ocenili především na dálnici, ale přežijete to i tak. Ve chvíli, kdy byla auto studené, převodovka měla tendenci cukat více, než by bylo zdrávo. Kodiaq je vybavený systémem CoD, tedy funkcí, která umí vypínat dva válce. Právě to byl trošku problém, dokud se motor neohřál. Asi vás zajímá i spotřeba. Jestli patříte mezi dynamičtější řidiče, počítejte, že bude jezdit za 10 litrů. Po dvou dálničních cestách po D11 a několika desítkách kilometrů po městě a mimo něj mi palubní počítač ukazoval spotřebu 9,4 litrů.

Škoda Kodiaq ve výbavě L&K je druhé nejdražší SUV, které si od automobilky můžete koupit. Jen verze RS je ještě o něco dražší. Cena výbavy L&K startuje na 1 056 900 Kč, což rozhodně není málo. Můžeme se však na to podívat hned z několika úhlů pohledu. Pokud máte rádi značku Škoda Auto, tak Kodiaq L&K pro vás může být dobrým společníkem. Druhý úhel pohledu je takový, že když si přihodíte pár korun navíc, můžete mít doma BMW X3 nebo Audi Q3. Sice menší auta, ale prestižnější značky. A právě o to jde. Pro spoustu lidí je auto primárně status, a tak dají přednost nižší výbavě, ale luxusnější značce. Každý si může vybrat cestu, jakou chce jít.

Kodiaq je skvělý společník nejen na dlouhé cesty: je prostorný, praktický, má velký zavazadelník, automatickou převodovku, pohon všech kol a tu nejlepší výbavu. A to je velké lákadlo, protože rozhodně nedělá nic špatně. A v době, kdy SUV jsou nejpopulárnějším typem karoserie, se Kodiaq prodává „jako housky na krámě“. A já se tomu vlastně nedivím. Otázka pro vás je, zda nutně potřebuje hned nejvyšší výbavu. Dost možná ne, ale možná ji jen chcete.

skoda-kodiaq
Klady
  • infotainment
  • prostornost
  • podvozek
  • výbava
Zápory
  • třetí řada sedadel je pro děti
  • volte výkonnější motor
Diskuze ke článku
amma
Wszystkie modele Amatorski Czeski Seks, które możesz sobie wyobrazić – http://dateJam.top

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze