BMW X3
test

BMW X3

Zaostřeno na technologie
  • V BMW X3 můžete mít všechny poloautonomní systémy, které nyní automobilka nabízí
  • Vybírat můžete i mezi klasickým klíčkem a klíčem s displejem
  • Displej infotainmentu je nově dotykový

Ve dvou generacích se vyrobilo více než 1,5 milionů BMW X3, a tak má generace nová rozhodně na co navazovat. Hlavním lákadlem má být nejen výraznější design a výkonnější motorizace, ale také technologie. BMW X3 mimo jiné dostalo do vínku poloautonomní řízení. A nejen to. Jaká tedy nová X3ka je?

Design: elegantní jednoduchost

Na první pohled zaujme „trojrozměrná“ maska chladiče s dvojitými ledvinkami na přídi a mlhovky, které poprvé u modelu řady X využívají šestiúhelníkového tvaru, na zadní straně pak střešní spoiler či dvojité koncovky výfuků. BMW X3 předchozí generace už postihl zub času a nová generace je příjemné osvěžení. Líbí se mi. Žádné velké módní výstřelky, ale jednoduchý, léty osvědčený design. Vnější rozměry třetí generace BMW X3 se zásadně nezměnily. Novinka má o pět centimetrů delší rozvor, krátké převisy a také rozložení hmotnosti 50:50.

Nově implementovaný designový jazyk X3 prospěl. Na první pohled novou generaci poznáte i přesto, že na vás svým designem agresivně nekřičí. Design je hezký, uhlazený i jednoduchý. Zachovává však třeba dvě koncovky výfuků.

Interiér: jako v X5ce

Světlá varianta interiéru v kombinaci s tmavým řešením vrchní části palubní desky a koberečky vypadá hezky. Jak moc je to praktická záležitost si určete sami. Posed za volantem je vyšší, ale příjemný. Pozici si najdete rychle a po pár hodinách nebudete nic hledat, ani pokud jste v BMW nikdy neseděli. Podobně to budete mít i s tím, co každý den používáte, jako klíče, peněženka, telefon, nějaké to pití či další věci. Kam s tím? Existují auta, kam si pohodlně nedáte ani PET láhev, ale BMW X3 to rozhodně není.

Už i BMW jde cestou, kde na středovém panelu máte jen minimum tlačítek. Prakticky zbyla jen ta, která slouží pro ovládání klimatizačních podmínek. Zbytek musíte ovládat přes multifunkční volant nebo displej infotainmentu, který je nový a dotykový. O tom však později. Ani na zadních sedadlech není rozhodně málo místa a to stejné si troufám říci i o zavazadelníku. Až mě napadla otázka, zda opravdu potřebujete BMW X5, které je nejen větší, ale především dražší.

Oproti předchozí generaci si můžete X3ku nakonfigurovat i se třízónovou klimatizací či klimatizovanými předními sedadly. V případě cestování na zadních sedadlech oceníte sklopná opěradla dělená v poměru 40:20:40. Nově se do X3ky instaluje i čelní akustické sklo a na přání i ta boční.

Zpracování si nezadá ani s vyšší řadou, ať už se bavíme o X5 či X6. Otázka, zda potřebujete BMW X5, je opravdu na místě. Jediné co zamrzí je fakt, že X3ku nedostanete na vzduchovém podvozku.

Technologie: to nejlepší od BMW

BMW X3 můžete odemykat nejen klasickým klíčkem, ale také pomocí BMW Display Key, tedy klíčku, který má v sobě integrovaný displej. Z něj se dozvíte informace o tom, kolik pohonných hmot máte v nádrži a zda je auto zamknuté, podobně jako informaci o tom, zda jsou zavřená okénka. V případě, že v autě máte nezávislé topení, přes klíček ho můžete také aktivovat.

V BMW X3 můžete mít všechny poloautonomní systémy, které nyní BMW nabízí. Vše začíná nejnovější generací adaptivního tempomatu, který umí zabrzdit až do nulové rychlosti a opět se autonomně rozjet. Funguje to spolehlivě i za nepříliš dobrého počasí, ale jak víte, tak legislativa stále pokulhává, takže doporučujeme všechny asistenty hlídat.

Samozřejmě je k dispozici i hlídání jízdního pruhu. X3ka si poradí i se zúženým pruhem například na dálnici. Chytne se auta před sebou, standardní bílé čáry pomine a jede. Sami jsme si to vyzkoušeli a fungovalo to. Nikdy však nevíte, co systém vymyslí, takže je potřeba ho hlídat. Na přání si můžete před volant dát head-up displej, který promítá ty nejdůležitější informace.

Nový je i infotainment, který je podobně jako v řadě 7 dotykový. Trošku se změnilo jeho prostředí, ale rozhodně není komplikované. Stále ho můžete ovládat i přes hardwarový ovladač, který BMW zachovalo. Vhod přijde i bezdrátová podložka pro nabíjení chytrého telefonu a ještě jsem se nezmínil ani o LED Matrix světlometech, nad kterými ani na vteřinu nepřemýšlejte a berte je.

Jízdní vlastnosti: berte dokud to jde

BMW je známé pro své řadové šestiválce. Ty mají své charizma a nejinak je tomu i u BMW X3. Motor je po zahřátí naprosto sametový a je radost s ním jezdit. Je otázka, jak dlouho bude BMW moci tyto skvělé motory držet. Všudypřítomný downsizing už donutil nejednu automobilky dávat do toho segmentu pod kapotu čtyřválcové motory.

Nejde však jenom o motor, ale o celkové sladění. V BMW X3 pracuje automatická osmistupňová převodovka Steptronic a pracuje nadmíru dobře. Nachytat ji při nerozhodnosti je prakticky nemožné, i rychlost řazení je skvělá. Prostě velmi dobře sehraná dvojka. A to platí i o podvozku. K dispozici je hned několik režimů. V tom sportovním podvozek trošku ztvrdne, ale při první ostřeji projeté zatáčce se raději vrátíte do režimu Comfort či Adaptive, kde se X3ka cítí nejlépe.

Jezdit můžete zcela v klidu, plynový pedál jen tak lechtat a šest válců se vám pod kapotou bude lehce převalovat. Možná budete i potěšení spotřebou, avšak ten pocit, že máte k dispozici 260 koní a 620 Nm, je příjemný, a to o to více, když má řadový šestiválec ve vyšších otáčkách i velmi příjemný zvuk. Nebojte se, že ve chvíli, kdy se rozvášníte, vás X3ka sežere. Po týdenním cestování městem i dálnicí se spotřeba zastavila pod hranicí osmi litrů.

Zhodnocení: dokonale sehraný tým

Nová generace BMW X3 dostala do vínku prvky, které jste si dříve mohli pořídit pouze do větších a dražších sourozenců. Nově je k dispozici i poloautonomní řízení v kombinaci s nejnovější generací adaptivního tempomatu, dotykový displej infotainmentu či Display Key, ze kterého můžete čerpat různé informace.

Jenže BMW X3 i skvělé jezdí. Souhra motoru, převodovky a podvozku je skvělá, což v kombinaci s výborným zpracováním interiéru, výbornou spotřebou a bohatým repertoárem různých technologii snadno o koupi přesvědčí. Jen si musíte připravit více jak dva miliony korun. Námi testovaný kus tuto hranici překročil.

Klady
  • spotřeba
  • technologie
  • jízdní vlastnosti
  • design
Zápory
  • cena
  • drahá příplatková výbava
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze