Volkswagen T-Roc
test

Volkswagen T-Roc

Zaostřeno na technologie
  • Nejmenší crossover Volkswagenu dostal digitální přístrojový štít
  • Jde o jeden z mála modelů automobilky, které umí vzbudit emoce
  • Dieselový motor ale nemá v autě tohoto typu mnoho předností

Volkswagen vždy patřil k automobilkám, které vyráběly perfektní spotřební vozy. Vše co umět měly tak uměly, ale nenabídly mnoho emocí ani zábavy. Automobilka se ale rozhodně nechce s takovou nálepkou spokojit, a proto připravila T-Roc – crossover pro ty, kteří se chtějí odlišit, Golf je na ně moc nudný a Tiguan moc drahý a velký. Dost úzká skupina zákazníků, řeknete si, možná ale dokáže nabídnout mnohem víc.

Exteriér: Minitouareg

První, co vás na T-Rocu překvapí, je velikost. Na obrázcích vypadá tak nějak větší, ve skutečnosti je to jen auto velikosti Golfu na trochu vyšším podvozku. Do města akorát, alespoň se nebojíte nějaké té odřeniny. Jde o takovou klasickou mačetu do městské džungle se zacílením na mladé lidi, občas se to ale zvrtne a vyšší stavba karoserie vyhovuje spíš důchodcům. T-Roc měří na délku 4 234 mm, což je o 21 mm méně než Golf. Ten jej poráží i v rozvoru, Golf totiž nabídne o 30 mm vyšších 2 620 mm. T-Roc ale vše dožene v šířce 1 819 mm (Golf je o 29 mm užší) a samozřejmě ve výšce. Crossover je vysoký 1 573 mm, zatímco Golf je o celých 137 mm nižší. Uvidíme, jakou část zákazníků T-Roc svými rozměry osloví. Menší délka se hodí na parkování a vyšší výška zaručí pohodlné nastupování.

Mě osobně oslovil hodně. Samozřejmě bych nahodil nějakou veselejší barvu, aby vynikly LED kroužky pod hlavními světly, avšak na velkých devatenáctipalcových kolech vypadá auto naprosto parádně. Pěkně vyplňují velké podběhy a blatníky a na své rozměry vypadá nový model docela svalnatě. Zajímavým detailem jsou širší zadní sloupky s chromovanou lištou. Pokud byste brali nějakou veselejší barvu, nezapomeňte ji sladit s barvou střechy. Bílá nebo černá čepice tomuhle uličníkovi dost sluší.

Klasikou dnešní doby jsou falešné koncovky výfuku, které jsou kompletně zaplastované. Připadá mi to, jako byste si na ruku namalovali hodinky. Vyčítat to dnes Volkswagenu už ale asi ani nemůžeme. Dejte si také pozor na levné verze T-Rocu – pokud v konfigurátoru nezaškrtnete pár věcí v konfigurátoru, váš konkrétní vůz může vypadat o dost jinak. V základu nejsou LED kroužky ani LED hlavní světla, bez nichž to taková paráda není.

Interiér: roztomilý tvrďák

Při prvním nasednutí mě čekalo lehké zklamání. Plasty jsou dost tvrdé. Materiály odpovídají své třídě a nedají nic navíc. Celkový dojem z interiéru by určitě vylepšilo kontrastní lakování jednotlivých prvků a rámečků. Alespoň jsme zde ale našli ambientní osvětlení a pocity vylepší i panoramatická střecha. Kontrastně prošívaná sedadla vás podrží v zatáčkách a zvládnete v nich pohodlně sedět celý den.

Většinu ovládacích prvků budete znát z Golfu, který T-Roc připomíná i místem uvnitř. Místa pro posádku je vpředu tak akorát, vzadu to ale taková hitparáda není. Především v oblasti kolen si nebudou zadní pasažéři moct pískat. V zavazadelníku najdete místo pro nadprůměrných 445 litrů batožin, o 65 více než v Golfu. Jednu věc ale uvnitř Golfu nenajdete, a to volič terénních režimů, který upraví chování pohonu všech kol pro silnici, terén, nebo sníh. Pohrát si pak můžete i s celkovým nastavením vozu pro co nejekonomičtější, nebo naopak nejsportovnější jízdu.

Našemu kousku nechyběla slušná výbava čítající nejen bezdrátové nabíjení telefonu, ale také elektrické víko kufru nebo hromadu asistentů. Nejvíce nás ale zajímal digitální přístrojový štít. Pokud jste si mysleli, že bude kopií toho z Volkswagenu Passat, tak jste na omylu. Najdeme tady bohužel mnohem méně propracované řešení. Dva kruhové ukazatele rychlosti a otáček motoru nemůžete zmenšit, natož úplně minimalizovat. Klidně by tak mohli být analogové. Měnit můžete pouze prostor mezi nimi, kde lze zobrazit navigaci, údaje palubního počítače nebo bezpečnostních asistentů.

Ukazatele stavu paliva a zahřátí motoru se nachází vedle displeje podobně jako u Škody Kodiaq. I u Volkswagenu je to škoda, protože má displej velký potenciál, který se nepovedlo naplno využít. Rozlišení je ale jemné a interiér díky efektním displejům vypadá o něco moderněji. Za 10,3palcovou frajeřinku si ale připlatíte 11 600 korun, což už je na zvážení.

Druhý displej infotainmentu má velikost 8 palců a v našem případě byl ještě zkombinován s šesticí reproduktorů a zesilovačem značky Beats o výkonu 300 wattů. Systém hraje velice dobře, nemůžete jej ale srovnávat se statisícovými audiosoustavami prémiových značek. Samotný infotainment pak umí zužitkovat váš telefon díky MirrorLink, Android Auto a Apple CarPlay. Samozřejmě nechybí ani služby Car-Net Guide & Inform, díky kterým lze stahovat aktuální data z internetu a v reálném čase se tak třeba dozvědět, zda se někde vytvořila dopravní zácpa nebo na kterém parkovišti jsou volná místa. Díky službě Vyhledávání zvláštních cílů pak můžete mimo jiné objevit například hotely, restaurace nebo čerpací stanice.

Při jízdě na vás dohlíží pár andělů strážných a moc rádi využijete jejich služeb. Volkswagen tradičně vyladil asistenční systémy k dokonalosti, zkušeností totiž má habaděj. Palec nahoru od nás má za to, že nejdůležitější systém Front Assist a Lane Assist dodává bez příplatku i do toho nejlevnějšího modelu. Vůz vás tak bude umět na dálnici udržet v pruhu, ale především neustále hlídá situaci před vámi. Systém detekuje jak ostatní vozy, tak chodce, a pokud nebudete reagovat na akustický signál, s vervou se vloží nouzové brzdění. Dostat můžete i systém pro hlídání mrtvých úhlů nebo systém sledování únavy řidiče, tyto služby však již nemusí sedět každému.

Pod kapotou nám klapal dvoulitrový dieselový čtyřválec, který nejde kombinovat jinak než s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion. Kombinace na malý městský crossover minimálně zajímavá. Rozhodně by mi více seděl benzin, klidně bez pohonu všech kol. Diesel se 150 koni má dost síly, ale hodil by se spíš na delší trasy než do města, kam tohle drobátko bez pardonu patří. Omlouvá jej alespoň spotřeba, která se nedostala přes 6,5 litru i při svižnější jízdě. Na delších vzdálenostech bych dlouhodobě určitě jezdil pod šest litrů.

Podvozek je volkswagenovsky tuhý, duši z vás ale nevytřese. Při dynamičtější jízdě zapněte režim sport, který dost pomůže řízení. Auto je v zatáčkách jisté a nehodlá vás vyděsit. Člověk by měl občas až pocit, že řídí hatchback a ne auto s vyšší stavbou karoserie.

Zhodnocení: v rodině s malými dětmi uspěje

Připadá mi, že se Volkswagen trefil T-Rocem do černého. Najdete zde místa, kde šetřil, ale i vtipně vyřešené detaily. Pokud zvolíte veselejší barvu a klidnější a lehčí benzinový motor, jde o ideálního parťáka do města. Z vyšších kategorií si přinesl pár moderních technologií, které přidávají trochu šmrncu navíc. Jakmile vám ale děti trochu povyrostou, budete se muset poohlížet po něčem větším. Čím dál častěji by se totiž ze zadních sedadel ozývalo kňourání typu „Tatínku, nevejdou se nám sem nožičky!“

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze