Volkswagen Touareg
test

Volkswagen Touareg

Zaostřeno na technologie
  • Aktuální generace startuje na ceně 1,7 milionu korun
  • Má systém omezující boční náklon karoserie při projíždění zatáčky
  • Nově je v nabídce noční vidění či masážní sedadla
  • Přepracovaný infotainment je hezký, rychlejší i přizpůsobitelnější

Volkswagen Touareg ve své třetí generaci se své světové premiéry nedočkal na některém z evropských či amerických autosalonů. Místem premiéry se stala Asie. Jednoznačný důkaz toho, jak je pro Volkswagen tamní trh důležitý. O tom ale až někdy jindy.

Co se designové stránky týče, setkávám se s rozporuplnými reakcemi. Dokonce jsem slyšel i několik názorů, že nový Touareg vypadá jako ořezaná krabice. No, osobně tento názor nesdílím. Mně se Touareg líbí. Například záď mi přijde elegantnější než u předchozí generace. Souhlasím s tím, že Volkswagen neukázal tak extravagantní auto jako Arteon, ale oni designéři moc dobře vědí, co dělají. Posouzení, zda se vám Touareg po designové stránce líbí či nikoli, zůstane na každém z vás.

Infotainment: větší, lepší, rychlejší

Základní výbava nabízí displej infotainmentu o velikosti 9,2 palce v kombinaci s analogovými budíky. Doporučujeme však sáhnout po přístrojové desce, kterou Volkswagen nazývá Innovation Cockpit, a také po informačně zábavném systému Discover Premium. Ten mj. zvětší úhlopříčku displeje na 15 palců. Tak trochu jako to dělá Tesla, jen orientovaný na šířku. Přesně tuto kombinaci jsme měli v testovaném autě i my.

Volkswagen Touareg - pohled na infotainment

Pojďme se nejdříve podívat na displej před volant. Ten tak trošku okoukal určité prvky od Audi a jeho virtual cockpitu. K dispozici je hned několik náhledů. Můžete mít před sebou dva velké digitální budíky, popřípadě si je zmenšit a roztáhnout si přes celý displej mapu. Koneckonců na vše se můžete podívat v přiloženém videu. Nám se tohle řešení líbí. Volkswagen vám stále dává na výběr. Jestliže patříte mezi milovníky klasických budíků, můžete je mít. Každopádně Innovation Cockpit s head-up displejem je návyková kombinace.

Velký krok Volkswagen udělal stran infotainmentu, respektive ho s jeho prostředím. To stále vychází ze systému, který znáte například z Volkswagenu Passat či Arteon, avšak na větším displeji bylo nutné ho trošku přepracovat. Úvodní menu se skládá z dlaždic. Ty jdou naprosto benevolentně nastavovat. Pokud tedy někdo chce mít na úvodní stránce informace o rádiu, navigaci, stavu vozidla či času, tak může. Pokud tam chce mít cokoli jiného, je to jen otázka nastavení.

Dolní pruh patří klimatizačním podmínkám. Nenastavuje se zde jen to, jakou teplotu budete mít v autě, ale také zda si chcete zapnout vyhřívání čí klimatizování sedadla. Nový Touareg nově nabízí i masážní funkci. Další pruh s nabídkou se nachází na levé straně. Tam najdete vámi preferované položky. Osobně jsem si sem nastavil asistenta parkování nebo vypínání systému start/stop. Opět si zde můžete vybrat.

Internetové služby: bez toho to nejde

Mít dobry infotainment dnes znamená, že musí být online. Online připojení dnes už přeci jen není výhradou pouze vlajkových lodí. Volkswagen Touareg tuto povinnost splňuje díky integrované SIM kartě, takže online aktualizované mapové podklady jsou samozřejmostí, podobně jako nejaktuálnější software a automatické volání na záchranou linku v případě nehody.

Číst si v autě můžete i aktuální zpravodajství, sledovat předpověď počasí či si stáhnout aplikaci na váš chytrý telefon i Apple Watch. A proč byste to měli udělat? Z aplikace zjistíte informace, zda je auto zamčené, jaký je stav pohonných hmot a kde se auto nachází. Pro lepší nalezení auta na parkovišti si můžete také zablikat či zatroubit. Podobné funkce můžete pohodlně využívat i z vašeho zápěstí přes Apple Watch. Samozřejmě nechybí ani podpora Apple CarPlay.

Jízdní asistenti: Je libo noční vidění?

Vlajková loď Volkswagenu by měla být našlapaná asistenty až po strop. A ani tady nový Touareg nezklame. Začít můžeme základy, jako je adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, hlídání jízdního pruhu a tak dále. Zajímavou funkci nabízí head-up displej, především v zimě tuto vlastnost oceníte – jakmile silnice zahalí sněhová pokrývka, písmo v bíle barvě neposkytuje dvakrát dobrou čitelnost, a tak si barvu můžete přepnout na černou.

Jestli sledujete televizi, tak jste s velkou pravděpodobností viděli jednu ze tří televizních reklam právě na Volkswagen Touareg. Dozvíte se v nich, k čemu je dobré noční vidění. To Volkswagen Touareg premiérově dostal do nabídky, stejně jako elektromechanická aktivní stabilizace naklánění. Co to je? Tento systém omezuje boční náklon karoserie při projíždění zatáčky a také náklony karoserie způsobené jednostrannou nerovností vozovky. Hodnota nastavení stabilizátorů se vypočítává 400krát za sekundu. Výrazně se tak při jízdě po nerovném povrchu zvyšuje komfort jízdy, přesnost řízení, dynamika, stabilita a trakce.

Touareg umí natáčet i zadní nápravu, což při manipulaci například v obchodních centrech přijde vhod, podobně jako paket offroad, který zase oceníte v terénu.

Jízdní vlastnosti: dálniční pohodář

Když jsem se poprvé ve Volkswagenu Touareg projel na české prezentaci, tak se mi vzduchový podvozek moc nelíbil. Přesedal jsem tenkrát z BMW 750i, a to Touaregu zrovna nepomáhalo. Nechtěl jsem se tedy unáhlit a čekal, až se u mě Touareg ohřeje o pár dní více. A skutečně jsem změnil názor.

K čemu je dobré noční vidění se nejlépe dozvíte v reklamách.

Dost kilometrů mám necestováno i s minulu generací, a tak jsem se na novou velmi těšil. Jakmile už jsem neměl přímé srovnání s BMW řady 7, tak jsem zjistil, že on ten podvozek je vlastně velmi pohodlný, ostatně jako celé auto. Nová generace má dle mého trošku odvážnější tvary, ale stále je to ten starý dobrý Touareg. Jak to myslím? Osobně znám několik lidí, kteří si Touarega koupili nejen proto, že se jim líbí, ale že se s ním tak trošku ztratí – s takovým BMW X5 M50d budete ve velkém městě daleko nápadnější.

Volkswagen Touareg nezůstane jen u naftového třílitrového šestiválce s výkonem 286 koní. K dispozici bude i silnější třílitrový benzinový šestiválec a vrcholem nabídky se stane čtyřlitrový osmiválec s výkonem 421 koní. Všechny motorizace jsou podobně jako u Audi A8 či Audi A6 mild-hybridní.

Cena pro český trh startuje na 1,7 milionech korun. V základu už jsou LED světlomety, 18palcová kola či navigace Discover Pro s 9,2palcovým displejem. Na délku vůz měří 4 878 mm, na šířku 1 984 mm a na výšku 1 717 mm. Rozvor náprav činí 2 894 mm. Novinka je lehčí o 106 kilogramů, přitom zavazadlový prostor narostl o 113 litrů.

Po technologické stránce si momentálně nemůžete koupit lepší Volkswagen, jízdně je na tom Touareg také velmi dobře. Jde o skvělého společníka na dlouhé cesty, který se nezalekne ani nějakého toho terénu. Možná Volkswagen není tak prestižní značka, ale do jisté míry i to může být ve finálním boji o zákazníka výhodou.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze