BMW 750i
test

BMW 750i

Jaké nabízí technologické vychytávky?
1
  • BMW řady 7 umí vyparkovat či zaparkovat bez řidiče, a to pomocí klíčku
  • Nový je dotykový infotainment, který podporuje i ovládání pomocí gest
  • BMW 750i pod kapotou vsází na benzinový 4,4litrový osmiválec

Technologie a automobilový průmysl jdou dnes ruku v ruce. Technologie by se sice bez automobilového průmyslu obejít dokázaly, ale opačně tato rovnice neplatí. Spoustu vychytávek vídáme především v segmentu limuzín, ze kterých se postupem času dostávají i do cenově dostupnějších modelů. Podívali jsme se na pár zajímavostí, které nabízí BMW řady 7.

BMW 750i - technologické vychytávky

V limuzíně je důležitým místem pravé zadní sedadlo, tedy nejčestnější místo ve vozidle, kde s velkou pravděpodobností bude sedět majitel nebo společensky nejvýznamnější osoba. Přes tablet, který je umístěný v loketní opěrce, lze ovládat všechno důležité: média, rádio, klimatizaci, sedadla včetně masážní funkce, klimatizační funkce nebo vyhřívání. A to samozřejmě nejen pro svojí sedačku, ale také pro spolucestujícího na levém zadním sedadle. Roztahuje se váš asistent, který sedí vpředu na místě spolujezdce? Žádný problém, prostě mu sedačku posunete. Ovládat lze také osvětlení či roletky a v neposlední řadě máte také informace o tom, jak řidič jede rychle. Prostě máte přehled prakticky o všech důležitých věcech.

BMW delší dobu odmítalo dotykové ovládání infotainment systému. Doba se však mění, a tak už i v BMW můžete infotainment ovládat pomocí prstu. Více zaujme ovládání gesty. Ano, BMW tuhle vychytávku nabízí a funguje až překvapivě dobře. Nesmírně se nám líbí 3D sken auta. Tím si můžete pomocí ovládání gesty otáčet. Odření kol o obrubník by tak mělo být navždy minulostí.

Pokud by vám ani to nestačilo, pak kolemjdoucí ohromíte tím, že vyparkujete pomocí klíčku. Jakmile kolemjdoucí vidí, že v autě nikdo nesedí, pak jsou jejich sympatie na vaší straně. Ačkoli BMW řady 7 umí takto jezdit pouze dopředu a dozadu, i tak se najdou situace, kdy se vám to může hodit. No, však se podívejte na video výše, kde si všechny funkce podrobně popisujeme.

Charizma by mohlo rozdávat.

Samozřejmě tím výčet funkcí rozhodně nekončí. Když už jsem mluvil o klíčku, tak k autu dostanete hned dva, a to ten klasický a druhý, který má v sobě displej. Ten slouží i jako ovládání, kde zapínáte nezávislé topení, zjistíte jím, zda je auto zamknuté, a tak podobně. To vše však umí i aplikace, která je přeci jen pohodlnější. Tahat velký klíč není dvakrát praktické ani pohodlné.

Chvilku bych se však rád věnoval i samotné jízdě. Samozřejmě že BMW řady 7 je na vzduchu, ale velmi mne překvapilo, jak dobře to celé fungovalo. Nebudu zakrývat, že za jakýsi pomyslný strop luxusu a pohodlnosti jsem vždycky měl Mercedes třídy S. BMW jsem viděl spíše jako sportovnější alternativu. Jenže pak si do sedmičky sednete, trošku zvolníte, zapomenete že sedíte v BMW a zjistíte, že sedmička umí být nesmírně plavná.

Označení 750i dává za vámi jedoucím řidičům dostatečně najevo, co máte pod kapotou. Kdybyste to náhodou nevěděli, tak 750i znamená benzinový osmiválec o obsahu 4,4 litru s výkonem 450 koní. Je to celkem slušný tanec, a to nemluvím o zvukovém doprovodu. Tohle je prostě sexy čtyřicátník v moderním blazeru, který má takové charizma, že by ho mohl rozdávat místo vánočních dárků. Závěrem se přiznám, že mne BMW 750i dostalo daleko více, než jsem si zpočátku myslel. Má však jednu chybu – nestojí v mé garáži.