Mercedes-Benz S 400d 4Matic
test

Mercedes-Benz S 400d 4Matic

Zaostřeno na technologie
4
  • Modernizace Mercedesu třídy S přinesla mimo jiné nejsilnější naftový motor v historii automobilky
  • Systém Magic Body Control snímá vozovku až do rychlosti 180 km/h, aby co nejlépe filtroval nerovnosti
  • K dispozici je i funkce Curve, jež model S nakloní do zatáčky v úhlu 2,65°

Král, automobilové nebe, slast či nejzářivější hvězda. To vše se mi vybaví, pokud se řekne Mercedes Benz třídy S. A na konci těchto řádků byste měli jasně pochopit proč. Není tomu tak dávno co Mercedes třídy S dostal facelift. Ten přinesl nové řadové motory a také velký kus nových technologií.

Designová stránka se prakticky nezměnila. Na přídi nad maskou chladiče je typický vertikální znak automobilky. „eSko“ je prostě elegantní a sebevědomý člověk středního věku, který ví, že jeho pracovní schopnosti jsou na takové výší, že si nemusí nic dokazovat. A tak se často přistihne, že i na silnici, kde je povoleno 90 km/h, jede méně. Proč? To se dozvíte v našem videu.

Jestliže rád používám spojení, že tady se hraje vyšší liga, tak tady se hraje ta nejvyšší.

Přesuneme se do interiéru, kde se děje to nejdůležitější. Cítíte to? Ta atmosféra na vás dýchne, jen co otevřete dveře. Dřevo, které je skutečně dřevem, skvěle zpracovaná kůže i celý interiér. Jestliže rád používám spojení, že tady se hraje vyšší liga, tak tady se hraje ta nejvyšší. Výbavy tu můžete mít tolik, že i sedačka by vám z toho mohla praskat ve švech. O masážním sedadle s funkcí klimatizování a vyhřívání netřeba hovořit, to se zde bere jako samozřejmost, jenže… masážních programů je tu na výběr hned několik. Koneckonců jsme si je vyzkoušeli už dávno před začátkem prodeje. Celé masážní funkci Mercedes říká ENERGIZING, kterou má pro co největší zážitek doslova dobarvovat i podsvícení interiéru, které nemusí svítit jen v jedné barvě, ale rovnou kombinovat barev hned několik. U vyhřívání sedadla si můžete zvolit, zda vás bude hřát jen opěrka, sedák nebo oboje a ještě si můžete vybrat, zda budou hřát vaše ruce i opěrky. Nastavení sedadla je možne způsoby, o kterých jste do dnešního dne neměli ani tušení. Takhle vypadá extraliga. Všimněte si i zajímavé a na první pohled poněkud divné kombinace interiéru. Den ode dne se mi však líbila více a více.

Na zadních sedadlech je místa dostatek, obzvláště vpravo vzadu a když před vámi nikdo nesedí. A vlastně i když sedí. Vy jste tady šéf a vy si to místo díky svému ovládacímu tlačítku na dveřích prostě uděláte. Zábavný infotainment na zadní sedadla si můžete dopřát za více jak 80 tisíc korun. Ve chvíli, kdy si jdete „eSko“ kupovat a už dobře víte, že za volant opravdu sedat nebudete, tak bych řekl, že se jedná o povinnost. Věřte, že oněch 80 tisíc korun už se v celkové ceně někde ztratí.

Technické parametry Mercedes-Benz třídy S 400d 4Matic

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 141 × 1 905 × 1 496 mm, 2 060 kg
PohonNafta, hnaná náprava: 4×4
Výkon340 koní, toč. moment: 700 Nm
Baterie?
Spotřeba?
Infotainment12,3" nedotykový displej
Cena2 601 500 Kč

Celý jeden fotbalový tým i s trenérem – zhruba takový počet různých asistentů, bezpečnostních prvků a dalších vymožeností si můžete do vozu dát. Koho dnes zajímá adaptivní tempomat, nouzové brzdění nebo hlídání jízdního pruhu či mrtvého úhlu? Lidi, kteří po Mercedesu třídy S koukají, chtějí to nejlepší. Tak například v kolonách budete jako doma. Stačí pár zácp a zjistíte, že ve vaší mailové schránce praktikujete způsob inbox zero. Řízení totiž vezme „eSko“ rádo za vás

Stačí pár zácp a zjistíte, že ve vaší mailové schránce praktikujete způsob inbox zero.

Už třída E vám pomáhá při parkování a umí dokonce zaparkovat zcela samostatně. To by stále nebylo takové drama. Jak třída E, tak třída S to však umí i bez vás. S trochou nadsázky vás auto vyhodí, řekne ať si do ruky vezmete ten váš chytrý telefon, zapnete aplikaci a pak pomocí kroužení na displeji „virtuálně“ mačkáte plyn a váš mercedes parkuje. Jak to celé funguje se můžete podívat na našem videu.

Dále vůz díky monitorování dopravních značek v kombinaci s mapovými podklady umí upravovat rychlost dle té povolené na daném úseku. Stačí mít jen zapnutý adaptivní tempomat. Jak to funguje? Po okresce si auto jede 90 km/h. U značky při vjezdu do vesnice zpomalí na 50 km/h. Pokud uprostřed vesnice bude značka s povolenou rychlostí 70 km/h, pak zase zrychlí. A na konci vesnice zase přidá na 90 km/h. Funguje to výborně. Doba, kdy nebudeme muset řídit a hlavně platit pokuty za rychlost, se nezadržitelně blíží.

Modernizace přinesla i hlasové ovládaní. Řeknete si, že jej má dnes každá druhá automobilka. Ano, ale zdaleka ne všechny umějí česky a ty co česky umějí, tak vám na váš hlasový pokyn nezapnou masáž sedadla ani nespustí vyhřívání, a to nejen vám jako řidiči, ale i spolujezdci. Ale „eSko“ ano! Repertoár je bohatý, od změny rádiové stanice přes navigaci do Prahy na Václavské náměstí po vytočení telefonního čísla, zapnutí klimatizovaní a vyhřívání sedadla. Návyková a příjemná věc. Slečno, a mohla byste mi otevřít i kufr, abych se neušpinil? Ale jistěže, Patriku. Třeba tuhle větu ve skvělé češtině budu poslouchat v příští generaci Mercedesu třídy S.

Interiér se mi oproti BMW líbí větší vzdušností, což nemusí kvitovat každý. Mercedes nemá tak masivní středový tunel a jeho interiér je mi více sympatický. Mercedes vzal staré dobré „eSko“, vylepšil pár věcí, které jsou prakticky neviditelné, a už tak skvělé fungující stroj dokázal opět posunout o level výše. Jsem nesmírně zvědav, jak se s touto konkurencí popasuje nové Audi A8.

Infotainment: postupně do všech tříd

Mozkem celého palubního systému je 12,3palcový displej. V palubní desce najdete hned dva vedle sebe, podobně jako tomu je v Mercedesu třídy E. Modernizace systému opravdu prospěla. Přehledná a hezká grafika potěší. Co potěší ještě více jsou dva touchpady na volantu, díky čemuž dokážete ovládat nejenom displej před volantem, ale také ten středový bez toho, aniž byste sundávali ruku z volantu. Jak již bylo řečeno výše, spoustu věcí navíc zvládne i přes hlasové ovládání. Mercedes nevynechal ani typické ovládací zařízení na středovém tunelu. Jde o touchpad, před kterým najdete otočné kolečko a pár tlačítek pro navigaci, média, telefon, masážní sedadla a tak podobně. Pokud jste zvyklí na ovládání přes tyto ovladače, tu možnost zde máte.

Podobně jako testované BMW řady 7, i Mercedes třídy S má podporu technologie NFC. Stačí tak telefon přiložit na místo pod loketní opěrku a vše se vám spáruje. Vůz si však pomocí technologie NFC můžete také odemknout. Takže nejen doba, kdy auta budou jezdit sama, se blíží, ale také doba, kdy klíček od auta nám bude viset na zdi jako obraz, aby návštěva nedejbože nepřehlédla, jaké auto máme v garáži. Mercedes třídy S umí jednu zajímavou novinku. Ve chvíli, kdy využíváte online služby Command Online a někdo vás na parkovišti nabourá, Mercedes vám umí poslat SMSku, že došlo k nehodě. Naštěstí jsme to nebyli nucen i otestovat.

Nejen Mercedes třídy E, ale i „eSko“ je připojené na internet. O vše se stará systém Command Online. Díky němu se můžete připojit na internet a mít přehled o problémech na silnici v reálném čase, surfovat přes webový prohlížeč nebo zjišťovat, jaké je počasí. Připojit přes Wi-Fi můžete ve vozidle až tři zařízení. Podrobně jsme se novému systému věnovali v testu Mercedesu třídy E. Samozřejmostí je bezdrátové nabíjení, které nyní mohou používat i majitelé iPhonů, podobně jako podpora CarPlay či Android Auto.

Motorizace a jízdní vlastnosti: nejsilnější nafta v historii

Jen otevřete dveře, usadíte se, zabouchnete dveře a ihned je vám jasné, že něco není v pořádku. Ačkoli se nacházíte stále na tom samém světě, interiér vás pohltí takovým způsobem, že si to odmítáte připustit. Poté rozezvučíte řadový šestiválec, který je mimochodem tím nejsilnějším v historii Mercedesu. Skoro byste rádi zase dveře otevřeli a podívali se pod kapotu, zda vůbec motor běží. Auto je neuvěřitelně skvěle odhlučněné. Při vyšší hlasitosti při přehrávání vašeho oblíbeného songu nemáte šanci motor skoro ani zaslechnout. A co více, na jednu nádrž dokážete v klidu atakovat i tisíc kilometrů.

Ukamenujte mě, ale kdo v Mercedesu třídy S nikdy nejel, vůbec neví, o čem je řeč.

Když jsem říkal, že testovaný naftový řadový šestiválec je nejsilnější v historii Mercedesu, tak jsem opravdu nelhal. Mercedes nechtěl jít cestou co nejvyššího výkonu. Například BMW 750 Ld se s výkonem dostalo na hranici 400 koní. To Mercedes svůj šestiválec nastavil na 340 koní a 700 Nm točivého momentu. Inženýři se údajně snažili stlačit spotřebu co to jen šlo. A my vám už teď můžeme prozradit, že se jim to povedlo. Výkon se přenáší přes devítistupňovou automatickou převodovku na všechna čtyři kola. V nabídce je i pohon zadních kol.

Nebojte se, pod kapotou motor opravdu máte, a to hned takový, který vás rozhodně nezruinuje. Jestliže napíšu, že jezdit se dá za 6,5 litru, tak vlastně lžu sám sobě. Při dodržování rychlostních limitů jsem jezdil za litrů 6,1, ale jako ukázka toho, že „eSko“ opravdu mnoho nežere, to myslím stačí. Však se tu bavíme o autě, které má na délku více jak pět metrů a váží více jak dvě tuny.

A jak jezdí? Božsky! Ukamenujte mě, ale kdo v Mercedesu třídy S nikdy nejel, vůbec neví, o čem je řeč. Podvozek navozuje takovou atmosféru, že si myslíte, že jste s lehkou kocovinou přistáli do vodní postele. A aby také ne, systém Magic Body Control snímá vozovku až do rychlosti 180 km/h, aby co nejlépe filtroval nerovnosti. K dispozici je i funkce Curve, jež model S nakloní do zatáčky v úhlu 2,65°. Mercedes tady prostě nic nenechal náhodě. S Mercedesem třídy S se vám budou radostně polykat nejen dálniční kilometry, a to i když zrovna po pracovní stránce nebudete mít povedený den. Samotný Mercedes si je toho vědom, a tak vytvořil i jednu reklamu, na kterou se můžete těšit už zítra v našem seriálu o automobilových reklamách. Do toho všeho si můžete namasírovat záda, poslouchat hudbu přes vynikající reprosoustavu Burmester 3D.

To všechno má jen dva velké háčky. Tím první je, že nevím, zda bych raději seděl za volantem, nebo na pravém zadním sedadle. Každopádně trápit mě to nemusí, protože druhým háčkem je to, že na „eSko“ musíte mít. Každopádně věřte, že ať za něj dáte 2,6 milionu, kolik stojí v základu, nebo rovnou miliony čtyři, tak každá koruna je tady sakra dobře opodstatněná.

Diskuze ke článku
Jan Benz
Krása. Chtěl bych ho mít, nebo se s ním projet. Benz
Aaa
Akorat tohle neni Burmester 3d.
petr
A pěkná reklama na Relax.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze