Mercedes-AMG E 43 4Matic
test

Mercedes-AMG E 43 4Matic

Zaostřeno na technologie
  • Ať už si koupíte základní naftu nebo verzi AMG, vždycky budete mít k dispozici plno technologií
  • „Éčko“ nově zvládne přejíždět autonomně z pruhu do pruhu i na českých dálnicích
  • Letos slaví sportovní divize AMG své 50leté výročí

Na trhu máte na výběr hned několik manažerských sedanů. Některé jsou více reprezentativní a některé o něco méně. Některé si pořídíte jen s výkonem, který byste rádi navýšili, a jiné zase můžete koupit s takovým výkonem, že se při první ostřejší zatáčce budete bát. Jedním takovým je například Mercedes třídy E.

Ten si můžete pořídit jak naftové motorizace, tak i benzinové. K dispozici však jsou i verze AMG, a to hned ve třech variantách. Nám se pod ruku dostala ta nejslabší z nich, tedy Mercedes E 43 AMG.

Design: smart casual

Mercedes na nové generaci třídy E zapracoval a výsledek se povedl: elegantní křivky a reprezentativní design. Verze AMG poté přidává agresivnější prvky, ale stále zachovává elegantní dekórům. Není to žádná velká brutalita. Elegantně řečeno tady ale nějaký ten výkon bude.

Přední maska má mírně zamračený nádech, světlomety vám dají jasně najevo, že ve zpětném zrcátku vidíte Mercedes. To jen za předpokladu, že byste si nevšimli masivního loga. Přední spoiler je poměrně blízko k silnici, ale díky jednotlivým režimům a vzduchovému podvozku si ho můžete přizvednout.

I záď nabízí decentní ukázku toho, jak ukázat větší stádo pod kapotou: nikterak brutální koncovky výfuku a mezi nimi difuzor. Nebýt loga AMG na zadní straně, kolech či masce chladiče, dost možná si řeknete, že jde jen o silnější Mercedes. Třída E se Mercedesu opravdu povedla a to nemluvím ani o krásném červeném laku, který vás vyjde na bezmála 40 tisíc korun.

Technologie a systémy: liga mistrů

Mercedes třídy E už sice kvůli příchodu Audi A8 nebude držet prvenství v podobě technologicky nejnabitějšího auta na trhu, ale i tak se nemá rozhodně za co stydět. Na dvou 12,3palcových displejích pracuje nový systém infotainmentu, který se ovládá přes dva trackpady na volantu. Systém má svěží grafiku a jednoduché ovládání. Více jsme se infotainmentu věnovali v tomto článku.

Vše není jenom o infotainmentu, ale také o systémech jako takových. Tak například Mercedes třídy E (a je jedno, zda sáhnete po dieselové či rovnou AMG verzi) vám dokáže zaparkovat jen pomocí vašeho telefonu. Nechybí ani funkce autopilota, který funguje dobře a Mercedes má rozhodně na čem stavět. Když „Éčko“ přišlo na trh, bylo vybaveno systémem automatického přejíždění z pruhu do pruhu. V České republice byl donedávna problém se legislativou, ale nově tato funkce funguje i u nás. I to byl důvod, proč jsme si Mercedes E vzali na test.

Vše funguje tak, že ve chvíli, kdy máte zapnutého autopilota, stačí na dálnici dát pouze blinkr. Auto si vše propočítá a následně samo odbočí. Nic složitého. Nutno říci, že to funguje opravdu spolehlivě. Systém je ve stavu, kdy raději nechá vůz v levém pruhu přejet, ačkoli vy víte, že byste se před něho zařadili, aniž byste ho ohrozili. Jde o krásnou ukázku toho, že technologie je dnes o mílové kroky před legislativou.

Interiér: elegance skloubená s technologii

Luxusní materiály, kůže, prošívání červenou nití, která ladí nejen s prošíváním volantu, ale také s pásy... Jo, tady se hraje vyšší liga. Dvojice displejů vypadá elegantně i přesto, že nejsou dotykové. Alespoň je nemusíte pořád leštit. Vyhřívaná i klimatizovaná sedadla jsou v nabídce Mercedesu samozřejmostí, tedy za 23 549 Kč. Alespoň za bezdrátové dobíjení vašeho chytrého telefonu dáte relativně příznivých 6 365 korun.

Mercedes jde oproti BMW jiným směrem. Neobklopuje vás tak masivní středový tunel. Vše je hezké, elegantní a minimalistické, a to i díky dvojici displejů, přes které zvládnete ovládat prakticky cokoli. Nezapomeňte, že na středovém tunelu je ovládaní infotainmentu, nikoli volič převodovky. Ten je na pravé straně pod volantem.

Technika: radost používat

Námi testovaná verze E 43 AMG vsází na 3litrový, dvakrát přeplňovaný 6válec. Výkon činí 401 koní. Pohon všech kol 4Matic posílá sílu v poměru 31/69 ve prospěch zadní nápravy. Testovaný vůz stál na 20palcových kolech.

Na výběr máte hned z několika režimů. Při režimu Eco umí Mercedes plachtit a ušetřit tak nějaké to palivo. Komfort zas naladí podvozek co nejkomfortněji. Poté už je k dispozici jen Sport a Sport+. Auto si sedne více k silnici, volant ztuhne, z výfuku se ozývá větší praskání a převodovka drží otáčky, a tak všichni členové posádky jasně vědí, že tady se bude něco dít.

Sportovní podvozek AMG RIDE CONTROL dělá svojí práci výborně. I na komfortní režim sice není tolik komfortní, jak bych očekával, ale přeci jen tady máte stádo 401 koní a věřte, že raději budete probouzet to velké stádo a poslouchat krásný zvuk šestiválce než jezdit komfortně. Nebo snad dáte přednost audiosoustavě Burmester High End 3D za více jak 150 tisíc korun a budete si užívat svou oblíbenou skladbu? Vše záleží jenom na vás.

Bouchnou ve vás saze a stádo 401 koní vám zvedne nejen adrenalin, ale také spotřebu – i na dvojnásobek.

Zpětná kamera, hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, parkovací asistent, nouzové brzdění nebo boční airbagy vzadu, to všechno v Mercedesu třídy E můžete mít. Něco je ve standardní výbavě, ale třeba za hlídání mrtvého úhlu si připlatíte 14 tisíc korun. Pokud byste rádi i head-up displej, tak za ten si Mercedes účtuje 30 tisíc korun. Smiřte se s tím, že Mercedes hraje opravdu vyšší ligu. A pokud chcete hrát dobrou soutěž, pak musíte mít kvalitní výbavu, která vám úspěch zaručí. I když ani to není taková pravda. Fotbalisté Sparty by o tom mohli letos vyprávět. To se však dostáváme do zcela jiné debaty.

Jízdní vlastnosti: budete křičet „Oh My God“?

Můžete se kochat krajinou a jet i pod maximální povolenou rychlostí a Mercedes třídy E nebude nic namítat. Načež ve vás mohou bouchnout saze a stádo 401 koní je připraveno vám zvednout nejen adrenalin, ale také spotřebu, a to klidně na dvojnásobnou úroveň. Oboje si budete užívat. Velkou zásluhu na tom má výše zmíněný podvozek.

Mercedes E 43 AMG
Rozměry (délka / šířka / výška) 4 923 / 2 065 / 1 468 mm
Výkon 401 koní
Motor V6
Obsah 2 996 ccm
Hmotnost 1 840 kg
Zrychlení 0–100 km/h 4,6 s

Dostat „Éčko“ na limit už chce mít takříkajíc koule a hlavně volnou silnici, neb pohon všech kol v kombinaci s elektronikou děla všechno možné, aby se vám to nepovedlo. Elektronika jde sice deaktivovat, ale i tak budete mít plné ruce práce. Na okresky se spíše bude hodit menší a lehčí „Céčko“. Na Mercedesu třídy E se mi líbí, že je svůj. Chcete ho mít v naftě? Nebo snad v AMG se stádem 401 koní? Je to jen na vás, ale pořád to bude v duchu ten hodný manažerský sedan, který miluje technologie a komfort.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze