Jak se nám líbí Mercedes E 350 e? První dojmy z Ženevy

aktualizováno
Jak se nám líbí Mercedes E 350 e? První dojmy z Ženevy
  • Baterie o kapacitě 8,8 kWh má vystačit na ujetí až 40 kilometrů na elektřinu
  • Momentálně jde o nejvíce technologicky vybavený automobil na trhu
  • Oproti standardnímu „Éčku“ hybrid poznáte podle zdířky nabíjení či písmena „e“ za názvem modelu

Aktualizováno 10. 3. 2017

Článek obohacujeme o podrobnější video:

Mercedes E 350 e – Autosalon Ženeva 2017

Původní informace z 9. 3. 2017

Mercedes pokračuje v nastoleném trendu, kdy prakticky každý model nabízí i v hybridní variantě. Mercedes třídy E není výjimkou, jen se na trh dostane o poznání později. Poprvé jsme si ho tak prohlédli až na ženevském autosalonu. Zatímco klasickou naftovou motorizaci jsme otestovali v našem seriálu Auta a mobily na mobilenet.cz, na test hybridu si musíme počkat.

Od klasického „Éčka“ ho skoro nerozeznáte, tedy za předpokladu, že auto nebude mít na dveřích polepy „plug-in hybrid“, tak jako tomu bylo v Ženevě. Pokud ne, tak poznávacím znamením je písmeno „e“ za názvem modelu a zdířka pro nabíjení v zadním nárazníku. Nabíjení probíhá skrz Mennekes a energie proudí do 8,8kWh baterie, na kterou prý urazíme až 40 kilometrů. Pod kapotou stejně jako v Mercedesu C 350 e Combi bručí benzinový dvoulitrový čtyřválec. Kombinovaný výkon 286 koní je na silnici přenášen zadními koly a pokud se jim to povede, pak vás dokáže „Éčko“ na 100 km/h vystřelit za 6,2 sekundy. Maximálně můžete jet 250 km/h a spotřebu i při vyšších rychlostech bude tlačit dolů 9stupňová automatická převodovka 9G-TRONIC.

Interiér se nese v typickém duchu Mercedesu. Luxus a precizní zpracovaní je zde rozhodně na místě. Dominantou jsou dva displeje o úhlopříčce 31,2 centimetrů. Mercedes E 350 e je momentálně asi nejvíce technologicky našlapaným automobilem. Nedávno bylo povoleno i automatické přejíždění z pruhu do pruhu na českých silnicích. Dále zvládá parkování skrz iPhone a další vychytávky. Podrobně si o nich můžete přečíst v našem testu.

Designově i plug-in hybridní „Éčko“ zapadá do repertoáru automobilky. Od menšího „Céčka“ a většího „eSka“ jej budete těžko poznávat. Záď zdobí dvě koncovky výfuku, stejné jako u „Céčka“. Pokud bude mít i větší sourozenec tak příjemný zvukový doprovod jako zmíněné „Céčko“, které jsme otestovali ve variantě Combi i sedan, tak budeme jedině rádi.

Osobně si myslím, že „Éčko“ nepobralo tolik krásy jako konkurenční hybridní BMW řady 5. Interiér se mi však líbí více u třícípé hvězdy. Přijde mi vzdušnější a potěší především nadšence všech moderních technologií. Mercedes oba modely balí do podobných kabátů a z dálky je někdy poněkud těžké je od sebe rozeznat. Uvidíme, zda se Mercedes pustí i do odvážnějších křivek, které jednoznačně umí. Ovšem možná pravě konzervativnější design bude to, co k Mercedesu přivádí zákazníky, a to leckdy i opakovaně.

Za zapůjčení vozu na ženevský autosalon děkujeme Škodě Auto, jejíž kompletní nabídku si můžete prohlédnout na www.skoda-auto.cz.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze