BMW řady 5 je venku! Také jako plug-in hybrid

BMW řady 5 je venku! Také jako plug-in hybrid
  • Zvolit lze také plug-in hybridní variantu s dojezdem 45 km na elektřinu
  • Řidiči budou k dispozici noví bezpečnostní asistenti
  • Nová generace narostla ve všech rozměrech

Na již sedmou generaci pětkové řady se čekalo jako na smilování. Předchozí generace se sice velmi dobře prodávala, na novou generaci třídy E si už vyskakovat nemohla. Novinka je o 36 mm delší, o 6 mm širší a o dva milimetry vyšší než předchůdce. Celkově jde tedy o 4 935 mm dlouhý, 1 868 mm široký a 1 466 mm vysoký sedan. Rozvor kol pak dosahuje hodnoty 2 975 mm. I přes nárůst rozměrů se díky konceptu lehké konstrukce BMW EfficientLightweight snížila hmotnost v závislosti na motorizaci až o 100 kilogramů.

Lepší spotřebě až o 12 procent dozajista pomáhá i součinitel odporu vzduchu Cx=22, což z nového BMW řady 5 dělá aerodynamicky nejúčinnější model v nabídce výrobce. Mimo dieselových a benzinových motorizací se chystá i pohon plug-in hybridní. Tato motorizace označovaná jako 530e iPerformance má výkon 252 koní a dojezd na čistě elektrickou energii 45 kilometrů. Průměrná spotřeba podle nereálného cyklu pak činí 2,0 l/100 km s emisemi CO2 46 gramů na 100 km. Samočinná převodovka Steptronic má zmenšené vnitřní tření. Strategie řazení je ovlivňována údaji z navigace. Převodovka tak ví, kdy přijde kopec a má podřadit, nebo naopak kdy by se hodilo zařadit neutrál kvůli plachtění z kopce.

Nejvíce novinek však přinesl interiér, kde si nejnovější generace iDrive nyní rozumí s 10,25palcovým dotykovým displejem. Osobně dotykovým displejům v autech neholduji, tak uvidíme, jak se s tím BMW popasovalo. Naštěstí ve voze zůstává klasický otočný ovladač a k tomu se přidává možnost ovládání hlasem nebo gesty. Změnu prodělal také head-up displej, který má nyní o 70 procent větší projekční plochu s plným rozlišením. Nezapomnělo se ani na podporu Apple CarPlay, Wi-Fi připojení až pro deset zařízení a bezdrátové nabíjení. S telefonem můžete také využít rozsáhlých služeb BMW ConnectedDrive včetně BMW Connected Onboard. K dispozici jsou služby jako On-Street Parking Information (OSPI) a ParkNow, které řidiči pomáhají při hledání parkovacího místa. Samozřejmostí je synchronizace kalendáře, e-mailů a kontaktních údajů přes Microsoft Exchange. K vozu bude k dispozici také Display Key, který umožňuje využívat funkce, jako je parkování na dálku, s jehož pomocí lze zaparkovat vůz i na velmi úzká parkovací místa.

Elektrickému nastavování sedadel nyní pomáhá sada senzorů citlivých na dotek. Samozřejmě za příplatek pak dostanete multifunkční sedadlo s 20 vzduchovými komorami, které nabízí osm masážních programů. Interiér by také měl být perfektně odhlučněn díky tlumícím vrstvám integrovaných do čalounění stropu a akustické vrstvě v čelním skle. Luxusní zvukovou soustavu v aktuálním modelu zastoupil Bowers & Wilkins Diamond s výškovými reproduktory z čistého syntetického diamantu s výkonem 1 400 wattů.

Asi vás nepřekvapí, že se do nové „Pětky“ dostane rozsáhlé portfolio asistenčních systémů, které nás přiblíží k autonomnímu řízení. Asistent řízení a jízdy v pruzích vás bude mít pod kontrolou až do rychlosti 210 km/h. Dalšími novými jízdními asistenty jsou asistent při změně jízdního pruhu a inteligentní rychlostní asistent, který začleňuje rychlostní omezení do tempomatu, pomůže při vyhýbacích manévrech a varuje před vozidly přijíždějícími ze strany. Všechna nová propojená vozidla BMW se nyní upozorní na blížící se nebezpečí.

Nová generace na trh vstoupí 11. února 2017. Plug-in hybridní varianta, na kterou se moc těšíme, bude k dispozici až od března.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze