BMW řady 5 je venku! Také jako plug-in hybrid

BMW řady 5 je venku! Také jako plug-in hybrid
  • Zvolit lze také plug-in hybridní variantu s dojezdem 45 km na elektřinu
  • Řidiči budou k dispozici noví bezpečnostní asistenti
  • Nová generace narostla ve všech rozměrech

Na již sedmou generaci pětkové řady se čekalo jako na smilování. Předchozí generace se sice velmi dobře prodávala, na novou generaci třídy E si už vyskakovat nemohla. Novinka je o 36 mm delší, o 6 mm širší a o dva milimetry vyšší než předchůdce. Celkově jde tedy o 4 935 mm dlouhý, 1 868 mm široký a 1 466 mm vysoký sedan. Rozvor kol pak dosahuje hodnoty 2 975 mm. I přes nárůst rozměrů se díky konceptu lehké konstrukce BMW EfficientLightweight snížila hmotnost v závislosti na motorizaci až o 100 kilogramů.

BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)

Lepší spotřebě až o 12 procent dozajista pomáhá i součinitel odporu vzduchu Cx=22, což z nového BMW řady 5 dělá aerodynamicky nejúčinnější model v nabídce výrobce. Mimo dieselových a benzinových motorizací se chystá i pohon plug-in hybridní. Tato motorizace označovaná jako 530e iPerformance má výkon 252 koní a dojezd na čistě elektrickou energii 45 kilometrů. Průměrná spotřeba podle nereálného cyklu pak činí 2,0 l/100 km s emisemi CO2 46 gramů na 100 km. Samočinná převodovka Steptronic má zmenšené vnitřní tření. Strategie řazení je ovlivňována údaji z navigace. Převodovka tak ví, kdy přijde kopec a má podřadit, nebo naopak kdy by se hodilo zařadit neutrál kvůli plachtění z kopce.

BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)

Nejvíce novinek však přinesl interiér, kde si nejnovější generace iDrive nyní rozumí s 10,25palcovým dotykovým displejem. Osobně dotykovým displejům v autech neholduji, tak uvidíme, jak se s tím BMW popasovalo. Naštěstí ve voze zůstává klasický otočný ovladač a k tomu se přidává možnost ovládání hlasem nebo gesty. Změnu prodělal také head-up displej, který má nyní o 70 procent větší projekční plochu s plným rozlišením. Nezapomnělo se ani na podporu Apple CarPlay, Wi-Fi připojení až pro deset zařízení a bezdrátové nabíjení. S telefonem můžete také využít rozsáhlých služeb BMW ConnectedDrive včetně BMW Connected Onboard. K dispozici jsou služby jako On-Street Parking Information (OSPI) a ParkNow, které řidiči pomáhají při hledání parkovacího místa. Samozřejmostí je synchronizace kalendáře, e-mailů a kontaktních údajů přes Microsoft Exchange. K vozu bude k dispozici také Display Key, který umožňuje využívat funkce, jako je parkování na dálku, s jehož pomocí lze zaparkovat vůz i na velmi úzká parkovací místa.

Elektrickému nastavování sedadel nyní pomáhá sada senzorů citlivých na dotek. Samozřejmě za příplatek pak dostanete multifunkční sedadlo s 20 vzduchovými komorami, které nabízí osm masážních programů. Interiér by také měl být perfektně odhlučněn díky tlumícím vrstvám integrovaných do čalounění stropu a akustické vrstvě v čelním skle. Luxusní zvukovou soustavu v aktuálním modelu zastoupil Bowers & Wilkins Diamond s výškovými reproduktory z čistého syntetického diamantu s výkonem 1 400 wattů.

BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)

Asi vás nepřekvapí, že se do nové „Pětky“ dostane rozsáhlé portfolio asistenčních systémů, které nás přiblíží k autonomnímu řízení. Asistent řízení a jízdy v pruzích vás bude mít pod kontrolou až do rychlosti 210 km/h. Dalšími novými jízdními asistenty jsou asistent při změně jízdního pruhu a inteligentní rychlostní asistent, který začleňuje rychlostní omezení do tempomatu, pomůže při vyhýbacích manévrech a varuje před vozidly přijíždějícími ze strany. Všechna nová propojená vozidla BMW se nyní upozorní na blížící se nebezpečí.

Nová generace na trh vstoupí 11. února 2017. Plug-in hybridní varianta, na kterou se moc těšíme, bude k dispozici až od března.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze