Věděli jsme, že přijde, a konečně i víme, co bude zač. V březnu 2017, několik týdnů po představení nové generace BMW řady 5, přibude plug-in hybridní verze. Ta má téměř identickou pohonnou jednotku jako menší BMW 330e. Elektromotor BMW eDrive přináší výkon 95 koní a 250 Nm točivého momentu, zatímco zážehový čtyřválec o objemu dva litry přidá 184 koní a 320 Nm točivého momentu. Celkový výkon soustavy se nedá sčítat, protože je elektromotor umístěn před převodovkou a nelze tak využít potenciál obou motorů ve stejnou chvíli. Výkon 252 koní a točivý moment 420 Nm určitě bude stačit, důkazem je zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 vteřiny a maximální rychlost 235 km/h. Elektrický a spalovací motor přenášejí svou sílu na zadní nápravu pomocí standardně dodávané 8stupňové převodovky Steptronic.
Kombinovaná spotřeba paliva má být pouhých 1,9 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 44 g/km. To budete ale muset hojně využívat soustavu vysokonapěťových akumulátorů, skládajících se z lithium-iontových článků s celkovou kapacitou 9,2 kWh. Baterie jsou umístěny pod zadní sedačkou a mají vylepšené chlazení s integrovaným nízkoteplotním okruhem. Z domácí zásuvky je dobijete za méně než pět hodin a v případě domácí nabíječky Wallbox klesá potřebná doba pod tři hodiny. Čistě na elektřinu pak lze urazit až 50 kilometrů a cestovat rychlostí až 140 km/h.
Vedle klasických jízdních režimů Sport, Comfort a Eco Pro má řidič k dispozici také tlačítko eDrive, které umožní nastavení pohonu pomocí tří dalších jízdních režimů Auto eDRIVE, Max eDrive a Battery Control. Režim Auto eDrive se stará o využívání elektrické energie sám, Max eDrive se snaží využít elektromotor na 100 procent a Battery Control bude držet nabití mezi 30 a 100 procenty. Zvenku pak poznáte 530e hlavně podle modrých lamel mřížky chladiče, modrých středů kol, nápisy „eDrive“ na C-sloupcích a samozřejmě podle dobíjecí zásuvky za levým předním kolem. Uvnitř vás pak překvapí maximálně tak osvětlené prahové lišty s nápisem „eDrive“ a tlačítko na zvolení elektrického režimu – ostatní zůstalo stejné.
Stejně jako ostatní „Pětky“, i plug-in hybrid bude disponovat nepřeberným množstvím asistentů. Mezi ty patří vyhýbací asistent, upozornění na protijedoucí vůz při odbočování doleva, asistent změny jízdního pruhu a funkce aktivního varování před nárazem, která v případě potřeby zasáhne do řízení vozidla. S novými funkcemi nyní přichází volitelný adaptivní tempomat a asistent jízdy v pruzích. Data o rychlostních limitech z asistentu Speed Limit Assist jsou importována do adaptivního tempomatu a řidič má možnost nastavit rozptyl +/- 15 km/h od limitu. Nebude chybět ani ovládání gesty a aplikace ParkNow umožňující rezervaci a platbu parkovacího místa. Svou premiéru v novém BMW řady 5 zažívá také technologie On-Street Parking Information, která pracuje s lokálními dopravními předpověďmi k určení parkovacích možností v dané části města. Ty pak prezentuje řidiči. Na mobilu si můžete zobrazit také 360stupňovou kameru, abyste věděli, že se vám nikdo kolem auta nepotlouká.
Na papíře vypadá všechno až pekelně dobře. Jsme velice zvědaví, jak si bude plug-in hybridní soustava s nejnovějším BMW rozumět.
Zdroj: tisková zpráva