Na krátký čas jsme měli tu čest se posadit do BMW 530e, tak vám přinášíme naše první dojmy. Za volantem jsme nicméně seděli teprve krátce, takže na podrobnější rozbor si troufneme až při delším seznámení.
I 252 koní stačí, abyste nejednu zatáčku vzali bokem, jak je to BMW vlastní.
Každopádně po krátké zkušenosti nás překvapil podvozek, který není nikterak tvrdý, ale příjemně naladěný. Nerovnosti zvládal nad očekávání dobře. Pozice za volantem je skvělá. Kožená sedadla vás obepnou, a to jak za předpokladu, že si pravidelně dopřáváte gulášek s pivečkem, tak i v tom opačném extrému. Tedy je všechno v pořádku. Vše podtrhuje masivní středový tunel, který vás od spolujezdce ještě více oddělí, stejně jako masivní panel, který známe už z minulé generace.
Dynamika vás nikterak nepřekvapí. Ne že by BMW 530e nejelo, ale z rychlosti, která může být i vysoká, nemáte takovou radost. Nevylepší to ani zvukový projev. Pod kapotou je stejný agregát jako v BMW 330e. V menším modelu funguje však velmi dobře a s autem umí i slušně zacloumat. Pětkovému „Bávu“ by více seděla motorizace z BMW X5 40e, která nabízí celkem 313 koní. I s ohledem na karosérii byste si vyšší výkon v 530e užili více – minimálně v zatáčkách, které X5ce vlivem jiné karoserie tolik nesedí. Ale zpátky k tomu, co pod kapotou máte. Jde o dvoulitrový čtyřválec, který v kombinaci s elektromotorem produkuje 252 koní. I to však stačí, abyste nejednu zatáčku vzali bokem, tak jak je to BMW vlastní.
Mezi zajímavosti patří aktivní přední ledvinky. Ty se buď zavřou, aby se motor dříve zahřál, nebo naopak zůstanou otevřené, aby se více chladil.
Technické parametry BMW 530e (2017)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 936 × 1 868 × 1 483 mm, 1 770 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní |
Výkon | 185 (135 + 65) kW, 252 (184 + 88) koní, točivý moment: 290 Nm |
Baterie | 12 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 55 km |
Cena od | 1 476 800 Kč |
Interiér je kvalitně zpracovaný. Do vínku dostalo BMW 530e pár věcí z většího sourozence řady 7, konkrétně ovládání gesty nebo klíček s integrovaným displejem. Co zklame, je prostor na zadních sedadlech. Zde jsou na tom konkurenční modely lépe. Na druhou stranu v BMW řady 5 můžete mít na zadních sedadlech i infotainment.
Na podrobnější otestování všech aspektů bylo příliš málo času. Na podrobné testování se zaměříme při plnohodnotném testu o délce jednoho týdne.