Naše první pocity z BMW 530e iPerformance

Naše první pocity z BMW 530e iPerformance
  • BMW 530e nabídne spoustu vychytávek, mimo jiné například aktivní přední mřížku chladiče
  • Interiér se nese ve znamení luxusu a jen málokdo pozná rozdíl oproti vlajkové řadě 7
  • Čistě na elektřinu hybridní „Pětka“ urazí až 50 kilometrů a z klidu na sto to zvládne za stejný čas jako konkurenční Mercedes E 350 e

Autosalon v Ženevě je sídlem bláznivých konceptů a extrémně drahých supersportů, ale taky aut, která by měla vstoupit na trh co nevidět. Přesně to je případ BMW 530e iPerformance, které má začít manažerům šetřit provozní náklady již tento měsíc. Většina z nás už ví, že vůz kombinuje dvoulitrový benzinový čtyřválec o výkonu 184 koní a elektromotor s 95 koni. Celkově se pak výkon pyšní klasickou BMW-hodnotou 252 koní a točivým momentem 420 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 vteřiny a maximální rychlost 235 km/h nechá nejednoho odpůrce hybridů za vámi. Stejně jako u 330e předpokládáme pořádnou porci zábavy díky přenosu síly pouze na zadní nápravu pomocí standardně dodávané 8stupňové převodovky Steptronic.

BMW 530e iPerformance – Autosalon Ženeva 2017

Baterie s kapacitou 9,2 kWh vystačí zhruba na 50 kilometrů. Model iPerformance poznáte hlavně zepředu. V mřížce chladiče vykukují modré linky, tedy typický znak většiny plug-in hybridů dnešní doby. Mřížka chladiče je však zajímavá hlavně aktivním otevíráním. Podle potřeby motoru je schopna se zavřít a udržet tak motor zahřátý, což se hodí hlavně v případě hybridu, kde dochází k častému zhasínání. Pominu-li nabíjecí konektor a emblém „iPerformance“ na blatnících, „eDrive“ na „C sloupcích“ a označení na zádi, více se již hybrid neodlišuje. A to je dobře! Předváděný model byl v paketu Luxury, který dodává slušnou dávku elegance. Zaujala mě přítomnost dvou koncovek výfuku, které dříve BMW dopřálo pouze šestiválcovým motorům. Dvě koncovky však budou mít pravděpodobně všechny motorizace – nechyběly totiž ani u nejslabší dieselové motorizace 520d.

Po usednutí se bude i po delších cestách, natož po pár minutách za volantem, těžko hledat nějaká výtka. Celkový dojem ještě zvedala maximální výbava obsahující například dva displeje pro zadní sedačky. Interiér je masivní a dost člověka obklopuje. Pocitově je nejblíž samozřejmě řada 7, která kope první ligu. Stejný je nejen volant, ale taky infotainment a celá řada ovladačů. „Wow“ efekt se dostavil nejen u mě, ale také u všech ostatních zvědavců, kteří se kolem auta ochomýtali. Prostoru je dostatek, a to i v kufru. I když je ve srovnání s klasickou verzí mělčí, je dobře využitelný díky jedné rovině s nakládací hranou. Nechybí dvojité dno s pár dalšími litry navíc. Určitě jde o lepší řešení než má Mercedes, kde v kufru trčí podivný hrb.

Více než objem zavazadelníku mě zajímá, jak se nadbytečná kila v zadní části projeví na jízdních vlastnostech. Po zkušenostech s 330e se nebojím, že by šlo o zklamání.

Za zapůjčení vozu na ženevský autosalon děkujeme Škodě Auto, jejíž kompletní nabídku si můžete prohlédnout na www.skoda-auto.cz.

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze