Ženevský autosalon je sice stále v plném proudu, ale pro nás už pomaličku končí, a tak jsme pro vás přichystali malou rekapitulaci toho, co jsme v Ženevě viděli. Co nám udělalo největší radost?
Ženevský autosalon 2017: rekapitulace
Lexus LS 500h
Největší premiéru na poli hybridních automobilů si na ženevský autosalon připravil Lexus, který odhalil křivky své sexy limuzíny s názvem LS 500h. Jde o kladivo na BMW řady 7 či Mercedes Benz třídy S. Zatímco nehybridní model 500h bude v Evropě k dispozici pouze jako čtyřkolka , tak hybridní verzi můžete mít i jako zadokolku, na kterou se bude přenášet 354 koní, které bude vytvářet hned dvojice elektromotorů a benzinový šestiválec. O přenos se bude starat desetistupňová hybridní převodovka. Zrychlení z klidu na sto zvládne Lexus LS 500h za 5,4 sekundy. Uvnitř vás čeká naprostý luxus, stejně tak na poli chytrých systémů. Zmínit můžeme například systém, který bude skrz reproduktory vysílat opačnou frekvenci hluku, který se při jízdě vytváří, čímž ho v interiéru eliminuje. No, máme se na co těšit. Více jsme se Lexusu věnovali v samostatném článku.
Jaguar I-PACE
Pro změnu největší premiéru na poli elektromobilů si v Ženevě vystřihla automobilka Jaguar se svým modelem I-PACE. Dlouho očekávaný vůz vsází na 90kWh baterii a dva elektromotory. Každý z nich nabídne 200 koní, celkově tedy máte k dispozici 400 koní. Dojezd má být dle NEDC až 500 kilometrů. Designově se nám I-PACE libí, zaujaly nás minimální převisy a atraktivní křivky. V interiéru se vše hraje na podobnou notu jako u Range Roveru Velar, tedy minimum tlačítek a hned několik displejů. Elektrickou kočičku na čtyřech kolech si budete moci pořídit v druhé polovině roku 2018.
Jaguar I-PACE 2018
Konstrukce | SUV, 4 682 × 1 895 × 1 565 mm, 2 133 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 294 kW, 400 koní, točivý moment: 696 Nm |
Baterie | 90 kWh (84,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7 kW, |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,2 kWh / 100 km, dojezd: 480 km |
Cena od | 2 441 453 Kč |
Range Rover Velar
Každý tým má jednu hvězdu, která táhne, a autosalony nejsou výjimkou. Jednou z těch největších byl letos Range Rover Velar. Ten se oficiálně představil ještě před ženevským autosalonem, kde si udělal výlet do Londýna. O to větší byla očekávání přímo v Ženevě. Minimálně ta naše Velar jednoznačně splnil. Elegantně agresivní design, podtrhnutý do jisté míry futuristickým interiérem, dělá z Velaru nesmírně přitažlivé auto. Dva desetipalcové dotykové displeje a třetí displej před řidičem vypadají skvěle. Bude se skvěle celý systém i ovládat? To zjistíme až po důkladném testu. Vy si ho však můžete nakonfigurovat již nyní.
Kia Niro Plug-In Hybrid
Pokud se vám líbí Kia Niro, ale mrzelo vás, že není k dispozici jako plug-in hybrid, pak můžete jít v pátek slavit. Cílem vývojářů je, aby na jedno nabití, které probíhá skrz Mennekes, urazilo až 55 kilometrů. Zavazadelník sice utrpěl lehké ztráty, konkrétně 103 litrů, ale naopak interiér nabízí stejně kvalitní prvky a jednoduchost jako klasické Niro. I pohonná jednotka je stejná, tedy benzinová šestnáctistovka s elektromotorem a kombinovaným výkonem 141 koní. Na stovku se však plug-in hybrid dostane o 0,8 sekundy rychleji než jeho sourozenec (10,8 s vs. 11,6 s). V Evropě se plug-in hybridní verze máme dočkat na podzim letošního roku.
Kia Niro
Konstrukce | SUV, 4 355 × 1 805 × 1 545 mm, 1 500 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 104 (77 + 32) kW, 141 koní, točivý moment: 265 Nm |
Baterie | 1,56 kWh |
Nabíjení | |
Spotřeba | ? |
Cena od | 614 980 Kč |
BMW 530e
Pětkové BMW již vstoupilo na český trh, a tak spousta mužů kuchá svá prasátka či začíná šetřit. BMW se podařilo vytvořit kolem své „pětkové“ řady jakousi auru, kterou konkurence tak úplně nemá. I proto se na tento model veřejnost nesmírně těšila. Každopádně v Ženevě se nešetřilo, a tak BMW přivezlo kompletní hybridní rodinu, tedy i BMW 530 iPerformance. To vsází na stejnou techniku jako BMW 330e, tedy dvoulitrový čtyřválec a elektromotor. Výkon 252 koní se posílá na zadní kola. Nabíjení probíhá skrz Mennekes a jakmile 9,2kWh baterii nabijete, urazíte na ní až 45 kilometrů. Naopak v interiéru jde BMW tak trošku proti proudu: masivní středový tunel i dostatek hardwarových tlačítek pro milovníky tlačítkových telefonů. Ovládání gesty bylo ještě nedávno souzeno jen sedmé řadě, nyní už ho můžete mít i řadě 5.
BMW 530e (2017)
Konstrukce | sedan, 4 936 × 1 868 × 1 483 mm, 1 770 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní |
Výkon | 185 (135 + 65) kW, 252 (184 + 88) koní, točivý moment: 290 Nm |
Baterie | 12 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 55 km |
Cena od | 1 476 800 Kč |
Mercedes E 350 e
Když vy hybridní „Pětku“, tak my hybridní „Éčko“. Tak nějak jsme se cítili na vedlejším stánku u Mercedesu. Skutečné hybridní „Éčko“ bylo k vidění také. To pokračuje v designových šlépějích jako menší „Céčko“ či větší „eSko“, tedy dvě koncovky výfuku, označení hybridu písmenem „e“ za názvem modelu či zdířkou na zadním nárazníku. Interiér se nese ve znamení dvou velkých displejů, které jsme v našem seriálu „Auta a mobily“ otestovali. Pod kapotou je dvoulitrový benzinový čtyřválec. Baterie má kapacitu 8,8kWh a urazit na jedno nabití má až 40 kilometrů. Kombinovaný výkon je 286 koní a přenáší se skrz 9stupňovou převodovku na zadní kola.
Mercedes-Benz E 350 e sedan
Konstrukce | sedan, 4 923 × 1 852 × 1 468 mm, 1 925 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní |
Výkon | 155 kW, 286 koní |
Baterie | 8,8 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 40 km |
Cena od | 1 694 000 Kč |
Ostatní zajímavosti
Samozřejmě k vidění byla i další auta, například Audi A5 g-tron, Audi A3 a-tron nebo ukázka budoucího směru, tedy Q8 sport concept. Pro fanoušky elektromobilů bylo povinností navštívit stánek Rimacu či Renaultu, který ukazoval model ZOE i koncept Trezor.