Kam bude směřovat designový směr automobilky Audi, ukazuje mimo jiné koncept Audi Q8. Aerodynamické prvky, hospodárné pohonné ústrojí, kterému nechybí ani výkon – alespoň tak to vše vypadá na papíře. Motor 3.0 TFSI v kombinaci s hybridním systémem produkuje velmi slušných 476 koní a 700 Nm točivého momentu. Na stovku se dostanete za 4,7 sekundy a zrychlovat můžete až na 275 km/h. Celkový dojezd má být více než 1 200 kilometrů, za což může především 85litrová nádrž.
Audi Q8 sport concept – Autosalon Ženeva 2017
„Pohon studie Audi Q8 sport concept je důležitým krokem pro optimalizaci hospodárnosti a trvalé udržitelnosti ve velkosériové výrobě. Spojení techniky částečně hybridního pohonu a motoru TFSI stanovuje pro syntézu elektrické mobility a spalovacích motorů nová měřítka. S touto kombinací se budeme v budoucnosti setkávat v mnoha modelech Audi,“ nechal se slyšet Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG.
Lithium-iontové akumulátory jsou umístěné pod podlahou zavazadlového prostoru. Jejich kapacita činí pouze 0,9 kWh, takže je využijete například při parkování nebo popojíždění v kolonách.
Audi Q8 sport concept využívá elektricky poháněné dmychadlo, které přivádí nasávaný vzduch do obou výfukových turbodmychadel. Dmychadlo je umístěné v obtokové části sacího potrubí za mezichladičem stlačeného vzduchu, tedy v blízkosti motoru. Pohonné ústrojí nabízí čísla hodná osmiválce i přesto, že pod kapotou je o dva válce méně.
O dobrý záběr se stará pohon všech kol quattro a o pohodlí posádky zase vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči. Dle stylu jízdy se světlá výška umí přizpůsobovat, a to až v rozsahu 90 mm. Studie stojí na 23palcových kolech. O dokonalý brzdný účinek se starají keramické kotouče s průměrem 20 palců.
Na délku má Audi Q8 sport concept 5,02 metrů a na šířku 2,05 metrů. Rozvor má hodnotu tří metrů a automobilka tvrdí, že i přes svažující se zadní část na zadních sedadlech nebudou trpět pasažéři vyšší postavy.
Q8 sport concept pohodlně uveze čtyři osoby a naložíte do něj až 630 litrů zavazadel. Co se interiéru týká, tak minimálně po stránce rozdělení displejů je na tom Audi jako Range Rover Velar, tedy jeden displej před volantem a dva na středové konzoli. Audi virtual cockpit future, který najdete před volantem, promítá na displeji o velikosti 12,3 palce obraz o rozlišení 1 920 × 720 pixelů. Ostatní displeje jsou dotykové. Pokud cestujete sami, pak na displeji svítí volba klimatizace jen pro vaší část interiéru. Jakmile nastoupí i spolujezdec, objeví se na displeji ovládací panel i pro něj.
Stejně jako v Range Roveru Velar, ani zde nenajdete prakticky žádná tlačítka – přístrojová deska se nese v duchu minimalismu. Na zmíněných dvou displejích běží systém MMI, který známe již ze sériových vozů.
Za zapůjčení vozu na ženevský autosalon děkujeme Škodě Auto, jejíž kompletní nabídku si můžete prohlédnout na www.skoda-auto.cz.