Na Audi Q8 jsme se vyrazili podívat do Německa před samotným odhalením, takže první statické dojmy jsme už načerpali. Audi Q8 je vrcholem nabídky této ingolstadtské automobilky, a tak k němu tak nějak sedí definice „když je vám Audi Q7 málo“. Q8 je luxusnější a samozřejmě také dražší.
Audi Q8 - první dojmy
„Nové Audi Q8 rozšiřuje nabízené portfolio úspěšných SUV modelů, které jsou nejen v České republice velmi populární,“ říká Mag. Franz Pommer, generální ředitel Porsche Česká republika zastupující značku Audi. „Už po odhalení tohoto modelu jsme získali velmi pozitivní ohlasy a věříme, že díky němu dokážeme oslovit ještě širší skupinu zájemců o vozy se čtyřmi kruhy ve znaku. Sportovní vzhled, výborné jízdní vlastnosti, špičkový interiér s dostatkem prostoru ve spojení s nejnovějšími komunikačními a bezpečnostními systémy nabízejí skvělý mix pro náročné klienty.“
Jako první přichází na český trh verze 50 TDI s cenou 1 945 900 Kč, která pod kapotou skrývá šestiválcový třílitrový vznětový motor o výkonu 210 kW, tedy 286 koní. (Pro srovnání – Audi Q7 pořídíte od 1 637 900 Kč.) Všechny motorizace pracují na mild-hybridním principu, který nás při testu Audi A8 překvapil spotřebou. Standardní výbavu lze rozšířit balíčky Gravity a Technology, které přinášejí další výbavové prvky se zvýhodněním až 134 000 Kč. Paket Gravity mimo jiné zahrnuje navigaci MMI Plus s Audi virtual cockpitem a čtyřzónovou komfortní klimatizaci, které doplňují další položky. Paket Technology obsahuje HD Matrix LED světlomety, LED zadní světla s dynamickými ukazateli změny směru, dynamické natáčení kol zadní nápravy, adaptivní pneumatický podvozek, servomechanické dovírání dveří a asistenční paket Tour.
Už Audi Q7 nepatří mezi nikterak malá auta, takže od Audi Q8 snad nikdo nemohl čekat, že bude vypadat jinak. Na délku má 4 986 milimetrů, šířka se zastavila na 1 995 milimetrech a výška činí 1 705 milimetrů. Novinka je o 66 milimetrů kratší, ale o 27 milimetrů širší. Rozvor má téměř tři metry a zavazadelník pojme až 1 775 litrů.