Audi Q7 e-tron
test

Audi Q7 e-tron

Plug-in hybridní maratonec
3

Pokud jste ještě nedávno chtěli vybírat z hybridních SUV, tak jste mnoho variant neměli. Sáhnout jste mohli po Lexusu, BMW, Mercedesu a nově také Audi. To chce kus hybridního trhu pro sebe, díky modelu Q7 e-tron. Má na to?

Druhá generace Audi Q7 spatřila světlo světa v lednu roku 2015, tedy deset let po generaci první. Ta si na našem trhu vydobyla své místo, a tak se čekalo opravdu hodně dlouho na generaci druhou. Ta jde na trh nejenom s benzinovým či naftovým pohonem, ale nově také jako hybrid.

Audi Q7 e-tron – test

Audi Q7 nabízí sportovní design, avšak jízdně je to spíše klidný pohodář, který vás rád dopraví do cílové stanice, kam dorazíte s namasírovanými zády, odpočatí a s výbornou spotřebou. O tom ale až později.

Design a karoserie: sportovní hrany ji sluší

Druhá generace Audi Q7 působí mnohem dospělejším dojmem. Designu dominují typické ostré hrany vlastní i dalším sourozencům se čtyřmi kruhy ve znaku, zaujme pak také masivní přední maska, ze které vycházejí LED světlomety. Nechybí ani strmě stoupající D-sloupky, které jsou typické pro řadu Q.

Jde o sportovní, ostře střižený design Audi. Avšak sportovností se zde nenechte zmást. Na délku má e-tron 5 052 milimetrů, na šířku 2 212 a výška končí na 1 741 milimetrech. Jde tedy o skutečně velké auto, ale při rodinných radovánkách, stejně jako podobně stavěná konkurence, neslouží tak dobře jako například Volkswagen Sharan, který nabídne ohromný a hlavně variabilní vnitřní prostor.

Technické parametry Audi Q7 e-tron (2015)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 052 × 2 212 × 1 741 mm, 2 520 kg
PohonHybridní (elektřina/nafta), hnaná náprava: 4x4
Výkon373 koní, toč. moment: 700 Nm / 1 250 ot./min
Baterie17,3 kWh, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,1 kWh / 100 km, dojezd: 56 km
Infotainment7" nedotykový displej
Cena2 274 900 Kč

Designová stránka je vždy velmi individuální záležitost, nechť ji tedy každý zhodnotí sám. Já ale musím říci, že směr designu Audi se mi líbí.

Technika a výbava: osvědčené TDI

Audi Q7 e-tron vsází na vidlicový šestiválec 3.0 TDI s výkonem 258 koní a točivým momentem 600 Nm. K dispozici je i elektromotor s 94 kW a 350 Nm. Maximální systémový výkon pak činí 373 koní a točivý moment 700 Nm. Tento výkon se posílá na všechna čtyři kola pomocí osmistupňové automatické převodovky tiptronic. Celé auto stojí na 19palcových pneumatikách, ale sáhnout můžete i po kolech o dva palce větších.

Papírově jde o velmi dobré údaje, a to vám ještě povíme, že stovky Q7 e-tron dosáhne už za 6,2 sekundy. A jak je to s baterií? Ta má kapacitu 17,3 kWh a urazíte díky ní teoreticky až 56 kilometrů, ovšem v reálu se nám podařilo urazit maximálně 40 kilometrů. I tak jde o nadprůměrnou hodnotu, pokud uvážíme fakt, že sedíte v autě o hmotnosti 2 520 kilogramů. Konkurence od Mercedesu i BMW si vede hůře. Tohle se Audi povedlo.

Interiér: smrt klasickým budíkům

Nerad bych, aby to působilo zaujatě, ale pokud něco Audi umí dokonale, pak to jsou interiéry. Nemusí se líbit každému, ale i ten největší milovník jakýchkoli, jen ne německých vozů, musí uznat, že kvalita zpracování je zde na, troufnu si říci, nejlepší možné úrovni. Jasně, můžeme se tu bavit o tom, že Bentley, Aston Martin a další jsou na tom lépe, ale ty už jsou cenově jinde. Výborné zpracování a cit pro detaily Audi rozhodně má. Tu sáhnete do dveří pro papírové kapesníčky a ejhle, ono se vám rozsvítí světlo. Přiblížíte prst k tlačítku na středovém infotainmentu a „ikonka“ se zvětší. Světlo na stropě nemá žádné tlačítko, ale stačí se ho pouze dotknout a svítí. Pro jednoho zbytečnost, pro druhého jasný důkaz, že tady někdo sakra přemýšlel. Věřte, že spousta lidí, kteří si podobné automobily kupují, to ocení.

Audi Q7, podobně jako například model A3, má výsuvný displej infotainmentu, který se mě osobně velmi líbí. Vše vypadá velmi čistě, elegantně a rozhodně jde o výborné řešení. Nemáte tak pocit jakéhosi tabletu, který je někde na palubní desce přilepený, a devět z vašich deseti opilých kamarádů si ho budou chtít odnést domů.

Sáhnete po pár věcech a bum-cink, jste tam takříkajíc za tři míče.

Samozřejmostí je použití nejlepších materiálů. Sedadla z černé kůže můžete mít nejenom vyhřívaná, chlazená, ale také masážní. Audi Q7 e-tron oproti standardní Q7ce má již v základní výbavě virtual cockpit. Ano, žádné budíky, ale displej, který mi dává obrovský smysl a rozhodně vám ho doporučuji. Snad se kolegové z BMW od Audi něco naučí. Dále za své peníze dostanete systém MMI plus s MMI touch, třízónovou klimatizaci či službu connect e-tron. A co že to vlastně to MMI plus znamená? Jde o nejvyšší verzi systému infotainmentu, který zahrnuje i dotykovou plochu pro psaní. Najdete v něm navigaci, Google Street View a další příjemné „aplikace“. Konkrétněji se na test MMI plus můžete podívat zde.

Q7 e-tron v základu rozhodně není žádný nazdárek, co se výbavy týká. Cena startuje na 2 251 900 Kč, ale sáhnete po pár věcech a bum-cink, jste tam takříkajíc za tři míče. Námi testovaný kousek byl nadstandardně vybaven a stál 3 036 500 Kč.

Chytré systémy a funkce: Náskok díky technologiím?

Centrálním mozkem všech chytrých systémů je v Audi systém s názvem MMI Connect. Ten pracuje na již zmíněném vysouvacím displeji o velikosti sedmi palců. V případě vložení datové SIM karty do boxu před koleny spolujezdce se ihned ocitáte v jiném, technologickém světě. Holt Audi Connect bez datové SIM karty je asi jako iPhone na volání a psaní SMS zpráv – prostě k ničemu. To platí i o bezdrátovém nabíjení – pokud nemáte příslušně vybavený telefon, je vám prostě k ničemu. Nabijete si tedy jen podporované telefony s Androidem nebo Windows s bezdrátovým nabíjením standardu Qi.

Díky internetovému připojení máte online aktualizované mapy, které můžete používat na virtual cockpitu před volantem. Středový displej infotainmentu vlastně nemusíte ani používat, leda byste si chtěli přečíst nějaké anglické zprávy, zjistit, jaké má být počasí, nebo vyhledat nejbližší dostupnou čerpací stanici. Cestujete do neznáme destinace a nemůžete se zorientovat? Třeba vám pomůže Google Street View.

A pokud patříte mezi velké fanoušky technologie a máte před domem Audi se systémem Connect, tak rychle upalujte pro váš chytrý telefon a stahujte aplikaci s názvem MMI Connect. Audi Q7 e-tron je prvním automobilem od Audi, které na našem území lze pomocí aplikace i vzdáleně zamknout, zjistit na kolik kilometrů má ještě pohonné hmoty a podobně. Chcete vytopit auto na ranní odjezd do práce, především kvůli vaší drahé polovičce? Žádný problém.

Parkovací kamera snímá automobil hned z několik směrů a při vyparkovávání umí hlídat i kolmý směr a dokonce v případě jedoucího auta zastavit. Automatické řízení zde funguje dobře. Samozřejmě, že musíte držet volant. Hlídání v pruhu nejezdí od kraje ke kraji a neustále vypočítává ideální trasu, ale celý systém nám nepřijde tak kvalitně vyladěný jako v případě Tesly.

Diskuze ke článku
Bugr
Parádní test a auto. Hlavně ten elektrický dojezd už dává trochu víc smysl než u Meďoura nebo Báva.
Brevaled
zsearchdom3.com zsearchdom1.com>zsearchdom2.com

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze