Podívali jsme se na Audi Q8 aneb když vám je Audi Q7 málo. Na co bude lákat?

Podívali jsme se na Audi Q8 aneb když vám je Audi Q7 málo. Na co bude lákat?
1
  • Audi Q8 sjíždí z montážní linky bratislavského závodu
  • Na český trh bude uvedeno začátkem července 2018
  • Všechny motorizace jsou podobně jako u Audi A8 či Audi A6 mild hybridní
  • Interiér se nese ve stejném designovém duchu jako u Audi A8
  • Nechybí žádné pokročilé technologie

Elegantní a přitom luxusní, takový má být nejnovější přírůstek do rodiny Audi – model Q8. Univerzální parťák jak pro vaše podnikání, tak víkendové radovánky s vaší rodinou, aneb když pro je pro vás Audi Q7 málo luxusní. Přivítejte nejluxusnější SUV od automobilky Audi.

Audi Q8 - první dojmy

Už Audi Q7 nepatří mezi nikterak malá auta, takže od Audi Q8 snad nikdo nemohl čekat, že budu vypadat jinak. Na délku má 4 986 milimetrů, šířka se zastavila na 1 995 milimetrech a výška činí 1 705 milimetrů. Novinka je o 66 milimetrů kratší, ale o 27 milimetrů širší. Rozvor má téměř tři metry a zavazadelník pojme až 1 775 litrů. Tolik řeč čísel.

Audi Q8 dostalo novou masku chladiče „Singleframe“ v osmiúhelníkovém designu, kterou tvoří šest vertikálních chromovaných lamel. Zadní partii definují sportovně kompaktní proporce v kombinaci s velmi nízkou střechou a šikmo skloněným oknem. Mezi zadními světlomety se pne úzký, leskle černý prvek s integrovaným světelným pásem, který má i Audi A8. Novinkou jsou i falešné koncovky výfuku. Podobně to má nejenom A8, ale také Audi A6.

Audi A8 nastínila technologický směr, kterým se postupně budou ubírat všechny nové modely. Po technologické stránce si tedy nevede špatně ani Audi A6 a to stejné platí i Audi Q8. Displej, kam se podíváš: před volantem skvělé fungující Virtual Cockpit, který je za mě stále tím nejlepším řešením na trhu, na středové konzole poté dva displeje jako v Audi A8. Vrchní o velikosti 10,1 palců se stará o ovládání infotainment systému, zatímco ten spodní 8,6palcový o klimatizační podmínky. Avšak oba dva displeje spolu umí i spolupracovat a poskytují i haptickou odezvu. Detailněji jsme celý systém rozebrali v článku o Audi A8.

Už v sériové výrobě je Audi Q8 vybaveno systémem MMI Navigation plus, který využívá pro přenos dat nový standard LTE Advanced. Navigační systém nabízí inteligentní návrhy cílů na základě dříve projížděných tras. Přitom zohledňuje zkušenosti s dopravou v příslušné denní době. Plánování trasy probíhá online na serverech poskytovatele mapových podkladů a navigačních služeb HERE, který k tomuto účelu využívá data o celkové dopravní situaci v reálném čase.

K dispozici jsou i jednotlivé profily, třeba pro vás a pro vaší drahou polovičku. Definovat si můžete až 400 různých parametrů. A jestli jste milovníci hudebních zážitků, tak se o vás bude starat systém Bang & Olufsen. Ten má ve vrcholné verzi 23 reproduktorů a nabízí zvuk ve formátu 3D.

Zaparkovat, vyparkovat nebo vzít řízení na krátký čas do svých rukou. Parkovací asistent, adaptivní asistent, který oceníte nejenom v dopravních kolonách. Už Audi A8 je po technologické stránce skvěle vybavena, ostatně jde dle mého názoru o technologickou královnu, a tak by bylo divné, kdyby na tom Q8 byla hůře. Tak například bezpečnost v městském provozu zajišťuje především pět systémů. Asistent pro průjezd křižovatkou rozpoznává nebezpečí od vozidel přijíždějících ze stran, Audi pre sense 360° upozorňuje na vozidla, která se přibližují po stranách, asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání registruje během pomalé jízdy při zařazeném zpětném chodu, například při couvání z příčného parkovacího místa, přibližující se vozidla. Paket doplňují funkce, které upozorňují na nebezpečí při vystupování a změně jízdního pruhu.

Podobně jako Audi A8 či Audi A6, i Audi Q8 bude ve všech motorizacích mild hybrid. Lithium-iontový akumulátor a řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter) jsou integrovány do hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Akumulátor je uložen pod podlahou zavazadlového prostoru a má elektrickou kapacitu 10 Ah. V rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h se může dynamické SUV pohybovat setrvačností s deaktivovaným motorem. V případě potřeby je agregát rychle a mimořádně komfortně znovu spuštěn. Při zpomalování dokáže BAS uskutečňovat rekuperaci kinetické energie s výkonem až 12 kW. Systém start-stop může motor vypnout již při 22 km/h. V praktickém provozu snižuje tato technika spotřebu paliva až o 0,7 litru na 100 kilometrů. Zda jde opravdu o 0,7 litru nedokážeme posoudit, avšak víme, že Audi A8 vybavené stejným systémem zvládalo jezdit se skvělou spotřebou.

Audi Q8 bude na evropské trhy uvedeno s motorem 3.0 TDI (Q8 50 TDI). Vznětový vidlicový šestiválec poskytuje nejvyšší výkon 210 kW (286 k) a na klikovou hřídel působí maximálním točivým momentem 600 Nm. Velké SUV díky tomu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a pokračovat v akceleraci až do 232 km/h. Na začátku příštího roku rozšíří nabídku menší třílitrový turbodiesel s výkonem 170 kW (Q8 45 TDI) a zážehový motor 3.0 TFSI s výkonem 250 kW (Q8 55 TFSI). Přenos hnací síly zajišťuje osmistupňová převodovka tiptronic.

Audi Q8 sjíždí z montážní linky závodu v Bratislavě a na český trh bude uvedeno začátkem července 2018. Sériová výbava zahrnuje mimo jiné adaptivní podvozek, 19" kola, LED světlomety, navigační systém MMI Navigation plus a dvouzónovou automatickou klimatizaci.

Diskuze ke článku
Hhj
Opravdu se mi líbí, jak z venku tak zevnitř. Jestli bude E-Tron alespoň z půlky takhle dobrý tak určitě uspěje!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze