Nejen crossovery nebo SUV jsou stále horkým zbožím na automobilovém poli, ale zájem je také o rodinné kombíky. A Audi věří, že velký zájem bude i o novou generaci Audi A6 Avant. Generaci, která je postavena podle nového designového směru automobilky Audi. A6ka si spoustu věcí vzala od svého sourozence Audi A8.
V interiéru si budete připadat jako v Audi A8. Před volantem máte k dispozici virtual cockpit, na středovém panelu zase dvojici displejů. Ten vrchní má 10,1 palce a běží na něm systém MMI. Spodním se ovládají převážně klimatizační podmínky či zadávání textu. Úhlopříčka je 8,6 palce. To vše Audi A8 velmi připomíná. Samozřejmě nechybí ani haptická odezva. Ovládání je stejné, takže ve chvílí, kdy ve firemní flotile budete mít jak Audi A8, tak A6, nebudete tápat. Co potěší nejednu rodinu je rozměr zavazadlového prostoru. V základu máte k dispozici objem 565 litrů, sklopením opěradel zadních sedadel se objem zvětší na 1 680 litrů. Ovládání víka zavazadlového prostoru je v elektrice, a to už v základní nabídce, podobně jako kolejnicový systém. Líbí se nám maličkosti jako například podsvětlené koncovky bezpečnostních pásů. Překvapil nás i prostor na zadních sedadlech. O ten se nemusejí bát ani vyšší postavy.
Audi A6 je takové menší Audi A8. Ne designově, ale technologicky. Pojďme pěkně postupně. Parkovací asistent, adaptivní tempomat samozřejmě s aktivním udržováním v jízdním pruhu a také částečně autonomní řízení, které známe z Audi A8 – to vše je v Audi A6 k dispozici. V závislosti na výbavě využívá k efektivnějšímu chodu všech zmíněných technologií data z až pěti radarových senzorů, pěti kamer, dvanácti ultrazvukových senzorů a jednoho laserového skeneru. Při rychlosti jízdy až 60 km/h se zadní kola natáčejí opačným směrem než přední, a to až o pět stupňů. Tím se zmenšuje průměr otáčení téměř pětimetrového vozu Avant až o jeden metr na 11,1 metru. Podobný systém je také v Audi A8. Manévrování s takto velkým autem to značně ulehčuje. Však Audi A6 Avant má vnější délku 4,94 metru, šířku 1,89 metru a výšku 1,47 metru.
Při vstupu na trh bude na výběr ze čtyř motorů ve výkonovém rozpětí od 204 do 340 koní Půjde o tři agregáty V6 se zdvihovým objemem tři litry – dvě jednotky TDI a jedna jednotka TFSI – a jeden dvoulitrový vznětový čtyřválec. Všechny motory byly zcela nebo z velké části nově vyvinuty. Zážehový motor poskytuje nejvyšší výkon 250 kW (340 k). Třílitrový turbodiesel je na výběr ve dvou verzích s výkonem 210 kW (286 k) nebo 170 kW (231 k). Dvoulitrové TDI dosahuje nejvyššího výkonu 150 kW (204 k). Stejně jako u Audi A8, i zde jsou všechny pohonné jednotky spojeny s hybridním pohonem Audi MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle).
Oba motory V6 TDI přenášejí hnací sílu prostřednictvím osmistupňové převodovky tiptronic, jednotky 2.0 TDI a 3.0 TFSI spolupracují se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic. Všechny verze s agregáty V6 jsou sériově vybaveny pohonem všech kol quattro, který má buď samosvorný mezinápravový diferenciál (u motorů V6 TDI), nebo techniku ultra, která v případě potřeby připojuje pohon zadních kol. Nebude chybět ani čtveřice módů pro nastavení podvozku. Co zamrzí jsou falešné koncovky výfuku. Ty najdeme tedy nejen u sedanu, ale také v případě Avantu.
Nejvyšší výbavou infotainmentu je MMI Navigation plus. Ten podporuje LTE a integruje hotspot WLAN. Navigační systém rozpoznává oblíbené cíle řidiče na základě sledování projížděných tras a podle toho vytváří inteligentní návrhy. Trasa se vypočítává online na serverech poskytovatele služeb HERE a souběžně také v automobilu. K dispozici je i audiosystém Bang & Olufsen Advanced Sound System.