Zatímco model A8 se pomalu dostává na trh a Audi si od něj slibuje velké věci, tak se odhaluje, s trochou nadsázky, i jeho menší bratříček jménem Audi A6. Co vše přináší?
V pořadí již osmá generace této limuzíny nese do svého segmentu značný počet inovací. Tak například zcela nový systém MMI touch response umožňuje intuitivní ovládání, které si může uživatel individualizovat. Zcela digitální ovládací systém umožňuje umístit hlavní funkce vozidla – podobně jako u aplikací pro chytré telefony – přetažením ikony na požadované místo na displeji MMI. Ikony na ploše a tlačítka oblíbených funkcí tvoří ideální základ pro nastavení individuálních preferencí a vysoký komfort při ovládání. Do systému jde také uložit až sedm řidičských profilů, z nichž každý lze upravit až ve 400 položkách.
Mezi asistenční systémy v nabídce patří parkovací asistent a také asistent, který vám zaparkuje do garáže. Dále je k dispozici hlídání jízdního pruhu a dokonce i asistent pro průjezd křižovatkou. Základem rozsáhlé nabídky asistenčních funkcí je technicky vyspělý modul Audi v podobě centrální řídicí jednotky asistenčních systémů zFAS. Ta nepřetržitě vypočítává detailní obraz okolí z fúze dat od senzorů. V závislosti na výbavě zahrnuje systém až pět radarových senzorů, pět kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů a jeden laserový skener, který je další velkou novinkou.
Co by to bylo za novou generaci, kdyby nepovyrostla o nějaký ten centimetr. Zavazadelník nabízí 530 litrů a kufr si můžete otevřít mávnutím nohy pod nárazníkem. Pojďme ale k tomu nejdůležitějšímu, a to je pohonné ústrojí.
K dispozici budou čtyři motorizace. Jednou z nich je motor TFSI a zbytek tvoří naftové motorizace. Motory nabídnou výkonové rozpětí od 150 kW (204 koní) do 250 kW (340 koní) a poskytují maximální točivý moment od 400 do 620 Nm.
Zatímco oba vznětové třílitrové motory V6 spolupracují s osmistupňovou převodovkou tiptronic, motory 3.0 TFSI a 2.0 TDI jsou sériově vybaveny sedmistupňovou převodovkou S tronic. Všechny verze s třílitrovými motory mají v sériové výbavě pohon všech kol quattro, avšak různých koncepcí. V kombinaci s převodovkou tiptronic má samosvorný mezinápravový diferenciál, ve verzích s převodovkou S tronic. Všechny motory jsou sériově vybaveny částečně hybridním systémem, který přispívá k ještě vyšší úrovni komfortu a hospodárnosti.
Výrobu nového modelu Audi A6 zajišťuje závod Neckarsulm. Nové Audi A6 bude uvedeno na německý trh v červnu 2018.
Zdroj: audi-mediacenter.com