Audi A6 Avant
test

Audi A6 Avant

Udělá radost mamince, ale potěší i tatínka
6
  • Prostoru i síly má dostatek a umí jezdit i s nízkou spotřebou
  • Náskok díky technologii už sice Audi nemá, ale pořád vám nabídne to nejlepší, co je momentálně k dispozici
  • Podobně jako Audi A8 či Audi Q8 je i Audi A6 mild hybrid se 48voltovou soustavou

Sportovní terminologií řečeno byl letošní rok v podání automobilky Audi hodně ofenzivní. Přišla nové Audi A7, sedli jsme si za volant Audi A8, nevynechali jsme ani Audi Q8 a ani nové Audi A6 nám neuteklo. A to už můžete objednávat i novou Audi Q3.

Audi A6 má svěžejší design a líbí se mi. Žádná velká extravagance, jen decentní linky. Možná právě ta „obyčejnost“ si mě získala. Na ulici sice nebudete vyčnívat, ale i s BMW řady 5 to budete mít podobné. Na vyčnívání a „honění si ega“ jsou na trhu úplně jiné modely. Audi A6 to hraje na prémiovou praktičnost, zvlášť pak ve variantě Avant (de facto kombi), kterou jsme si zvolili na redakční test.

Audi A6 stálo na 20palcových kolech a pneumatickém podvozku. Ačkoli 20palcová kola jsou dnes v daném segmentu prakticky standard, domníval jsem se, že menší kola by mohla dávat větší smysl. Přeci jen v základu Audi A6 stojí na osmnáctkách. Ale podvozek si se vším poradil velmi dobře. Ano, Audi A6 umí být i pohodlné, úsporné a ve finále i celkem rychlé.

S Audi A6 můžete jezdit opravdu za pár. Tedy za pár, který vynásobíte třemi.

Tak jako výše zmiňované modely je i Audi A6 mild hybrid se 48voltovou soustavou. Ta má šetřit palivo. Například Audi A8 umělo jezdit opravdu za pár, ale takové Audi Q8 už na tom tak dobře nebylo. Je větší a má větší odpor, a tak s vyšší spotřebou musíte počítat. Naopak u Audi A6 zase můžete jezdit opravdu za pár. Tedy za pár, který vynásobíte třemi. A při dynamičtější jízdě si ten pár vynásobíte čtyřikrát. Také žádná velká tragédie, když pod kapotou máte třílitrový naftový šestiválec o výkonu 286 koní. Hlavně Audi A6 nemá tak velkou prodlevu na sešlápnutí plynového pedálu jako Audi Q8. Na víku zavazadlového prostoru však nehledejte nic, na co jste doposud zvyklí, ale koukejte po označení 50 TDI.

Audi A6, stejně jako Q8 či A8, má na středové konzoli dva dotykové displeje pod sebou. Další displej je před volantem a běží na něm virtual cockpit. Zpátky ale k displejům uprostřed. Nechybí jim haptická odezva, což je pro odpůrce dotykového ovládání asi ta nejlepší možnost. Chod systému je rychlý a přehledný. Systém má dlaždicové uspořádání a díky SIM kartě, kterou si do auta vložíte, máte k dispozici online nejen mapové podklady, ale třeba také informace o počasí. Apple CarPlay nechybí, stejně jako bezdrátové nabíjení mobilního telefonu. Pokud se trošku plácnete přes kapsu, tak vám v Audi A6 nebude nic chybět. Masážní sedadla s vyhříváním i klimatizováním, čtyřzónová klimatizace či reprosoustava Bang & Olufsen – stačí jen vše zaškrtnout při objednávce.

Není to však jen o interiéru, který Audi prostě umí. Matrix LED světlomety jsou jednou z věcí, kterou bych zaškrtnul při objednávce jako první. Zbytek už je o preferencích každého z nás. Je libo 360stupňová kamera? Máte ji mít. A co takhle noční vidění? Žádný problém. A špatně na tom není Audi ani s jízdními asistenty. Držet se v pruhu, držet si odstup od auta před vámi nebo si zpomalit do zatáčky či před vjezdem do města – nic z toho Audi není cizí. Podrobně jsme se tomu věnovali při testu Audi A7.

Prostoru na zadních sedadlech je dostatek a podobně je to i se sílou motoru. Ani naložené auto nedělá motoru žádný velký problém, a to všechno i s dobrou spotřebou. Zavazadelník se svými 565 litry musí zaujmout nejednoho tatínka s maminkou od rodiny.

Audi A6 je velmi dobrý rodinný kombík, ale také manažer. Osobně nemám v oblibě velká SUV, takže když už bych měl volit nějaké prostorné auto, tak se kombík nabízí jako nejlepší volba. Audi A6 by ale nemělo být jenom na mém, ale i na vašem seznamu aut, které si alespoň vyzkoušíte. Jen počítejte s tím, že v dobré výbavě vás může vyjít i na 2,7 milionu korun.

Diskuze ke článku
Martin
Opět "prodleva na sešlápnutí plynového pedálu".
Umí ti novináři vymyslet už něco jiné ? Chlapci, zkuste si v Audi v nastavení trochu popátrat a nastavit si parametry. Pokud je pro Vás enormně důležitá tato vaše prodleva, nastavte si jiný jízdní režim. Chjoo. Takové testy letem světem a napsání blábolu, který se nezakládá na pravdě.
Pokud chceš řešit dynamiku a prodlevu pedálu, nemůžeš to chtít v režimu eco.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze