😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Začíná se prodávat Audi A8. Známe ceny vlajkové lodi se 40 asistenčními systémy

Začíná se prodávat Audi A8. Známe ceny vlajkové lodi se 40 asistenčními systémy
  • Ceny modelu začínají od 2 449 900 Kč
  • První vozy dorazí k zákazníkům na konci tohoto roku
  • Prozatím koupíte pouze dvě motorizace

Těšili jsme se na ni dlouho a teď konečně nastává čas, kdy se jede podívat i do české kotliny. Prozatím budou k dispozici pouze s dvěma šestiválcovými motory 3.0 TDI a 3.0 TFSI s výkony 286 koní v dieselové, respektive 340 koní v benzinové variantě. Dieselová verze zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,9 sekund a benzin TFSI to zvládne ještě o 0,3 vteřiny rychleji. Oba motory pak dokáží dlouhou limuzínu prohánět na německé dálnici rychlostí až 250 km/h.

Obě motorizace jsou standardně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou tiptronic a prověřeným pohonem všech kol quattro. Jak jsme již v létě probírali, vůz A8 jako první použije nové označení motorizací ingolstadtské automobilky, s motorem 3.0 TDI ponese označení Audi A8 50 TDI quattro a verze 3.0 TFSI bude značena Audi A8 55TFSI quattro. Oba agregáty jsou také vlastně hybridy, protože spolupracují s řemenem poháněným generátorem BAS (Belt Alternator Starter) s funkcí spouštěče, který je srdcem 48V hlavní elektrické sítě. Takzvaný mild-hybrid umí prý setrvačnou jízdou na elektřinu a chytrým start-stop systémem ušetřit až 0,7 litru na 100 kilometrů v reálném provozu.

S více než 40 asistenčními systémy ukazuje vlajková loď, jak budou auta příští generace vypadat. Již před začátkem výroby se počítalo s vysokou mírou automatizace řízení, takže v tomto směru Audi vůz určitě nepodcenilo. A8 jezdí sama v dopravní koloně při rychlosti až 60 km/h na dálnicích i hlavních tazích se stavebně oddělenými protisměrnými jízdními pruhy. Od roku 2018 bude Audi postupně uvádět do sériové výroby, v závislosti na legislativě v příslušných zemích, autonomní jízdní funkce, například pro automatické zaparkování vozidla do volné mezery nebo garáže a pro automatickou jízdu v dopravní koloně. Tohle ale už Mercedes-Benz se svým „Éčkem“ už umí a BMW řady 7 jakbysmet.

Pěknou zprávou je standardní výbava, která pro český trh zahrnuje kožené čalounění, dotykovou navigace MMI, LED světlomety, digitální přístrojový štít, adaptivní pneumatický podvozek nebo asistent jízdy v pruzích s nouzovým asistentem zastavení. Připlatit si pak můžete za vylepšené HD Matrix LED světlomety s Audi laserovým světlem a OLED zadními světly, komfortní dvousedadlové provedení zadních sedadel s masážní funkcí včetně chodidel, obrazovky zábavního systému pro zadní sedadla, prosklenou střechu a další nekonečnou řadu prvků, které můžou cenu vozu zvednout do nebes.

Nová generace je vyráběna v závodě Audi v Neckarsulmu a první vozy dorazí do České republiky v závěru roku 2017. Pokud máte zájem, připravte si minimálně 2 449 900 Kč. Pokud chcete prodlouženou verzi, tak ta začíná na částce 2 585 900 Kč. Mimochodem jsme si chvilku hráli s konfigurátorem a benzinová verze nás vyšla na 4 235 100 korun. To znamená že „plná palba“ bude mít cenovku úplně někde jinde. My jsme v příplatkové výbavě nechali 1,8 milionu korun, což je více než základní cena Audi A6. A to nepočítáme ty silnější motorové varianty, které přijdou co nevidět.

Zdroj: audi-mediacenter.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze