Začíná se prodávat Audi A8. Známe ceny vlajkové lodi se 40 asistenčními systémy

Začíná se prodávat Audi A8. Známe ceny vlajkové lodi se 40 asistenčními systémy
  • Ceny modelu začínají od 2 449 900 Kč
  • První vozy dorazí k zákazníkům na konci tohoto roku
  • Prozatím koupíte pouze dvě motorizace

Těšili jsme se na ni dlouho a teď konečně nastává čas, kdy se jede podívat i do české kotliny. Prozatím budou k dispozici pouze s dvěma šestiválcovými motory 3.0 TDI a 3.0 TFSI s výkony 286 koní v dieselové, respektive 340 koní v benzinové variantě. Dieselová verze zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,9 sekund a benzin TFSI to zvládne ještě o 0,3 vteřiny rychleji. Oba motory pak dokáží dlouhou limuzínu prohánět na německé dálnici rychlostí až 250 km/h.

Obě motorizace jsou standardně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou tiptronic a prověřeným pohonem všech kol quattro. Jak jsme již v létě probírali, vůz A8 jako první použije nové označení motorizací ingolstadtské automobilky, s motorem 3.0 TDI ponese označení Audi A8 50 TDI quattro a verze 3.0 TFSI bude značena Audi A8 55TFSI quattro. Oba agregáty jsou také vlastně hybridy, protože spolupracují s řemenem poháněným generátorem BAS (Belt Alternator Starter) s funkcí spouštěče, který je srdcem 48V hlavní elektrické sítě. Takzvaný mild-hybrid umí prý setrvačnou jízdou na elektřinu a chytrým start-stop systémem ušetřit až 0,7 litru na 100 kilometrů v reálném provozu.

S více než 40 asistenčními systémy ukazuje vlajková loď, jak budou auta příští generace vypadat. Již před začátkem výroby se počítalo s vysokou mírou automatizace řízení, takže v tomto směru Audi vůz určitě nepodcenilo. A8 jezdí sama v dopravní koloně při rychlosti až 60 km/h na dálnicích i hlavních tazích se stavebně oddělenými protisměrnými jízdními pruhy. Od roku 2018 bude Audi postupně uvádět do sériové výroby, v závislosti na legislativě v příslušných zemích, autonomní jízdní funkce, například pro automatické zaparkování vozidla do volné mezery nebo garáže a pro automatickou jízdu v dopravní koloně. Tohle ale už Mercedes-Benz se svým „Éčkem“ už umí a BMW řady 7 jakbysmet.

Pěknou zprávou je standardní výbava, která pro český trh zahrnuje kožené čalounění, dotykovou navigace MMI, LED světlomety, digitální přístrojový štít, adaptivní pneumatický podvozek nebo asistent jízdy v pruzích s nouzovým asistentem zastavení. Připlatit si pak můžete za vylepšené HD Matrix LED světlomety s Audi laserovým světlem a OLED zadními světly, komfortní dvousedadlové provedení zadních sedadel s masážní funkcí včetně chodidel, obrazovky zábavního systému pro zadní sedadla, prosklenou střechu a další nekonečnou řadu prvků, které můžou cenu vozu zvednout do nebes.

Nová generace je vyráběna v závodě Audi v Neckarsulmu a první vozy dorazí do České republiky v závěru roku 2017. Pokud máte zájem, připravte si minimálně 2 449 900 Kč. Pokud chcete prodlouženou verzi, tak ta začíná na částce 2 585 900 Kč. Mimochodem jsme si chvilku hráli s konfigurátorem a benzinová verze nás vyšla na 4 235 100 korun. To znamená že „plná palba“ bude mít cenovku úplně někde jinde. My jsme v příplatkové výbavě nechali 1,8 milionu korun, což je více než základní cena Audi A6. A to nepočítáme ty silnější motorové varianty, které přijdou co nevidět.

Zdroj: audi-mediacenter.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze