Taková změna se dala čekat, BMW 750d neznamená sedmičkovou řadu s dieselovým pětilitrem, nýbrž objem 3,0 s přídavkem čtyř turb (pro hnidopichy: dvě dvoukomorová turba). Stejně tak to má Mercedes, kde model S 500e neznamená objem 5 litrů, ale benzinový třílitrový šestiválec s elektromotorem. Taková věc musela s downsizingem přijít, protože na vlajkových lodích by prostě označení Audi A8 1,5 TSI, Mercedes-Benz S 180 nebo BMW 715i nevypadalo dobře. Když jde o kombinaci s elektromotorem, tak se totiž objemy spalovacích motorů posouvají ještě níž.
Audi tak musí podobně jako jeho německá konkurence přejít na nové označení, které nebere v potaz objem motoru, ale jeho výkon. Od příchodu nové Audi A8 tak uvidíme na zádích vozů čísla od 30 do 70 označující svaly pod kapotou. Bohužel se z toho už nedozvíme objem motoru nebo počet jeho válců, ale to asi patří k pokroku doby. Je nutno říct, že v Číně už změna označení proběhla před několika roky a nikdo se jí nepodivuje. Jak se odteď budou jednotlivé motorizace značit, na to se můžete podívat v tabulce níže.
Označení | Výkon |
---|---|
70 | Nad 400 kW |
60 | 320–338 kW |
55 | 245–275 kW |
50 | 210–230 kW |
45 | 169–185 kW |
40 | 125–150 kW |
35 | 110–120 kW |
30 | 81–96 kW |
Zdroj: cnet.com