Stará, anebo nová – která generace Audi A8 se vám líbí více?

1
Stará, anebo nová – která generace Audi A8 se vám líbí více?
  • Ačkoli nová generace vypadá opticky širší, pravdou je, že je užší o 4 milimetry
  • Nová je maska singleframe a zadní světlomety spojuje elegantní LED linie
  • Naopak chybí koncovky výfuku, Audi do nárazníku začlenilo jen plastové náhražky

Audi A8 se svým příchodem stala technologicky nejnašlapanějším autem na trhu. Zároveň se jedná o první automobil, který zvládá autonomní řízení úrovně 3. Inženýři do toho v případě Audi A8 pořádně šlápli. Vlajková loď se čtyřmi kruhy ve znaku se hřeje na výsluní a nebojím se ji nazvat králem všech chytrých aut. Ostatně se o tom budete moci brzy přesvědčit sami v našem testu.

Audi A8 prošla spíše takovou designovou evolucí. Nejspíše si to zákazníci žádají. Na první pohled to až tolik patrné není, ale ve chvíli, kdy dvě poslední generace postavíte vedle sebe, tak to poznat je.

Na přídí má nová generace značně protažený single frame neboli masku chladiče. Zatímco dříve byly jednotlivé úhly menší, nyní jsou o poznání větší. Světlomety jsou u novinky tenčí a z jejich vrchní strany vždy na straně boku auta vychází desetinová linie, která se táhne přes celé auto. Nová generace je také opticky výrazně širší, ačkoliv se šířka snížila o 4 mm na 1 945 milimetrů.

Když se podíváme na zadní stranu, tak chromová lišta už nepůlí zádí světlomety, ale je až nad nimi. Podél ní se pak táhne LED lišta, která spojuje levý a pravý světlomet, tedy podobně jako v Audi A8. Větší je i chromová linka na zadním nárazníku. Osobně se mi spodní část více líbí u starší varianty. Dvě koncovky výfuku vypadají prostě lépe než designový prvek, který má sice koncovky evokovat, ale jde jen o náhražky. Bohužel se jedná o nový designový směr. Koncovky výfuku tedy nenajdeme ani u Audi A8, ani Audi A6.