Na čtvrtou generaci vlajkového modelu automobilky Audi jsme netrpělivě čekali. Audi A8 je nyní tu a velmi silně si řeklo o prvenství v pomyslném žebříčku nejlépe technologicky vybavených vozů současnosti.
Audi A8 bylo vyvíjeno, aby zvládalo co nejvyšší stupeň autonomního řízení. K dispozici je funkce autonomní jízdy v dopravní koloně, a to až do 60 km/h. Systém se postará o rozjezd vozidla, zrychlení, řízení i brzdění.
Autonomní řízení
Centrální řídicí jednotka pro asistenční systémy (zFAS) poprvé během autonomní jízdy nepřetržitě vyhodnocuje okolí z fúze dat získávaných od senzorů. Kromě radarových senzorů, přední kamery a ultrazvukových senzorů používá Audi za tímto účelem také laserový skener, a to jako první výrobce automobilů vůbec. Uvedení funkce autonomní jízdy v dopravní koloně (Audi AI traffic jam pilot) na trh vyžaduje kromě jasných legislativních rámcových podmínek také specifické aplikace a testy systému, vyžadované příslušnými státy.
Aby toho nebylo málo, tak už před světovou premiérou jsme věděli, že Audi A8 bude umět zaparkovat do vaší garáže i bez řidiče. Vše funguje přes aplikaci myAudi, kde pro parkování držíte stisknuté tlačítko. Auto si pak pomocí kamer a laseru „ohmatá“ okolí a v reálném čase vše kontroluje.
Infotainment
Interiér Audi se nese ve znamení minimalismu. Podobně jako v Audi Q8 Sport Concept, jenž byl k vidění na autosalonu v Ženevě, můžeme i v Audi A8 vidět dva dotykové displeje pod sebou. Jeden z nich nabídne služby infotainmentu, zatímco ten druhý se bude starat o klimatizační podmínky ve voze. Displeje vám nabídnou i haptickou odezvu, kterou můžeme znát například z novějších modelů iPhonu.
Audi se chlubí, že velkou část funkcí budeme moci vyvolat pouze pomocí hlasu. Novinkou je také navigační systém, který se bude zdokonalovat a pamatovat si jednotlivé trasy, kudy s autem jezdíte, díky čemuž vám zvládne lépe nabízet objízdné trasy.
Stejně jako konkurence v podobě Mercedesu nebo BMW, i Audi A8 nabídne na pravém zadním sedadle masážní a relaxační funkce. Cestující si může nechat v několika stupních zahřívat a masírovat chodidla opřená o zadní stěnu sedadla spolujezdce. Zážitek završují nové komfortní opěrky hlavy. Cestující na sedadlech vzadu navíc mohou prostřednictvím vlastní ovládací jednotky ovládat mnoho funkcí, mezi něž patří dekorační osvětlení, nové bodové svítilny HD Matrix, masážní funkce sedadel a také vést soukromé telefonní hovory. Ovladač Rear Seat Remote s displejem OLED má velikost chytrého telefonu a je vyjímatelný ze středové loketní opěrky.
Pohonné ústrojí
Nové Audi A8 budete moci při uvedení na český trh pořídit se vznětovým nebo zážehovým motorem 3.0 TDI či TFSI. Později přijde řada i na osmiválce 4.0 TDI. Vrcholem bude motor se zdvihovým objemem 6.0 litru.
Motory | Výkon | Počet válců | Obsah |
---|---|---|---|
3.0 TDI | 286 koní | V6 | 3.0 litru |
3.0 TFSI | 340 koní | V6 | 3.0 litru |
4.0 TDI | 435 koní | V8 | 4.0 litru |
4.0 TFSI | 460 koní | V8 | 4.0 litru |
W12 | - | W12 | 6.0 litru |
A8 e-tron | 449 koní | V6 | 3.0 litru |
Všechny agregáty budou spolupracovat s generátorem Belt Alternator Starter (BAS). Jde o techniku částečně hybridního pohonu. Audi A8 tak bude tzv. mild hybrid. Tato technologie by měla umožnit nižší spotřebu o 0,7 litrů na sto kilometrů.
Dočkáme se také verze L e-tron. Ta dostane baterie, které dokážou auto udržet naživu až 50 kilometrů. O pohon se bude starat třílitrový benzinový šestiválec, který společně s elektromotorem nabídne 449 koní. Na přání bude k dispozici i bezdrátové nabíjení.
Zdroj: audi-mediacenter.com