Z Audi A8 se stane mild hybrid. Opravdu to prospěje spotřebě?

1
Z Audi A8 se stane mild hybrid. Opravdu to prospěje spotřebě?
  • V útrobách čtvrté generace Audi A8 bude baterie o kapacitě 10 Ah
  • Automobil bude „číst“ silnici a na základě toho zvolí jízdu setrvačností či nabíjení baterie
  • Světová premiéra proběhne 11. července v Barceloně

Svatá trojice v podání BMW řady 7, Mercedesu třídy S a Audi A8 bude opět brzy kompletní. Za měsíc se totiž dočká své světové premiéry nová generace Audi A8.

Pojďme hned zprvu pod kapotu. Audi A8 bude mild hybrid, tedy stejně jako Audi Q8 sport concept, který se představil v Ženevě. V praxi vše vypadá tak, že v útrobách vozidla je malá baterie, která sama o sobě dokáže auto pohánět maximálně při parkovacích manévrech. Na druhou stranu ji dokáže přes rekuperaci rychle nabít a celkově to vše má mít pozitivní vliv na spotřebu.

Hybridní ústrojí se skládá ze dvou hlavních komponentů, konkrétně generátoru, který zastává funkci startéru, a lithium-iontových akumulátorů. Generátor BAS (Belt Alternator Starter) je chlazený kapalinou a pracuje s napětím 40 V.

K nízké spotřebě chce Audi dojít také vypínáním motoru. Čtvrtá generaci „A8ky“ to zvládne až na 40 sekund, díky čemuž můžete bez emisí, tedy i s nulovou spotřebou paliva, doplachtit například ke křižovatce nebo kruhovému objezdu. Vypínaní motoru má predikovat situaci před vozidlem. Například pokud se stojící auto před vámi rozjede, pak motor automaticky naskočí i za předpokladu, že stojíte stále na brzdě (standardně je spouštěčem motoru stoupnutí na plynový pedál).

Audi A8 pracuje s údaji z navigace a dále i ze senzorů, k nimž patří také přední kamera. Na základě těchto údajů auto rozhoduje, zda pojede setrvačností nebo naopak bude dobíjet baterii. Celkově mají všechny tyto systémy vést k nižší spotřebě, a to až o 0,7 litrů na sto kilometrů.

Světová premiéra proběhne 11. července na první akci Audi Summit v Barceloně.

Zdroj: tisková zpráva