Mercedes Benz S 500 e
test

Mercedes Benz S 500 e

Král hybridních limuzín?

Je spousta aut, které si chce každý vášnivý automobilový nadšenec vyzkoušet. Jsou to vesměs auta velice dobře řidičsky nastavená a sportovní, ale ne vždy se musí jednat o nejdražší automobily na trhu. A pak jsou tu auta, která si koupí ten, jenž se poté většinu času vozí na pravé zadní sedačce. V takovém autě můžete mít vše, na co si jen vzpomenete. Samozřejmostí je silný motor a především veškerý komfort. Pokud pomineme automobilky jako Bentley a podobně, pak si „ředitelskou limuzínu“ můžete pořídit jak od BMW a Audi, tak i Mercedesu, jehož vůz nějaký čas dělal společnost i nám. Konkrétně šlo o Mercedes-Benz třídy S s označením 500 e, který má pod kapotou nejenom benzinový šestiválec, ale také elektromotor. O tom ale až později.

Design a karoserie: nestárnoucí křivky

Mercedes S 500 e je už na pohled pořádný kus auta. Jeho délka je prvním, co vás zaujme. Aby také ne, když „eSko“ měří na délku 5 246 milimetrů. Zde stojí za to zmínit, že hybridní verze se prodává rovnou a pouze s prodlouženým rozvorem. Oproti standardní verzi je tak o více než 10 centimetrů delší. Šířka a výška pak činí 1 899 mm, respektive 1 496 milimetrů. Tady už mohou představovat nejedny podzemní garáže se zakroucenou příjezdovou cestou poněkud problém. Pro srovnání: konkurenční BMW 740e má na délku 5 098 milimetrů a Škoda Superb milimetrů jen 4 856.

Mercedes Benz S 500 e – test

Stříbrný lak vozu sice podle nás moc nesluší, ale jde o individuální věc a někomu se naopak barva může líbit. Osobně bychom však sáhli po jiné. To však nic nemění na eleganci a nadčasovosti designu, který ani za tři roky, po které se auto prodává, nezastaral. Ostatně v jeho designových šlépějích jde celá řada dalších modelů od Mercedesu, zejména menší „Céčko“ a čerstvé „Éčko“. Královské limuzíně však tento design sluší snad nejvíce a i přes mohutné rozměry vůz nepůsobí těžkopádně. A jedno je jisté – facelift se bude Mercedesu dělat hodně těžko a zvenčí v podstatě ani není nutný.

Technické parametry Mercedes-Benz S 500 Plug-in Hybrid (2014)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 246 × 1 899 × 1 496 mm, 2 215 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní
Výkon442 (333 + 109) koní, toč. moment: 480 Nm
Baterie8,7 kWh, konektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 30 km
Infotainment12,3" nedotykový displej
Cena2 947 560 Kč

Každého zaujmou kapkovité přední reflektory, které krásně navazují na výrazné prolisy a křivky linoucí se po celém boku. Nepřehlédnutelná je také výrazná maska na dlouhé přídi, kterou můžete mít za příplatek vybavenou i aktivními otočnými lamelami pro lepší aerodynamiku. A samozřejmě nechybí vertikálně umístěný znak, který vám i za volantem připomíná, v čem to vlastně sedíte, stejně tak jako bohaté zdobení chromovými lištami kolem rámů dveří, na zádi i přídi.

Poměrně ostře řezanou záď vozu zdobí dvojice výfukových koncovek, elegantní světla s typickým křivkami a LED pásky s nenapodobitelným tvarem, který od „eSka“ postupně přejaly menší limuzíny téhož výrobce. Díky tmavě rubínové barvě, kterou zadní světla Mercedesů vyzařují – tolik odlišné od červené barvy všech ostatních aut – limuzínu s třícípou hvězdou poznáte i na dálnici už z dálky. Mnohem častěji se k vám ale díky výkonným motorům bude blížit zezadu a budete obdivovat přední LED světlomety s aktivním natáčením.

Jelikož jde o sedan a především hybridní variantu, tak od kufru nečekejte velký objem. To, že jde o hybridní variantu, poznáte pouze podle krytky nabíjecího konektoru v zadním nárazníku, kde se stejně jako u Mercedesu C 350 e nabíjí i tento větší sourozenec.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze