Audi A8 čtvrté generace bylo ve světové premiéře představeno v Barceloně. Má jít o technologicky nevybavenější automobil na trhu a s velkou pravděpodobností tohoto „titulu“ zbaví Mercedes třídy E. Audi A8 půjde proti BMW řady 7 a Mercedesu třídy S, který nedávno dorazil na trh v nové podobě. Jak se nám nová Audi A8 líbí?
Nová Audi A8 má na přídi typickou masku, kterou Audi označuje jako Single Frame. Od světlometů HD Matrix LED s laserovými světlomety, které mají být nejlepší v segmentu, jde linka přes bok auta a kliky až směrem k zádi. Tam jsou pak světlomety spojené linkou podobně jak to známe třeba z Porsche Panamera.
Interiér nabídne minimálně trojici displejů. Přechází tedy kompletně na nový trend. Před volantem bude klasicky virtual cockpit. Na středovém panelu poté najdete další dva displeje. Ty jsou velmi dobře zapracované do interiéru a nijak nevyčnívají. Výborná je haptická odezva podobná tomu, co známe z některých chytrých telefonů. K dispozici budou i dva displeje pro cestující vzadu, ale s velkou pravděpodobností za příplatek. A abychom nezapomněli, jistě jste zaznamenali, že Audi bude měnit označení svých modelů. Audi A8 bude prvním modelem, který bude takto značen i na evropském trhu.
Všechny pohonné jednotky nabídnou pohon quattro. Půjde čistě o mechanické quattro v poměru 40:60 přenosu hnací síly na zadní kola. Ve standardní výbavě bude také vzduchový podvozek.
Podrobněji jsme se Audi A8 věnovali v samostatném článku, takže všechny zajímavosti o technologických vychytávkách si můžete přečíst zde. Pod kapotou bude mít Audi A8 hned šest motorizací.
Označení | Výkon | Válce | Obsah |
---|---|---|---|
3.0 TDI | 286 koní | V6 | 3.0 litru |
3.0 TFSI | 340 koní | V6 | 3.0 litru |
4.0 TDI | 435 koní | V8 | 4.0 litru |
4.0 TFSI | 460 koní | V8 | 4.0 litru |
W12 | - | W12 | 6.0 litru |
A8 e-tron | 449 koní | V6 | 3.0 litru |
Všechny agregáty budou spolupracovat s generátorem Belt Alternator Starter (BAS). Jde o techniku částečně hybridního pohonu. Audi A8 tak bude tzv. mild hybrid. Tato technologie by měla umožnit nižší spotřebu o 0,7 litrů na sto kilometrů. Dočkáme se také verze L e-tron. Ta dostane baterie, které dokážou auto udržet naživu až 50 kilometrů. O pohon se bude starat třílitrový benzinový šestiválec, který společně s elektromotorem nabídne 449 koní. Na přání bude k dispozici i bezdrátové nabíjení.
A co umí po technologické stránce? Tak prvně vám vaše Audi A8 zvládne zaparkovat do garáže zcela sama. Koneckonců to byla i část ochutnávky, kterou Audi pustilo do světa, než jsme měli tu čest Audi A8 vidět v celé její kráse. Dále do 60 km/h zvládne cestovat zcela autonomně. Ne však někde v Horní Dolní, ale například na rychlostních komunikacích. V zácpách tedy máte vystaráno a můžete si vytáhnout třeba noviny. Auto se postará o vše, tedy rozjezd, zrychlení, řízení i brzdění. A my se už teď moc těšíme, až si všechny tyto vychytávky budeme moci vyzkoušet na vlastní kůži.
Předprodej bude startovat v září letošního roku. Do prodeje půjdou pouze šestiválcové motorizace v krátkém i dlouhém rozvoru. Ceny pro český trh budou zveřejněny později.