Nové Audi A8 se na případný náraz připraví zvýšením světlé výšky podvozku

Nové Audi A8 se na případný náraz připraví zvýšením světlé výšky podvozku
  • Vše bude mít na starost nový aktivní podvozek
  • Podvozek propočítává podmínky na silnici osmnáctkrát za sekundu
  • Řešení je možné díky moderní elektrické síti s napětím 48 V

Pomalinku polehounku se nám začíná ukazovat nová A8 od Audi, které nám tentokrát prozradilo detail v oblasti podvozku. Aktivní podvozek dnes určitě není věc nevídaná, Audi by však technologii mělo posunout na další level. Pro závodníky by měl mít k dispozici režim kopírující jízdní vlastnosti sportovního vozu, na dlouhých přesunech by zase měl dopřát posádce mimořádný komfort. Mnohem lepší variability podvozku by mělo být docíleno pomocí hlavní elektrické sítě s napětím 48 V.

Nově koncipovaný aktivní podvozek modelu Audi A8 má zcela aktivní systém odpružení s elektromechanickým ovládáním, který individuálně přizpůsobuje odpružení a tlumení každého kola stavu vozovky. Ke každému kolu je přiřazen jeden elektromotor, který je napájen z hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Součástí systému je rovněž převodka, otočná trubka s uvnitř uloženou torzní tyčí z titanu a páka, která prostřednictvím spojovací tyče působí na odpružení točivým momentem až 1 100 Nm.

Audi A8 (2017)

Díky přední kameře rozpozná limuzína s předstihem nerovnosti vozovky a předvídavě upraví nastavení aktivního podvozku. Ještě dřív, než se vozidlo dostane do kontaktu s nerovností, vůz na tuto situaci připraví aktivní podvozek. Tento komplexní proces trvá jen několik milisekund. Kamera poskytuje informace o stavu vozovky osmnáctkrát za sekundu. Řídicí jednotka podvozku EFP (Elektronische Fahrwerkplattform) zpracovává informace o vozovce a bleskově ovládá veškeré komponenty.

Audi A8 (2017)

Jednou z nejdůležitějších částí je ale bezpečnost, kterou podvozek přináší ve spojení s bezpečnostním systémem Audi pre sense 360°. Systém používá senzory, které jsou síťově propojené s centrální řídicí jednotkou asistenčních systémů zFAS (zentrales Fahrerassistenzsteuergerät), k rozpoznávání rizika kolize s překážkami v okolí vozidla. Při hrozícím bočním nárazu rychlostí více než 25 km/h zdvihnou akční členy podvozku karoserii na ohrožené straně během půl sekundy až o 80 milimetrů. Díky tomu působí největší část nárazových sil na nejvíce odolné části limuzíny, jako jsou boční prahy a struktura podlahy. Zatížení cestujících se tím sníží až o 50 procent v porovnání s bočním nárazem bez zvýšení karoserie.

Nové Audi A8 oslaví světovou premiéru 11. července na akci Audi Summit v Barceloně. Pak už je jen otázkou času, než se přijde na trh poprat s konkurenty typu BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz třídy S.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze