Jak si vede mild-hybridní pohon Audi A6 v reálném provozu?
test

Jak si vede mild-hybridní pohon Audi A6 v reálném provozu?

Zaostřeno na spotřebu
  • Všechny motorizace v Audi A6 mají mild-hybridní pohon
  • Čtyřválcové motory využívají 12V elektrický systém, zatímco šestiválcové agregáty spolupracují se 48V elektrickým systémem
  • S dvoulitrovým naftovým čtyřválcem jsme najezdili téměř 750 kilometrů

Aktuální generaci Audi A6 asi není potřeba představovat, ostatně náš test jste si mohli přečíst a možná si pamatujete, že pokud mě osobně něco na Audi A6 zaujalo, tak to byla, mimo jiné, skvělá spotřeba. Testovaný kus měl tehdy pod kapotou naftový třílitrový šestiválec o výkonu 286 koní. I tak se s ním dalo jezdit okolo šesti litrů, což je skvělá hodnota. Říkal jsem si, jak na tom v porovnání s šestiválcem bude varianta s dvoulitrovým čtyřválcem a pohonem předních kol. Když se naskytla možnost to vyzkoušet, nebylo nad čím přemýšlet.

Především dálniční tahy, ale také rychlostní komunikace a nějaké to cestování po městě – přesně to čekalo Audi A6 s naftovým dvoulitrovým čtyřválcem, který Audi označuje jako 40 TDI. Výkon činí 204 koní a o přesun síly na přední kola se stará sedmistupňová automatická převodovka S tronic. Audi A6 Avant svojí hmotností přesahuje 1,7 tuny, takže rozhodně nejde o lehké auto. Ostatně na délku má 4,9 metru.

Každá motorizace v Audi A6 má mild-hybridní pohon. Dle slov automobilky může tento systém ušetřit až 0,7 litru paliva na sto kilometrů. Další důvod, proč spotřebu otestovat v reálném provozu. Jak to celé funguje?

Dle Audi může mild-hybridní pohon ušetřit až 0,7 l paliva na 100 km.

Řemenem poháněný generátor zapalování spolupracuje s akumulátorem Li-Ion, do kterého ukládá energii získanou v rámci rekuperace brzdné energie, což je řešení, které přispívá ke svižnější akceleraci, vyšší efektivitě a lepšímu jízdnímu komfortu. Uvedená technologie je k dispozici ve dvou variantách: čtyřválcové motory využívají 12V elektrický systém, zatímco šestiválcové agregáty spolupracují se 48V elektrickým systémem, který slouží jako hlavní palubní systém.

Pojďme už na konkrétní čísla. Za volantem jsem seděl celých 747 kilometrů. Lehce přes 300 kilometrů jsem strávil na dálnici a podobný počet kilometrů na rychlostní komunikaci. Okolo sta kilometrů jsem Audi A6 proháněl po Praze a zbytek kilometrů najedete po městech, ani nevíte jak. Výsledkem je průměrná rychlost 46 km/h a spotřeba rovných 6 litrů na sto kilometrů. Je to hodně, nebo málo? Osobně si myslím, že je to více než slušná spotřeba. Na druhou stranu se šestiválcem nebudete jezdit s o moc větší spotřebou a pořád vás bude více hřát u srdce. Prostě šestiválec je šestiválec.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze