Lexus LS 500h
test

Lexus LS 500h

Nejoriginálnější v segmentu
1

Když se řekne BMW řady 7, Audi A8 nebo Mercedes třídy S, který spousta lidí zná i pod hovorovějším názvem „eSko“, je to jeden velký automobilový pojem vedle druhého, ačkoli si osobně myslím, že největší jméno v tomto segmentu má model s třícípou hvězdou na kapotě. Na trhu však není jen tato německá trojice, ale také Lexus LS 500, který bude chtít německé prémiovky prohánět, co to dá. Má na to? Určitě, ale Lexus jde tak trošku svojí cestou a vlastně se ani nechce tohoto souboje účastnit.

Lexus má své zákazníky. Své věrné zákazníky, kteří se k Lexusu rádi vracejí. Co se týká prodejních čísel, v České republice nemůže Lexus německým konkurentům konkurovat, ale na jedné tiskové konferenci zaznělo, že to Lexus ani nechce.

Vnější design: nejoriginálnější v segmentu

Při vytváření zbrusu nového LS se automobilka Lexus rozhodla začít s čistým listem a novou představou o výsledné podobě vlajkového sedanu, tedy podobně jako když kdysi vznikala celá značka. Cílem bylo nejen navázat na to, co Lexus dokázal v minulosti, ale zároveň přesáhnout celosvětová očekávání zájemců o prémiový vůz.

Pátá generace Lexusu LS vznikala stylově celých pět let, kdy se designéři podle slov automobilky snažili zbořit hranice možného i nemožného. No, tohle jsou opravdu silná slova, ale já musím říct, že pro mě je Lexus LS 500h to nejhezčí auto v segmentu. Nápaditý, uhlazený, jiný. Rozhodně se nebude líbit každému, spousta lidí raději sáhne po konzervativnějším designu. I proto má u mě Lexus kladné body.

Typickou masku chladiče rozhodně nepřehlédnete ať už v případě Lexusu LS, tak modelu LC. Ostře řezané světlomety jsou pro Lexus typické. Pátá generace stojí na nové globální architektuře GA-L jako model LC.

Pokud LS uvidíte nejdříve z boku, pak si musíte všimnout té délky. Více jak 5,2 metru na délku už budí respekt nejenom při parkování. Rozvor má hodnotu 3 125 milimetrů a díky němu by na zadních sedačkách mělo být dost místa. Upřímně: pokud nejste nejvyšší člověk světa, neměli byste zde mít problém.

Technika a výbava: jde na to jinak

LS 500h má pod kapotou 3,5litrový atmosféricky šestiválec o výkonu 220 kW (295 koní) a 350 Nm točivého momentu. K dispozici je však i elektromotor. Kombinovaně tak máte k dispozici 359 koní. V našem případě se veškerý výkon přenášel na všechna čtyři kola. Zajímavé však je, že hybridní varianta je k dispozici pouze s pohonem zadních kol, zatímco varianta čistě spalující jen jako čtyřkolka.

Technika je u Lexusu tak trošku komplikovanější. Celý systém propojuje oba elektromotory s tím spalovacím v převodovce e-CVT. Tady se nic nezměnilo. Přidáno je však dvojice planetových soukolí, což má za následek rozšíření rozpětí převodů. Auto tak umí simulovat deset pevných rychlostí.

Diskuze ke článku
Danny Czech
Danny Czech
Fotky v článku vypadají divně, proč mají všechny tři sety v úvodní kapitole identickou fotku. Chtělo by je to trochu přeházet a neflákat to tam jak robot.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze