Lexus LC 500h
test

Lexus LC 500h

Žluté a pořádně pálivé wasabi

Nejeden z nás se zamiloval do Lexusu LFA, který se vyvíjel dlouhých deset let a nakonec se výroba naplno spustila v roce 2010. Brutální stroj s točivým desetiválcem a skvělým designem se bohužel stal nejdražším japonským vozem, který kdy byl vyroben. Produkce ustala v prosinci roku 2012 s číslovkou 500 vyrobených kusů a my si mysleli, že ničeho takového se již nedočkáme. Před třemi roky ale přišel snad ještě krásnější koncept LF-LC, rozdmýchávající naši naději. Světě div se dnes stojíme před modelem LC a nevěřícně kroutíme hlavou. Tohle auto totiž vypadá přesně jako ten koncept z roku 2015. A vypadá fakt dobře.

Design: pečlivě sestříhaná Bonsai

Lexus LC je neformálním nástupcem LFA a dokazuje to i fakt, že se vyrábí ve stejné fabrice. Poslední dobou nám automobilky vlastně dělají docela radost. V souvislosti s podobností s konceptem a sériovým vozem mluvíme čím dál tím častěji. Naposled to bylo u krásného Range Roveru Velar, který namáhá krční páteř téměř jako tahle japonská vosa. Srovnávat je ale nemůžeme. Lexus LC vlastně nemůžeme srovnat téměř s ničím, co po naších krásných, ale děravých cestách jezdí. Absolutní placka šokuje z každého úhlu a při každém novém pohledu si všimnete něčeho nového a neobvyklého.

Lexus LC 500h (test)

Vepředu jsou na vás nachystaná dvoudílná světla, navíc s oddělenými blikači a bodovými LED diodami tvořícími trojúhelník, který se prolíná celým designem exteriéru. Přední rozměrná maska uctívá takzvaný vřetenovitý tvar, podobně jako ostatní modely značky. Tohle je ale zaručeně ta nejlepší adaptace. Pokud se vám podaří odtrhnout oči od krásných 21palcových kol, dostanete se až k nasávacím otvorům pro zadní kola a k zajížděcím klikám. Bok a celková silueta je velice elegantní a připomíná až plesové šaty. Pak to ale přijde. V těch elegantních šatičkách je totiž vyrýsovaný pořádně macatý zadek, který říká, že jestli si s touhle slečnou nezatancujete, má dost síly vám zlomit minimálně zápěstí a podupat vám vaše nové lakýrky. Slečna s krásnou tváří, ale s boky statné olympijské sprinterky, je vlastně nejlepší způsob, jak tohle auto popsat.

Zadní velké blatníky nemá Lexus pro nic za nic, zadní kola jsou totiž širší. Vepředu najdete kola s rozměrem 245/40 a vzadu 275/35. Zadní svítilny opět evokují trojúhelníky a tady už opravdu nejde popřít podobu s majestátním LFA. Supersportovnímu vzhledu pomáhá také elektricky vysunovatelné křídlo. Určitě se zaměřte také na karbonovou střechu, na které uvidíte jednotlivá vlákna. Zadní sloupky pak připomínají největšího konkurenta – BMW i8. Vzhled je na prvním místě, na zadním víku proto nenajdete žádné madlo. Při otevírání kufru musíte vzít přímo za páté dveře, což často znamená ušpiněné ruce.

Slečna s krásnou tváří, ale s boky statné olympijské sprinterky – nejlepší způsob, jak auto popsat.

Nejde určitě o žádného drobečka, na délku naměříte slušných 4 770 mm a do šířky má tahle placka 1 920 mm. Říkám placka, protože výška je pouhých 1 345 mm. Popravdě byste s tímhle autem mohli podjíždět pod kamiony jako ve filmu Rychle a zběsile.

Technika a výbava: tradiční receptura

Pardon, tak moc jsem se rozplýval nad vzhledem, že jsem se vůbec nezmínil o tom nejdůležitějším – srdcem tohoto stroje je atmosférický 3,5litrový šestiválec s výkonem 295 koní a točivým momentem 348 Nm. To by ale nebylo dost a tomuto srdci ještě přibyl kardiostimulátor v podobě dvojice elektromotorů. Celkový výkon soustavy je tak 354 koní, což znamená zrychlení na stovku v čase pěti vteřin a maximální rychlost 250 km/h.

Součástí hybridního systému jsou též vůbec poprvé lithium-iontové baterie. Díky nim LC může jezdit výhradně na elektřinu a teoreticky by měl vůz ujet na plné nabití asi 3 kilometry. Tolik jsme asi neujeli, každopádně se dá elektrický pohon využívat při parkování či v zácpách, kde nějaké to palivo určitě ušetří. Celý systém je dokonce o 20 kg lehčí než u GS 450h.

Pokud vám přijde, že tenhle pohon odněkud znáte, najdete ho v luxusní limuzíně LS 500h. To je dost zvláštní, protože Lexus poprvé využívá takzvaný Multi Stage Hybrid. Ve sportovním hybridu je použito čtyřrychlostní řadící zařízení dodávající výkon desetistupňové převodové skříni s plynulou změnou rychlostních stupňů, která trvá méně než 100 milisekund. Jde tedy o kombinaci dvou převodovek a jedna z nich navíc převodové stupně dělá virtuálně.

Líbilo se nám
  • proporce
  • vysouvací kliky i křídlo
  • spolehlivý atmosférický motor
  • motor uložený za přední nápravou
Nelíbilo se nám
  • ušpinění rukou od víka kufru (chybí madlo)
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze