Zimní počasí je ideální pro otestování elektrického prototypu Porsche Mission E. Sedan by měl na trh vyjet v příštím roce a cenou se pohybovat zhruba na stejné rovině jako o něco větší Panamera. Poslední zprávy mluví o třech výkonových variantách. Ta „nejslabší“ by měla začínat na výkonu 400 koní, prostřední má mít 540 koní a nejvýkonnější 670 koní. Německá automobilka míří na dojezd 500 kilometrů na jedno nabití, „tankování“ rychlonabíječkou na 80% kapacitu by pak mělo být otázkou dvaceti minut.
Vzhled už můžeme dost dobře odhadnout a od prvotních konceptů se pravděpodobně zas tolik lišit nebude. Zadní LED pás zůstane, podobně jako u Panamery nebo nového Cayennu. Měnit se budou jen detaily jako grafika světel nebo nárazníky.
Jak jste si asi všimli, vedle Mission E se testovalo také nové Porsche 911. Určitě to není náhoda, i když o elektromobil ani plug-in hybrid nepůjde. Automobilka se podle všech informací nakonec rozhodla pro tzv. mild-hybridní systém, který disponuje 48V napětím. Vůz tak bude umět plachtit, tedy chytře vypínat motor za jízdy, a tím šetřit svůj plochý šestiválcový boxer. Elektromotor by měl pomoci také nějakým točivým momentem a výkonem. Většinou jde ale o výpomoc v řádu maximálně dvaceti koní.
Zdroje: motorhome.cz, carscoops.com