Elektrické Porsche Taycan na dálnici. Jaký má reálný dojezd?
test

Elektrické Porsche Taycan na dálnici. Jaký má reálný dojezd?

19

Reálný dálniční dojezd vozu činí 330 kilometrů, což jsme otestovali na trase Praha – Leipzig a zpět. Spotřeba se za téměř 570 kilometrů ustálila na 24,5 kWh/100 km, přičemž auto bylo obuto na zimních pneumatikách a startovali jsme při teplotě 7 °C.

Porsche Taycan je špičkové auto, které svému řidiči přinese skutečné zážitky při sportovní jízdě. V nejsilnější verzi Turbo S porazí většinu aut v disciplínách na čtvrt míle a na okruzích sbírá ocenění za nejlepší časy mezi elektrickými auty. Tohle GT ale nemá být jen sportovním nástrojem, ale díky velké baterii, nejrychlejšímu nabíjení ze všech elektromobilů, pohodlnému podvozku a interiéru a moderním technologiím by s ním měla být radost cestovat i na delší trasy. Jestli tomu tak skutečně je, jsme ověřili v našem praktickém testu dálniční spotřeby. Porsche Taycan v prostřední verzi Turbo jsme po dálnici projeli z Prahy do Lipska a zpět. Jaký je reálný dojezd Taycanu na dálnici a jak rychle se dokáže v cíli nabít na cestu zpět?

Porsche Taycan Turbo

Rozměry4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 305 kg
Výkon500 kW
Baterie93,4 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd450 km (WLTP)

Cestu jsme zahájili na nabíjecí stanici Ionity u Prahy a čekala nás trasa dlouhá 307 kilometrů do Lipska, kde byla našim cílem opět nabíjecí stanice Ionity Nempitz. Vyjížděli jsme s 96 % baterie a teplota vzduchu činila 7 stupňů Celsia nad nulou. Auto bylo obuto do zimních pneumatik s rozměrem 20 palců. V průběhu jízdy jsme jeli na horní hranici rychlostních limitů, maximálně však 133 km/h, což odpovídá 130 km/h dle GPS (Taycan přeměřuje o 3 km). Klimatizace pak byla nastavena na automatiku a 21 °C. Celou cestu a její průběh si můžete pustit ve videu níže. Jaký byl výsledek?

Projeli jsme Porsche Taycan Turbo do Německa. Jaký má reálný dojezd?

Do Lipska jsme dorazili s 12 procenty nabití baterie s tím, že auto ukazovalo zbývající dojezd ještě 40 kilometrů. Průměrná rychlost za celou trasu činila 100 km/h s tím, že je však do ní započítán i průjezd Prahou rychlostmi 50 nebo 80 km/h a několikerá omezení rychlosti na dálnici. Spotřeba činila 23,8 kWh/100 km Celkový dálniční dojezd s výjezdem z města v tomto režimu tak činí necelých 350 kilometrů pokud bychom počítali dojezd ze 100 % až do nuly. V případě letních teplot a s obutými letními pneumatikami by se dojezd mohl odhadem pohybovat zhruba o 20 až 30 kilometrů výše.

Porsche Taycan

Nabíjení je silnou vlastností Porsche Taycan. Žádný jiný elektromobil se nedokáže nabíjet takovým výkonem, což je při delších cestách velmi důležitá vlastnost. Nabíjecí zastávky pak můžou být velmi krátké, což se potvrdilo i zde. Hned po zahájení nabíjení si Taycan odebral výkon 250 kW. Už za 10 minut, což je doba, za kterou jsem si pouze stihl odskočit na toalet na blízké benzinové stanici, se Taycan nabil na 50 %. Jen pro zajímavost – teplota baterie při nabíjení činí 44 °C, tedy méně, než například u Tesly Model 3, ale více, než například v případě Audi e-tron. Než jsem si stihnul na benzinové stanici sníst rychle bagetu a koupit vodu, byl za dalších 10 minut Taycan nabit už na 80 %. Tedy za zhruba 20 minut se nabije na 300 kilometrů dálničního dojezdu, což by stačilo na dojetí zpět do Prahy.

Ultrarychlé nabíjení na Ionity Nempitz

Z Ionity Nempitz jsme zpět vyráželi s nabitím na 88 %, které se nabily za 28 minut. Zpět do Prahy jsme dorazili po 270 kilometrech s 11 % nabití baterie a auto opět ukazovalo zbývající dojezd 40 kilometrů. Spotřeba za tento úsek činila 24,5 kWh/ 100 km a průměrná rychlost byla 107 km/h, ovlivnila je však zácpa před Prahou.

Celková spotřeba za celý test činila 24,5 kWh/100 km s průměrnou rychlostí 101 km/h na ujeté vzdálenosti 569 kilometrů. Dle celkových údajů lze tedy vyřknout verdikt v podobě reálného dálničního dojezdu při podzimních/jarních teplotách a na zimních pneumatikách v délce zhruba 330 kilometrů. V létě s letními pneumatikami pak dojezd odhadujeme na 350 kilometrů na dálnici. Porsche Taycan pak znovu potvrdil výhodu velmi rychlého nabíjení, kdy po takřka třech hodinách cesty, kdy si řidič většinou stejně udělá přestávku, stačilo nabíjet jen o něco více než 20 minut a mohli jsme vyrazit dál. S Taycanem je tedy nejen velká zábava na okruzích a okreskách, ale je to velmi pohodlné auto i na delší cesty.

Ujetá vzdálenost 569,2 km
Doba jízdy 5:40
Doba nabíjení 29 minut
Průměrná rychlost 101 km/h
Průměrná spotřeba 24,5 kWh/100 km
Diskuze ke článku
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Německý youtuber jel s ID 3 77kwh baterie 130km/h , dojezd 350km pohoda na dálnici . Tato verze s velkou baterií už bude použitelná do Chorvatska .😊 58kwh je na dnešní dobu srovnatelné se ZOE 41, i ZOE 52 ujede více toto mě zkušenosti.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Nabíjení souvisí s maximálním nabíjecím proudem jednoho článku. Je tedy třeba dodat, že Porche má 800 V baterii a Tesla a ostatní elektromobily 400 V. Pak už jsou to kupecké počty. Maximální nabíjecí proud je menší než u Tesly 3, která zvládá 175 kW.
Ladislav Sazama
Ladislav Sazama
Uživatele také zajímá cena za ujetý km, která zde bude kolem 5Kč/km a do budoucna poroste.
Ano, nebude problém jezdit velké dálky elektromobilem a nabíjet několik málo minut. Tento vůz to dokazuje a budou brzo další.
Otázka je, zda lidé, kteří jezdí často velké dálky nebudou preferovat levnější dopravu.
Martin Lacina
Martin Lacina
“ byl za dalších 10 minut Taycan nabit už na 80 %. Tedy za zhruba 20 minut se nabije na 300 kilometrů dálničního dojezdu”
Az na to, ze jste za tech 20min. nabili z 12 na 80% tedy 68% coz pri dojezdu 330km z plne baterie odpovida 227km a nikoli 300km nabitych za tech 20min.
I tak je to slusny vysledek.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze