Vývoji plug-in hybridního Porsche 911 došly baterky

Vývoji plug-in hybridního Porsche 911 došly baterky
  • Podle Porsche převyšovaly nevýhody nad výhodami
  • Automobilka ale bude stále nabízet plug-in hybridní Panameru i Cayenne

Porsche nedávno oslavilo milion vyrobených „devětsetjedenáctek“, mezi obrovskou řadu různých variant a edicí ale minimálně v blízkém časovém horizontu nepřibude motorizace využívající baterii. Plug-in hybridní pohonné ústrojí německá automobilka nabízí v modelu Cayenne i Panamera, do sportovního kupé se však nepodívá, přestože se na ní pracovalo.

Porsche 911 Carrera S

Podle automobilky se plug-in hybridní pohonné ústrojí do modelu 911 nepodívá především kvůli složitosti a mnoha kompromisům. Největším záporem je těžká baterie, která by na okruhu kazila radost z jízdy. Složitý pohon by byl navíc dražší a rozhodně by z něj automobilka neprofitovala tak, jako u ostatních variant. Viceprezident produktové řady 911 August Achleitner zastavení vývoje shrnul slovy: „Nevýhody prostě převyšovaly výhody.“

Vlastně to Porsche ani nemáme za zlé. Chce tvořit skvěle ovladatelná zábavná auta a do malé sportovní karoserie by bylo složité takový pohon vměstnat. Navíc se můžeme těšit na čistě elektrický Mission E, který má mít dojezd až 500 kilometrů na jedno nabití a o zábavu se také nebudeme muset bát. Elektrický supersport by totiž měl nabídnout až 600 koní výkonu a ukázat by se měl již za dva roky.

Zdroj: blog.caranddriver.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze