Věrní fanoušci asi nikdy automobilce Porsche neodpustí přítomnost modelu Cayenne, Panamera či Macan, ale fakt je ten, že minimálně Cayennedržel celou automobilku nad vodou. Holt vydělat na sportovní modely se někde musí. Nejnovějším členem rodiny je Macan, který zacelil díru menších SUV a minimálně v našem hlavním městě jich pár potkáte. Jenže Porsche by rádo zacelilo i díru na poli menších sedanů.
V minulosti se spekulovalo o tom, že Porsche představí Pajun, což měla být menší Panamera, přičemž název vznikl ze zkratky Panamera Junior. Porsche tuto vizi údajně stále neopustilo a momentálně se mluví o tom, že by tento segment mohl vyplnit model Mission E.
Dokonce se již mluví o tom, že by tento sedal byl i levnější než model Panamera. Ta u nás startuje na 2 510 000 Kč a Mission E by mohlo startovat na ceně 50 tisíc dolarů, tedy 1,2 milionech korun. Dle výbavy by se mohla cena dostat až na 80 tisíc dolarů (dva miliony korun). Vše by to perfektně dávalo smysl. Tesla Model 3 se chce stát lidovým elektromobilem a Lucid Air bude stát 60 tisíc dolarů. Pořád by na tom Porsche bylo cenově velmi dobře, minimálně v porovnání s konkurencí.
Už dříve stuttgartská automobilka řekla, že cílem je dojezd větší jak 480 kilometrů a výkon okolo 600 koní. V minulosti se také řešilo, že Porsche chce umožnit nabití baterie z nuly na 80 procent kapacity za 15 minut a díky tomu se údajně pracuje na nových, rychlejších nabíjecích stanicích. Na trh má Porsche Mission E dorazit v průběhu roku 2019, tak uvidíme, s čím se nakonec Porsche pochlubí.
Zdroj: greencarreports.com