Porsche Mission E je pro nás jeden z nejzajímavějších elektromobilů, na který se můžeme těšit. Dva elektromotory budou dohromady dávat výkon 600 koní a dynamika sedanu se bude moci srovnávat s dnešními supersporty. Vůz ale bude zajímavý i z pohledu nabíjení. O sebevědomých plánech automobilky se rozmluvil Uwe Michael, šéf divize vývoje elektroniky a elektrického pohonu.
Podle něj chce Porsche zvýšit napětí z 400 na 800 V. Dojezd 400 kilometrů by tak mohl být načerpán v čase dvaceti minut, přičemž s takovou rychlostí nenabíjí ani Tesla. První nabíjecí stanice s výkonem 350 kW již v Evropě rostou a celkově jich má být 400. Při plánování trasy si také budete moci předem rezervovat nabíjecí stanici, jestliže budete spěchat. Počítá se také s domácí nabíjecí stanicí s přístupem na internet, která bude umět plánovat čas nabíjení a využívat levnější tarif. Pro plug-in hybrid bude k dispozici výkon 3,6 a 7,2 kW a pro elektromobil budou moci majitelé vybírat mezi 11kW a 22kW domácí nabíječkou.
Nové informace přibyly také ohledně baterií, na kterých Porsche důkladně pracuje. Uwe Michael prozradil, že úzce spolupracují s firmami specializujícími se na baterie pro optimální výkon baterie. Efektivita lithium-iontových baterií se díky vývoji zlepšuje průměrně o 5 procent každý rok, což se nemusí zdát mnoho, v konečném důsledku to ale podle automobilky udělá velký rozdíl. Možná zajímavější je ale vývoj pevných baterií (elektrolyt není v tekutém stavu), které by měly přijít s rokem 2025. Na řadě pak jsou ještě zinkovo-vzduchové baterie, kde je vývoj složitější a počítá se s rokem 2030. Těmito bateriemi by se mohla výrazně zlepšit recyklace, cena i životnost.
Zdroj: electrek.co