Porsche to dokázalo. První 350kW nabíjecí stanice bude brzy stát v Berlíně

Porsche to dokázalo. První 350kW nabíjecí stanice bude brzy stát v Berlíně
  •  Baterie o kapacitě 100 kWh bude na 80 procent nabitá během 15 minut
  • Nabíjecí stanice využívá standard CCS, tedy ten, který používá například BMW a koncernová auta

Dlouhé nabíjení je i dnes pro většinu lidí, kteří uvažují nad elektromobilem, ta nejvíce nepříjemná věc. Holt natankováno máte u spalovacího auta za pět minut. Za stejnou dobu nabíjení elektromobilu o mnoho kilometrů dojezd nenatáhnete.

Ostatně jako všechny segmenty dnešního světa, i nabíjení půjde dopředu. A velký krok v tomto směru hodlá udělat Porsche. Už dříve se mluvilo o tom, že Porsche chce ke svému modelu Mission E vyvinout nabíječku o výkonu 350 kW a 800 V. A tento dřívější sen inženýrů ze Stuttgartu se stane skutečností. První taková nabíjecí stanice bude stát v Berlíně.

Porsche Mission E má disponovat baterií o velikosti 100 kWh. Díky nabíječce o výkonu 350 kW by 80 procent kapacity baterie mělo být nabito za 15 minut. Pro srovnání, Model S 100D od Tesly urazí na baterii o velikosti 100 kWh dle papírových hodnot až 540 kilometrů. Za 15 minut nabíjení touto nabíječkou byste tak měli získat dojezd až 432 kilometrů. Jde sice o čistě papírové hodnoty, ale 15 minut už není tak dlouhá doba, zvlášť když jí vyplní toaleta, káva, popřípadě vaše oblíbená cigareta.

Zajímavé je, jak Porsche bude tuto stanici napájet. K tomu poslouží 25 metrů vysoká budova, která je potažena solárními panely. Ty mají ročně vyprodukovat až 30 000 kWh, což má stačit na pokrytí potřeb nabíjecí stanice. Konstrukce váží 37 tun a solární panely pokrývají plochu 270 metrů čtverečních.

Ne všechno je tak veselé, jak to vypadá. Koncern Volkswagen musí za svou Dieselgate investovat 2 miliardy dolarů do rozvoje nabíjecích stanic. To je ještě ta dobrá zpráva. Ta špatná je ta, že právě velká část těchto peněz mohla jít i do vývoje a především výstavby této výkonné nabíjecí stanice. Ačkoli jde o pořádnou sumu peněz, tak na vybudování dostatečně husté infrastruktury s touto nabíječkou by to bylo pořád málo. Stanice využívá standard CCS, takže v budoucnu by nemělo být problematické nabíjet i vozy jiné značky než Porsche. Tento standard používají například auta z koncernu VW.

Na druhou stranu buďme rádi, že takto výkonná stanice spatří v nejbližších letech světlo světa. Bude otázka času, než podobnou nabíjecí stanici budou mít i konkurenční automobilky či přímo výrobci stanic.

Zdroje: motorauthority.com, newsroom.porsche.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze