V mnoha diskuzích o elektromobilech se již tolik „neútočí“ na dojezd vozů, ale na relativně dlouhý čas nabíjení. Ano, pokud vlastníte Teslu, tak vás každých 250 až 300 kilometrů půlhodinová pauza na kávu asi nezabije, ale pokud cestujete jako my nedávno do Paříže Nissanem Leaf, tak pak každých 100 až 130 kilometrů nabíjet a pít kávu rozhodně nechcete. Existuje nějaké řešení? Ano!
Spása má jméno Ultra E. Jde o alianci automobilek Audi, BMW a dalších. A co je jejich cílem? Vyvinutí nabíječky s výkonem 350 kW. Šlo by o dvojnásobný růst oproti zatím nejvýkonnější nabíječce, Superchargeru. Pokrok je o to důležitější, že infrastruktura zajistí připravenost na elektromobily další generace, které budou mít hned několikanásobně větší kapacitu baterií.
Projekt by měl být dokončen v roce 2018 a počítá se s tím, že tehdy již budou na trhu automobily, které budou na toto rychlé nabíjení dimenzovány. Pro reálnou představu by tyto nabíjecí stanice měly zajistit dojezd okolo 300 kilometrů za dvacet minut.
Projekt spolkne 13 milionů eur, tedy asi 350 milionů korun. Polovina peněz pochází z fondů pro „propojení Evropy“ a zbytek se rozdělí mezi partnery, mezi které patří například Allego BV, Allego BVBA, Allego GmbH, Audi AG a další.
Se sítí nabíječek se počítá v Holandsku, Belgii, Německu a Rakousku.
Zdroj: electrek.co