Švédský výrobce volá po standardizaci a chce dojít k podobnému výsledku, jakým je například USB ve světě počítačů. Jednotná nabíječka bude postupem času větší a větší problém, jde proto jistě o správný krok. Idea navazuje na ambice automobilky začít masově vyrábět elektrická vozidla a plug-in hybridy od roku 2019. Volvo je zainteresováno v asociaci Charging Interface Initiative. Ta má právě za cíl standardizaci všech nabíjecích koncovek.
„Je jasné, že díky stálému zlepšování kvality akumulátorů, snižování jejich ceny a nepřetržitému růstu infrastruktury je pokrok ve světě elektrických automobilů nezastavitelný,” prohlásil Peter Mertens, viceprezident pro výzkum a vývoj švédské automobilky. „Ačkoliv my jsme z hlediska technologie připraveni, infrastruktura pokulhává. Aby počáteční strach z elektromobilů mezi lidmi úplně zmizel, je potřeba zavést standardizovaný systém nabíjení,“ dodal.
Systém by měl kombinovat jak klasické nabíjení, tak i rychlonabíjení. To bude probíhat při maximálním výkonu od 43 kW až po 200 kW pomocí stejnosměrného proudu. Ten bude postupem času možné zvýšit až na 300 kW. Jen pro srovnání: Tesla Supercharger nabíjí aktuálně 120 kW a postupně jsou stanice upgradovány až na 135 kW. Elon Musk se nechal slyšet, že nemá nic proti nápadu nechat u svých nabíječek nabíjet ostatní automobily. Nebude se však jednat o dobročinnou akci a nechá si od majitelů či výrobců cizích vozů samozřejmě platit.
Zdroj: ctvnews.ca