Na Tesle Modelu 3 se šetřilo. Muselo, když má jít o nejdostupnější model automobilky. Tesle se ale podařilo šetření obrátit v klad, když se zbavila klasického klíčku. Jednoduše využívá zařízení, které má dnes každý zákazník v kapse – smartphone. Stačí tak využít aplikaci komunikující s vozem pomocí Bluetooth a vůz si otevřít. Startovat vůz pak již není potřeba, jak jsme zvyklí z ostatních tesel. Z našeho pohledu jde o logický krok, ve srovnání například s BMW a jeho Display Key, který má velikost klasického telefonu, jde o lepší řešení. Nemusíte tedy s sebou nosit v podstatě dva telefony.
Když už mluvíme o tom vybíjení, tak první co vás určitě napadne je, co se stane, když se vám váš telefon vybije. Pro takové experty jako jsme například my v redakci k vozu Tesla samozřejmě dodává také NFC kartu, která by se měla vejít do peněženky. Stačí pak pouze přiložit kartu k B sloupku a vůz by vás měl taktéž dovnitř pustit.
Nám toto řešení určitě nevadí. Co by nám mohlo vadit více, to jsou problémy s kvalitou. Automobilka se potýká se stížnostmi vcelku pravidelně, i když je třeba říct, že se situace neustále zlepšuje. Do prosince by však navíc měla Tesla vyrábět 20 tisíc kusů vozů každý měsíc, což bude nemalý tlak na urychlení výrobních procesů.
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |
Zdroj: techcrunch.com