Tesla svolává Model S a X kvůli problémům s ruční brzdou. Z kopce vám ale neujede

Tesla svolává Model S a X kvůli problémům s ruční brzdou. Z kopce vám ale neujede
  • Vadná ruční brzda se může zablokovat
  • Problém se týká zhruba dvou procent z 53 tisíc vozů vyrobených mezi loňským únorem a říjnem

Problémy s kvalitou dělají Tesle možná největší vrásky a další svolávací akce situaci nejspíš moc nepomůže. Problém tentokrát způsobuje vadná ruční brzda, kterou automobilka přebírá od italské firmy Brembo. Kalifornský výrobce aut musel v úterý svým zákazníkům rozeslat e-mail s informací o problému s ruční brzdou, podle té však nehrozí žádné zranění ani nehoda.

Tesla Model S a Model X

Je to však docela logické, protože vůz se samovolně nerozjede. Problém právě naopak způsobuje, že brzda zůstane zablokovaná a nedovolí vozu další pohyb. Tesla viní z nefunkčnosti (nebo spíš z až moc velké funkčnosti) dodavatele, může však jít i o jinou firmu než Brembo. Vadné brzdy se nachází pouze ve dvou procentech ze série 53 tisíc kusů vyrobených mezi únorem a říjnem, pro jistotu ale bude potřeba svolat a zkontrolovat všechny vozy.

Automobilka minulý rok doručila 76 230 kusů Modelu S a X a s příchodem Modelu 3 by toto číslo mělo rapidně stoupat. V roce 2018 by to mělo být až půl milionu kusů a nám nezbývá než počkat, jak se s velkým nárůstem výroby automobilka popere.

Technické parametry Tesla Model S (2012) P100D

Konstrukcesedan, 4 976 × 1 964 × 1 435 mm, 2 239 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon567 kW, 762 koní
Baterie100 kWh
Nabíjenípalubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 613 km
Cena od4 200 000 Kč

Technické parametry Tesla Model X Long Range Plus

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 036 × 2 017 × 1 684 mm, 2 533 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon398 kW, 541 koní, točivý moment: 755 Nm
Baterie102,4 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 561 km
Cena od2 458 200 Kč

Zdroj: techcrunch.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze