Problémy s kvalitou dělají Tesle možná největší vrásky a další svolávací akce situaci nejspíš moc nepomůže. Problém tentokrát způsobuje vadná ruční brzda, kterou automobilka přebírá od italské firmy Brembo. Kalifornský výrobce aut musel v úterý svým zákazníkům rozeslat e-mail s informací o problému s ruční brzdou, podle té však nehrozí žádné zranění ani nehoda.
Je to však docela logické, protože vůz se samovolně nerozjede. Problém právě naopak způsobuje, že brzda zůstane zablokovaná a nedovolí vozu další pohyb. Tesla viní z nefunkčnosti (nebo spíš z až moc velké funkčnosti) dodavatele, může však jít i o jinou firmu než Brembo. Vadné brzdy se nachází pouze ve dvou procentech ze série 53 tisíc kusů vyrobených mezi únorem a říjnem, pro jistotu ale bude potřeba svolat a zkontrolovat všechny vozy.
Automobilka minulý rok doručila 76 230 kusů Modelu S a X a s příchodem Modelu 3 by toto číslo mělo rapidně stoupat. V roce 2018 by to mělo být až půl milionu kusů a nám nezbývá než počkat, jak se s velkým nárůstem výroby automobilka popere.
Technické parametry Tesla Model S (2012) P100D
Konstrukce | sedan, 4 976 × 1 964 × 1 435 mm, 2 239 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 567 kW, 762 koní |
Baterie | 100 kWh |
Nabíjení | palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 613 km |
Cena od | 4 200 000 Kč |
Technické parametry Tesla Model X Long Range Plus
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 036 × 2 017 × 1 684 mm, 2 533 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 398 kW, 541 koní, točivý moment: 755 Nm |
Baterie | 102,4 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 561 km |
Cena od | 2 458 200 Kč |
Zdroj: techcrunch.com