Jde o nejlevnější model Tesly
Momentálně americká automobilka nabízí Model S, Model X a právě Model 3, který startuje na ceně 35 tisíc dolarů, což je v přepočtu 775 tisíc korun. Za větší Model S dáte minimálně 57 700 dolarů.
Za nabíjení na Superchargeru si zaplatíte
Tesla tuto změnu oproti Modelu S a Modelu X avizovala dopředu. Cenovku se americká automobilka snažila stlačit dolů, co to jen šlo. Za nabíjení na Superchargerech si tak zaplatíte.
Na druhou stranu, za nabíjení už platí i čerství majitelé dražších modelů. I tak ve většině případů budete vaši Teslu nabíjet doma a těch pár cest do roka, kdy budete muset nabíjet na Superchargeru, vás určitě ekonomicky nepoloží.
Dorazí i se solárním panelem
Na tuhle otázku odpovídal Elon Musk na svém účtu na Twitteru, kde je velmi aktivní. Konkrétně řekl, že Tesla pravděpodobně bude výhledově toto řešení nabízet.
We will probably offer that as an option
— Elon Musk (@elonmusk) 4. listopadu 2016
Otázka je, jak moc platné toto řešení bude. V minulosti jsme mohli vidět solární střechu například na Fiskeru Karma, kde však dle slov jednoho z majitelů dokázala vyprodukovat jen okolo 500 kilometrů každý rok.
Ludicrous mód nebude chybět
Stejně jako u předchozí záležitosti, i ohledně Ludicrous módu vše potvrdil Elon Musk na svém Twitteru. Ludicrous mód je k dispozici jak v Modelu S, tak Modelu X.
@vigneshraju of course
— Elon Musk (@elonmusk) 30. dubna 2016
Model 3 v rychlejší variantě zvládne zrychlení z klidu na sto za 5,1 sekundy. Ludicrous mód by tuto hodnotu měl ještě o něco více přiblížit směrem k nule. Jak moc, to je otázka.
První zákazníci se dočkají už tento týden
Úplně první produkční kus má ve své garáží Elon Musk, který vůz dostal dodatečně ke svým 46. narozeninám od svého kolegy a člena představenstva Iry Ehrenpreise.
První zákazníci se svého Modelu 3 dočkají již tento týden. První kusy v České republice by se měly ukázat koncem roku 2018.
Na tiskové konferenci se Elon Musk pochlubil, že na Model 3 obdržela Tesla více jak půl milionu objednávek, a doslova uvedl, že Teslu teď čeká výrobní peklo.
Už dříve jsme se věnovali tomu, že Tesla se toho nebojí a například žádný revoluční head-up displej k dispozici nebude, stejně jako tomu, že rychlost se bude promítat v levém horním rohu 15 palcového středového displeje, který bude v Modelu 3 jako jediný. Ten však nebude po vzoru větších a dražších modelu umístěný na výšku, nýbrž na šířku. Dotykové ovládání zůstalo zachováno.
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |
Zdroje: twitter.com, tesla.com