Jaký je Fisker Karma ve skutečnosti?

 Jaký je Fisker Karma ve skutečnosti?
  • Automobilka Fisker Automotive byla založena v roce 2007
  • Její model Karma urazí až 80 kilometrů na elektřinu
  • Dojezd na sportovní režim je 483 kilometrů

Brněnský veletrh AMPER 2016 nebyl jenom o starých známých Nissanu Leaf či Tesle, ale také o automobilech, které na ulici jen tak nepotkáte. Do Brna dorazil i sportovní plug-in hybrid Fisker Karma. Jaký je a jak nás zaujal, se dočtete na následujících řádcích.

Fisker Karma je velmi netradiční, ale o to zajímavější automobil. Sportovní plug-in hybrid, který urazí na elektrickou energii až 80 kilometrů, už dává smysl. Nejedná se ani o žádného loudala. Auto vystřelí z klidu na sto za 7,9 sekundy a uhánět můžete až 153 km/h. V případě hybridního jízdního režimu činí maximální rychlost 200 km/h, které dosáhnete za 5,9 sekundy. Celkový dojezd ve sportovním režimu je 483 kilometrů.

Pod kapotou se totiž nachází přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu dva litry, výkonu 212 koní a točivém momentu 353 Nm. Dvojice elektromotorů nabízí výkon 408 koní a celých 1 300 Nm točivého momentu. Baterie zajišťující dojezd okolo 80 kilometrů mají kapacitu 20,1 kWh. Veškerá síla je přenášena na zadní kola, což slibuje i slušnou porci zábavy. Jenže Fisker Karma není žádný hubeňour – váží 2 505 kilogramů, což není rozhodně málo.

Co se nabíjení týká, je Fisker Karma plug-in hybridní automobil jako každý jiný. Vystačíte si i s klasickou domácí zásuvkou, kde se průměrná doba nabíjení pohybuje okolo šesti hodin. Nechybí zde ani klimatizace, audiosystém, navigace či infotainment s úhlopříčkou 10,2" s podporou Bluetooth. Dále zde najdete tempomat, vyhřívané sedačky nebo střechu se solárními články.

Exteriér vypadá velmi extravagantně. Fisker Karma je vůz, za nímž se rozhodně otočíte. Samozřejmostí je nízká světlá výška a velkou zajímavost představuje i solární panel umístěný na střeše. Díky energii, kterou dokáže ze slunečního svitu získat, má Fisker Karma urazit až 321 kilometrů ročně. Nepočítejte však s velkým zavazadlovým prostorem. Ten nabízí 195 litrů, kam se musí vejít nabíjecí kabely a nějaké to zavazadlo.

Za vývojem modelu Karma stojí dánský automobilový designér Henrik Fisker a Bernhard Koehler, kteří společně v roce 2007 založili Fisker Automotive. Jejich cílem, při navrhovaní Karmy bylo postavit vůz, který bude odrážet a klást důraz na čistotu. Inspiraci sbírali v přírodě a povedlo se jim postavit velmi zajímavý vůz. Jak ale všichni víme, automobilka založená v roce 2007 bohužel vyhlásila koncem roku 2013 bankrot.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze