Tesla ve svém Modelu 3 šla poměrně razantní cestou a vynechala jakékoli budíky a dokonce i displej před volantem. Spekulovalo, že vůz dostane revoluční head-up displej, ale již nějaký ten čas víme, že ani na ten nedojde. Otázka tedy zní, jak budete v Modelu 3 kontrolovat rychlost.
Ta se bude zobrazovat v levém horním rohu na středovém displeji infotainmentu. Jde o místo, které do jisté míry vidíte i periferně, takže by s tím neměl být velký problém.
Tesla toto řešení vyzkoušela i se zákazníky. Majitel Modelu X jménem Robie měl tu čest otestovat Model 3 na cestě z Freemontu do Denveru. Na tuto cestu delší jak 2 tisíce kilometrů s ním vyrazil i Chuck (nejspíše zaměstnanec Tesly), který se Robieho ptal mimo jiné na chybějící budíky před řidičem.
Tesla Model S | Tesla Model 3 | |
---|---|---|
Zrychlení 0–60 mil (sekund) | 2,3 (P100D Ludicrous) | 5,6 |
Dojezd (mil) | 249–335 (EPA) | 215+ |
Nabíjení na Superchargeru | zdarma pro 1. majitele | zpoplatněné |
Rozsah posádky | 5 dospělých, 2 děti | 5 dospělých |
Termín doručení | měsíc | přes rok |
„Na vše si velmi rychle zvyknete. Že máte k dispozici jen jeden středový displej, to ničemu nevadí. Naopak v noci je příjemné, že vás nic neruší a vy se tak můžete soustředit pouze na silnici a svoji jízdu,“ řekl Robie.
Elon Musk se nechal slyšet, že čím více autonomních schopností bude Model 3 mít, tím méně se budete dívat na informace o jízdě. Doslova řekl: „Jak často se díváte na budíky, když cestujete taxi?“
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |
Zdroj: electrek.co