Lexus RX450h
test

Lexus RX450h

Jiný vesmír

Lexus. Synonymum pro alternativu k německým prémiovým autům. A také synonymum pro hybridy. Ostatně Lexusy řady RX nabízí hybridní pohon už více než 10 let a v roce 2005 byl tehdejší Lexus RX 400h vůbec prvním hybridním prémiovým SUV na světě. V době, kdy se německým rivalům o hybridním systému v sériových autech ani nesnilo, už je Lexus (resp. Toyota) čile vyráběl. Námi testovaný Lexus RX450h tedy má na co navazovat.

Design: kosmický Japonec

Málokterá automobilka si v poslední době konstantně drží tak jiný design. Zvláštní, odvážný, možná až podivný, stále však elegantní. Lexus vždy nabízel karoserii plnou roztodivných záhybů, křivek a doplňků, které byste nečekali. Kosmický, japonský styl. Řada RX sice není tak odvážná jako námi nedávno testovaný sedan IS 300h, stále však designově zaujme, a to typickou vřetenovitou maskou chladiče, zajímavými světlomety protaženými až skoro do poloviny kapoty, mimochodem s plně LED technologií, úzkým zadním bočním okénkem a dalšími maličkostmi. Snad jen záď vypadá hodně klasicky.

Pokud vás tedy nudí přísně unifikované a jen postupně se měnící designy německého prémiového tria, Lexus vás spolehlivě odrovná. Je to doslova jiný vesmír. Ne však rozměry a prostorem. RX450h je s délkou 4,9 metru přímou konkurencí třeba pro BMW X5 nebo Mercedes-Benz GLE. Je však užší a nižší, nepůsobí tedy tak zavalitě a díky mnoha křivkám se jeví jako sportovnější a dynamičtější auto. Je to přitom stále praktické SUV. Kompletní parametry včetně rozměrů si můžete zobrazit v našem katalogu.

Technika a výbava: vítejte v USA

Nemůžu si pomoci – RX450h je auto stavěné zejména pro amerického zákazníka, ostatně v USA bylo představeno a po amerických silnicích jich nejezdí vůbec málo. Americky působí třeba motor. Tří a půl litrový vidlicový šestiválec s Atkinsonovým cyklem je něco, co u konkurenčních SUV jen tak nenajdete. A ani takový zvuk ne. Krásný, plný, hluboký zvuk, který se tlumeně line z prostoru pod kapotou, vám dá okamžitě vzpomenout na dlouhé americké silnice. Automatická převodovka s plynule proměnným převodem (tedy CVT), která drží motor ve stálých, vyšších otáčkách, pak připomene zase typické rozjíždění se na 4-Way stopkách, kterých je v amerických předměstích nepočítaně. Samotný spalovací motor disponuje služným výkonem 193 kW, což je o 10 kW více než nabídla předchozí generace.

Pokud vás nudí přísně unifikované designy německého prémiového tria, Lexus vás spolehlivě odrovná.

RX450h je ale pochopitelně hybrid, jinak bychom ho na fDrive.cz ani netestovali. Už třetí generace pohonu Lexus Hybrid Drive kombinuje už zmiňovaný zážehový motor ne s jedním, ale hned dvěma elektromotory. Přední má 123 kW a zadní 50 kW. Výkon však dohromady nelze jednoduše sčítat, celkový kombinovaný výkon pak činí 230 kW, tedy 313 koní. Všechny tři elektromotory dokáží 2,1 tuny těžké auto rozpohybovat z nuly na stovku za 7,7 vteřiny. Konkurenční hybridy od BMW, Mercedesu i Audi jsou však mnohem výkonnější a rychlejší, i když jsou těžší a mají menší objem motoru. Takový zvuk jako Lexus ale nenabídnou.

V útrobách auta se nachází také malý 2kWh akumulátor starší technologie NiMH (nikoliv Li-Ion nebo Li-Pol), umožňující plně elektrický provoz. Nelze ho však nabíjet ze zásuvky, což ale paradoxně Lexus považuje za výhodu. A prakticky na každé stránce katalogu vyzdvihuje fakt, že hybridní ústrojí je inteligentní, a i bez potřeby nabíjení slibuje kombinovanou spotřebu kolem 5,5 litru na 100 kilometrů. Podle mého názoru je to škoda – externí nabíjení například v garáži se může hodit a máte pak jistotu, že vždy ujedete maximální vzdálenost na elektřinu.

Lexus RX450h si můžete pořídit v několika úrovních výbav. Ta nejnižší začíná na ceně kolem 1,6 milionu včetně DPH, nejvyšší vás pak přijde na 2 miliony. Výbava je velmi dobrá a až na pár věcí nechybí prakticky nic. Samozřejmostí jsou full-LED světlomety, bezklíčkové otvírání, panoramatické kamery, adaptivní tempomat, panoramatické střešní okno a paleta bezpečnostních funkcí.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze